SkogsBowl II 27-8 juli

135

Comments

• Nu är @Coma anmäld, vilket är utmärkt. Jag har en blodig hämnd att utkräva från Sundsvall.
  • Även jag har signat upp mig och betalt :)

Roster kvar att tänka på.

Thursablot wrote: »
    Swishat. Har inte bestämt mig för build ännu men jag ska väl klara deadline tänker jag.

Kommer bila från Bromma och tror jag skall hämta @Coma i söderghettot i Hägersten. Erbjuder upphämtning vid lämplig plats, för hög musik och trängsel i en för liten bil om någon behöver.

Jag hoppar gärna på i Hägersten eller Liljeholmen jag med om det finns plats.
    Mvh Micke

• edited July 2019
    Anmäld.
    Erik, kan jag åka med dig från Tumba?
    Vilken tid isf?
  • edited July 2019
    Du får gärna åka med mig @Martin08. Jag planerar att passera Tumba kl 08:32. Men om du kommer med pendeln är det ännu bättre ifall du kliver av i Tullinge. Jag passerar Tullinge station kl 08:27, och där blir det lättare för oss att hitta varandra än det är i Tumba.
  • edited July 2019
    Top!
    Då gör vi så.

Såg att jag ska göra om min laganmälan för övrigt.
    Är inte riktigt hemma på Dornbirchreglerna.. :)

Känns som att deras excelark är halvbra, typ.
    Daniel får höra av sig om jag gort ngt tokigt.
  • edited July 2019
    Funderar på dyka upp om jag hittar boende.

@Pellevin får man bo hos dig eller? Och isåfall. Vilken tid passar att man dyker upp?
  • Klart du ska komma @inforthepain, blir det ont om plats kan jag alltid ta med ett patrulltält från jobbet. Där går det in fyra pers.
  • Som jag förstod det skulle det finnas golvyta för sovsäckar i spellokalen? @Pellevin?
  • edited July 2019
    Funderar på dyka upp om jag hittar boende.
    @Pellevin får man bo hos dig eller? Och isåfall. Vilken tid passar att man dyker upp?
    Som jag förstod det skulle det finnas golvyta för sovsäckar i spellokalen? @Pellevin?
    Ja till allt! De som vill bo hos mig får dock räkna med att de måste ta med sånt de behöver (täcke, kudde, lakan, madrass etc). Kommer du från långt borta kan du få sova på soffa. Då behöver du inte ta med madrass.

Det är möjligt, men inte troligt, att en katt flyttar in denna vecka. Men den skall bo på vinden, och jag får säga till ägaren, som skall flytta in samtidigt, att han får hålla den där uppe till efter helgen.
  • Det finns (görs) plats för sovsäckar osv i lokalen, alternativt tältplatser på gräsmattan.

Dock så kan man vara lite hygglig mot sin omgivning, och strunta i sin XXXXXL Kingsize luftmadrass :P
  • Pellevin finns det en sovplats över till mig?
  • Står spelarrangörerna för utskrifter med lagen?
  • kaju wrote: »
    Pellevin finns det en sovplats över till mig?
    DavidD wrote: »
    Står spelarrangörerna för utskrifter med lagen?
    Ja
  • Trevligt
  • Hur förhåller ni er till alkoholkonsumtion i spellokalen?
  • kaju wrote: »
    Hur förhåller ni er till alkoholkonsumtion i spellokalen?

ok om du har strumpa kring flaskan
  • Inga problem med alkohol, då denna lokal inte är i kommunens regi :)
  • Finns flertalet kylar med.

Dock så verkar vi inte kunna grilla pga rådande eldningsförbud... Så jag är inne på att koka korv till lunch, sen pizza på kvällen :)
  • Båda tre låter bra!
    Dubbel korvfest!
  • Roster skickad, lite tråkigt lik den i Sundsvall.
  • En till anmälan nu bara, kom igen nu!
  • edited July 2019
    Anmäler mig då :P Vart vill ni ha roster?
  • Hurra för alla Jan!
  • Anmäler mig då :P Vart vill ni ha roster?
    Allt du behöver veta, nu och alltid, finns här: http://marmeladov.com/BB/SkogsBowlII.pdf
  • Hurra för alla Jan!
    Japp, om Linus får in sin roster idag så är Jan nr 13.
  • Pellevin wrote: »
    Hurra för alla Jan!
    Japp, om Linus får in sin roster idag så är Jan nr 13.

Gott om tid ju.
    Har druckit öl i skogen på en vardag så jag fick feeling och byggde om den.
    Får se om jag lärt mig något och kommit tillbaks till att kunna positionera eller om jag floppar igen. I så fall måste jag nog tänka om till WC
  • Ja, det är ju lite av poängen här, att testa om det lag man funderar på att köra håller måttet.

Jag gissar att jag kommer att köra den listan jag provade i Sundsvall på WC, men jag har ett möjligt alternativ som jag kommer att testa nu i helgen. Nurgle utan pestigors. De är för dyra IMHO. Tar alltid hellre två rotters.
  • @inforthepain katten flyttar inte in före söndag kväll, så det problemet kommer inte att finnas för dig denna helg.
  • Pellevin wrote: »
    Ja, det är ju lite av poängen här, att testa om det lag man funderar på att köra håller måttet.

Jag gissar att jag kommer att köra den listan jag provade i Sundsvall på WC, men jag har ett möjligt alternativ som jag kommer att testa nu i helgen. Nurgle utan pestigors. De är för dyra IMHO. Tar alltid hellre två rotters.

Bästa Nurgle-bygget borde vara Borak och Rotters med Dirty Player på allt.
  • Du kan ha rätt. Bästa Vampyr i förra WC körde massor av Thralls med Dirty Player, och Wilhelm Cheney.
Sign In or Register to comment.