Joråbowl 2020, Stockholm, 10-11 oktober

12346

Comments

• nu kommer jag inte delta men klocka kan jag se som ett hjälpmedel för att hinna spela klart matchen.

typ som att vissa markörer är hjälpmedel som underlättar att komma ihåg saker under matchen.

• @grumplekins ja jag har inga problem att sköta allt kring klockan om motståndaren inte vill eller kan.

• Kommer jag som vanligt med opopulärt åsikt som vanligt. Kanske orimligt hård mot nya spelare men:

Om vi har 2,15 på oss totalt att spela så är de flesta överrens om att det är helt rättvist att dela tiden hälften var. Säg att jag skulle spela en bra match och sätta motståndaren i vad vi kallar inom branchen "I Skiten". Bara för att jag har spelat snabb ska hen då få ta av "min" tid för att den spelaren redan har förbrukat all sin tid?

För mig är det enda rimliga att man delar tiden rakt av så vet båda vad som gäller.

• @grumplekins min tvekan till klocka handlar inte om att jag tror att tiden inte kommer räcka till.

Och det skulle inte hjälpa något för mig att någon annan skötte det åt mig. Troligen så skulle det kännas mer stressigt än om jag var delaktig. Det är att om det finns en så hård tidsgräns (med en fysisk nedräkning) som skapar stressmomentet för mig.

• @Skuld Det är egentligen min hållning också. Men att man kanske inte behöver vara sjukt hård i varje enskilt beslut även om det är utgångspunkten. Det går ju ändå inte att genomföra praktiskt utan klocka på alla bord.

@Morn82 Jag upplever att den hårda gränsen och nedräkningen finns ändå eftersom nästa omgång ska börja 2h30 efter start. Fattar att det blir en psykologisk skillnad om du ser att just din tid tickar men det är ingen reell skillnad ändå - anledningen till att tidsgränsen finns är nästa omgång, och att dela tiden 50/50 är det rättvisaste man kan komma på upplever jag.

Hur som hoppas jag som sagt att det inte ska bidra med för mycket i problemväg under helgens begivenhet.

• Jag och @Zedd spelar båda med klocka , jag tillskillnad från @Morn82 ser avsaknad av klocka som något som stressar mig och om något gör mig smått irriterad om motståndet är långsamt.

Jag spelar själv väldigt snabbt och en klocka får mig att spela lugnare och bättre då jag kan utan stress lägga tid på svåra rundor utan att känna att jag "tar upp all match tid".

• @grumplekins

Håller jag helt med om, därför spelar jag ofta matcher utan klocka.

Men börjar det bli viktiga matcher eller någon som jag vet spelar väldigt långsamt så vill jag nog att klocka skall vara inblandad.

• edited October 2020

Ja alltså folk kommer säkert fortsätta vara oense om klockor och hur de ska användas efter min turnering. Jag tror jag passar på fortsatt diskussion om den generella principen.

Under mitt arrangemang kommer jag ta nästa omgångs starttid som prio. Det betyder att jag kommer döma inkonsekvent - omgång 4 hanteras slappare än 3. Men grundregeln, att om en spelare har klocka och vill använda den så ska den användas tänker jag hålla på. Det ger mig ett bättre stöd om jag får en riktigt syrlig konflikt att hantera, och det påskyndar spelet lite. Jag hoppas folk ska kunna acceptera det OCH vara trevliga mot sina motståndare och främja en trivsam miljö för alla som kommer.

Som sagt, lacka gärna ur på mig om jag bestämmer nåt ni inte gillar, men försök vara charmiga mot varandra. Och döda alla alver.

• edited October 2020

Känns som ett inköp av klocka står på agendan.. Bra skola för mig som är färsk och säkert upplevs som långsam.

Edit: Och det känns bra att inte spela alver denna tävling! 😂

• edited October 2020

Det blev ett byta i lagtyperna - UW-laget som hade för många starplayers byttes ut mot mer chorf när alla insåg hur ruttet UW är med en starplayer. Coachen ifråga hade inte sett listan jag publicerade här, så det är OK. Och det är ändå på mig att listan gick upp innan allt var klart.

