Joråbowl 2020, Stockholm, 10-11 oktober

24567

Comments

• edited August 2020
    Hade missat att få med avgiften - uppdaterat nu
    (tack @Jimmieblla!)
  • edited August 2020
    Fråga kring priset "Most passes":
    Räknas bara passning av bollar eller även bomber och medspelare? Räknas dumpoff som passning? Måste bollarna fångas av en medspelare?
  • Mooselord wrote: »
    Fråga kring priset "Most passes":
    Räknas bara passning av bollar eller även bomber och medspelare? Räknas dumpoff som passning? Måste bollarna fångas av en medspelare?

Skitbra fråga! Jag låtsas att jag redan hade tänkt på det: completions med deklarerad Pass action (ej dumpoff) och bara bollen?

• Dump-off borde ju räknas i passtävlingar. Det är ju en pass action och ger spps som en vanlig completion.
  • Oberwald_1 wrote: »
    Dump-off borde ju räknas i passtävlingar. Det är ju en pass action och ger spps som en vanlig completion.

Men Det är inte en risk som belönas, så inte i min passtävling.
  • Det är rätt nära min flytt, men jag lär vara med.
  • Oberwald_1 wrote: »
    Dump-off borde ju räknas i passtävlingar. Det är ju en pass action och ger spps som en vanlig completion.

Men Det är inte en risk som belönas, så inte i min passtävling.

Alla passningar är risker som belönas, eller har jag fel?
  • Hand-offs är ju en automatiskt lyckad pass. Så det kanske bara är dom som räknas? Där är bara catchen risken.
  • Alltså min poäng med dumpoff är att den som gör den inte väljer att ta en risk - därmed premierar jag inte. Tror jag bestämmer den här enväldigt bara.
  • Alltså min poäng med dumpoff är att den som gör den inte väljer att ta en risk - därmed premierar jag inte. Tror jag bestämmer den här enväldigt bara.

om en har spelaren med dump off utanför sin cage då?
    då är det ju en risk.
  • brocCooLi wrote: »
    Alltså min poäng med dumpoff är att den som gör den inte väljer att ta en risk - därmed premierar jag inte. Tror jag bestämmer den här enväldigt bara.

om en har spelaren med dump off utanför sin cage då?
    då är det ju en risk.

Ja bara det är en deklarerad pass under din runda.

At välja at göra Dump-off är mycket högre risk än när en high elf thrower kastar en quick pass till en high elf catcher utan några motståndare i närheten
  • Det är väldigt svårt att få en turnover på en dump off pass. ;) Om det räknas som risk.
  • Ser coolt ut detta. Vårat schema läggs med kort tidsförvarning nu med corona och jobbar ofta helg, men ska kolla närmare oktober om man flyga in som ett yrväder, med ett höganäskrus i en svångrem om halsen. Är jag blind eller står det inte vars turneringen spelas?
  • KarlYaeger wrote: »
    Ser coolt ut detta. Vårat schema läggs med kort tidsförvarning nu med corona och jobbar ofta helg, men ska kolla närmare oktober om man flyga in som ett yrväder, med ett höganäskrus i en svångrem om halsen. Är jag blind eller står det inte vars turneringen spelas?

En del uppgifter hamnade utanför pga NAF-sidans layout ser jag.

Det blir av på Alfaspel.
  • Härligt. Tack!
  • kaju wrote: »
    Det är väldigt svårt att få en turnover på en dump off pass. ;) Om det räknas som risk.

Nä, risken är att bollen ska hamna någonstans sin är ett sämre läge för dig än om du håller kvar den och hoppas på ett pushresultat på tärningen
  • Har fått prispaket bekräftat från Gaspez - ser maffigt ut.
  • Då kanske man skall spela för vinst för en gångs skull.... :-D
  • Juiblex wrote: »
    Då kanske man skall spela för vinst för en gångs skull.... :-D

Bäva månde rubbet.
  • Men vad vill man spela då?
  • Morn82 wrote: »
    Men vad vill man spela då?

OWA är ett hett tips om man vill ha en plats på topp 10-rankingen.
  • Jag är lite sugen på dom
    Speciellt med att jag har dom målade (med undantag för halvflings)
    Jag är lite sugen på dom
    3 spelare hinner du :)
    Men vad vill man spela då?

OWA är ett hett tips om man vill ha en plats på topp 10-rankingen.
    Jepp. Världens högst rankade spelare har 144.21.
    Morn82 wrote: »
    Jag är lite sugen på dom
    Du kan få låna flings av mig om det behövs.
  • @grumplekins Det skulle vara smakfullt med en länk till ett dokument som beskriver hur OWArostern som gäller i denna turnering ser ut.
  • Spike 9 - kan fixa ett foto senare. Båda UW gäller.
  • edited August 2020
    @Pellevin Du kan kika på laget på Stockbowls sida också. De är inlagda som experimentellt lag. Vi får se vad spelarmötet säger om dem.
  • Ionas wrote: »
    @Pellevin Du kan kika på laget på Stockbowls sida också. De är inlagda som experimentellt lag. Vi får se vad spelarmötet säger om dem.

Men ska det inte vara Loner på flingsen och animosity på humans?
Sign In or Register to comment.