Open 33 lag // matcher // resultat

124

Comments

• edited November 2021

*

• edited November 2021

Måste bara skriva en kommentar till min första Open-match - och för communityt i övrigt utifrån de jag träffat hittills.

Jäklar vad trevliga alla är! Bjuder på sig själva och bra tips i mängder. Nästan så man blir lite misstänksam när värvningsblanketten för pyramidspelet landar framför snoken på en.

Känns som ett väldigt reko sammanhang. Ville bara säga det.

• edited November 2021

Första är gratis. Har alltid varit. 😂

Nästa match: All your kidneys are belong to us. 😅

• Pyramidspelet överlåter vi till experterna på GW....

Samt att vi alla är medberoende till detta spel... och det räcker med Nuffle som motståndare, som bara tar och tar och tar..... :-D

• Hej alla! Open kan väl rulla på lite tills nästa säsong drar igång, tänker jag.

Och med det sagt - någon som vill ta en match på torsdag?

• Hmmm, kan eventuellt ha något lag ledigt den dagen @DavidD...

ca 1730 Alpha??

• @Juiblex ja kom så kör vi

• Hmmm, kan eventuellt ha något lag ledigt den dagen @DavidD...

ca 1730 Alpha??

• Halloj! någon som vill köra en Open imorgon lördag kl 13ish?

• @Pertan Jag skulle kunna tänka mig att lufta min halflings i en timme eller två.

• @Ionas det blir en Fling'off isånt fall? Tycker vi att det verkar kul? :P

• @Pertan Ingen spelar väl Blood Bowl för att det är kul... Det låter supertöntigt, asfånigt och kanske helt... helt underbart

• Låter som en Death Match in heaven! Då kör vi på det :)

• någon som vill spela en Open i veckan?

• Open imorrn?

• @Pertan efter jul - men då ska vi ju lira DB!

• Någon som vill dra en open imorgon 4/1 runt lunch?

• Open 33 avslutas helgen innan s34 drar igång, och open 34 startar således när s34 startar.

Ev blir det lite nyare tjafs så som bollar och stadios som vi testar i open; om båda coacher vill spela med det

• Är det nån som vill spela en openmatch på torsdag 20/1?

Har ett rookie chaoslag som jag tänkte köra med i säsong 34 i ligan, så lite försäsongsträning behövs.

4 blockers, 6 beastmen och ett troll. 2 RR.

• edited January 2022

Förstår jag rätt att du vill köra en 33 open för att ha några start spp för vanliga 34? Jag kan tänka mig att köra.

Tänk bara på att du måste redrafta mellan ligaförflyttningar även om de kört få matcher.

Edit: ok med flings?

• ja precis. redraft är jag fine med, mest är det övningsträna jag är ute efter.

halflings låter bra, bash vs bash liksom

• Kul. Vill dock varna dig för att jag har två skillade halflings med defensive.

• challenge accepted:)

• Blir inte ni också väldigt trötta på folk som säger att de vill spela den 20:e och då också menar den 20:e och inte den 13:e, som hade varit mycket rimligare?

• Ja, det är precis som igår. Jag kommer till vaccinationscentralen för spruta tre kl 15:05. De frågar när min tid är, och då jag svarar kl 15:20 får jag gå ut och vänta tio minuter. När jag sedan återkommer tio minuter senare får jag inte ta sprutan bara för att jag beställt tid den nittonde, och inte den tolfte. Inget folkvett alls.

• Om alla tänkte som du och jag så vore världen väldigt mycket mer rimlig.

• Ur led är tiden

• Den här samhällskollapsen började redan för några år sedan. Jag var en tidig morgon vid Stockholms centralstation för att ta morgontåget till Vagnhärad. På min plattform skulle två tåg avgå med destination Norrköping med ca 20 minuters mellanrum. Det första hade en sträckning där det inte stannade vid Vagnhärad och det andra, senare tåget, stannade vid Vagnhärad. Eftersom jag skulle till Vagnhärad och ville komma fram tidigare så tog jag givetvis det första tåget, det som enligt skyltningen inte skulle stanna i Vagnhärad. När jag efter ca 40 minuter fråga personalen om vi inte borde vara framme i Vagnhärad snart så sa de att det var fel tåg och att nästa station var Norrköping. De hävdade att det var omöjligt att släppa mig i Vagnhärad för att tåget jag var på hade en annan sträckning. Så de körde mig till Norrköping. Ingen gratis taxi. Ingen ersättningsbuss till Vagnhärad för enbart mig. Ingen sympati. 😓

Sign In or Register to comment.