Rosters klara!

Klaga fort som satan om nåt är fel!

EDIT: fixat anmärkningar från @kaju och @Jimmieblla nedan.

• Rerolls, fan factor, assistant coach, cheerleader, apo, inducements kom bort. @grumplekins

• @kaju Rerolls, fan factor, assistant coach, cheerleader, apo, inducements kom bort. @grumplekins

Och jag som försökte fixa innan någon skulle märka. Korrigerat nu. :)

• edited October 2020

Khemri lagen verkar ha fel MA stat på Tomb guardians, har 3 men borde vara 4.

• edited October 2020

@Jimmieblla Khemri lagen verkar ha fel MA stat på Tomb guardians, har 3 men borde vara 4.

Tack! Ska utreda! EDIT: kirrat, ny version ovan.

• Ett av Khemrilagen verkar ha fel skills också... Äsch skojar bara. Ska bli kul att se vilket som klarar sig bäst ;)

• Kewl en miljon chaos dwarfs, mina elf jublar inte

• Oroa dig inte @Skuld, det är Drexxl som coachar ett av lagen

• Så många tråklag med....

Eloge till helgens flingcoach!

• @Juiblex Ditt tråklag är den andres alvslaktare.

• @Drexxl säger den som släppte in minst mål i Sundsvall...

• Spännande! Men vadan detta hat mot alver? Endast 9 av 30 lag tillhör den ädla rasen medan det verkar finnas ett överflöd av smutsiga Kaosdvärgar.

• Vi fårinte heller glömma att vi har vanliga dvärgar också. Och att OWA kan ha nästan lika många dvärgar i laget som Kaos Dvärgarna.

För övrigt så bär OWA klassas som ett stuntylag!

• +1 på tanken att OWA ska tänkas som stunty.

I alla fall så borde det spelas som ett stuntylag

• edited October 2020

Hej alla!

Jag tänkte att vi kunde använda ett onlineformulär för matchrapportering istället för att köra med lappar. Jag har fixat lappar som backup så vi står inte och faller med det här.

Kan de som känner sig skeptiska, positiva eller intresserade testa att mata in en låtsatsmatch eller tre här och känna efter hur jobbigt det är: https://airtable.com/shr41I25Rj0nCytYl

Om vi använder den här så tömmer jag den innan vi kör sen, så härja fritt!

Man kan helt enkelt uppdatera sidan i webbläsaren för att få fram ett nytt tomt formulär. Testa det med.

Testa med telefonen eller den enhet ni nu skulle använda.

Och nej, jag har inte tänkt att det ska synka in i Score - det matas över manuellt, men skönt att göra det från en samlad vy tänkte jag, plus att båda kan rapportera parallellt utan att det blir friktion, och så kan jag gnälla om det inte stämmer överens, istället för en enda lapp. Och inget dräll med inlämning på ett bord där jag ska ha alla mina kokosbollar.

Vill ni köra papper inte digitalt, invänd!

• @grumplekins kan du sätta matchrapporteringen på första posten på denna tråd. Även länk till alla rosters. Jag tycker det är lättare än att hitta bland alla kommentarer.

• edited October 2020

@kaju Det går inte, antagligen för att inläggen är från gamla forumet och importerade.

EDIT: OK, det gick, men bara som länkar.

Jag tar med utskrivna rosters till alla, samt ett par ex av en QR-kod folk kan använda för att komma åt formuläret, så sätter vi upp det på väggen, ait?

• Jag älskar digitala lösningar.

Är taggad för imorgon.

• Topp - jag ser till att ha lappar ändå - dels är det praktiskt att bokföra under matchen och dels kanske någon inte gillar det digitala - men min dröm är att få in alla matcher den vägen.

Jag är också taggad! Och frisk, bara det!

• Strax uppvärmning mot @Juiblex. Dvärgstryk serveras ikväll!

Sign In or Register to comment.