DOUBT IX, Umeå, 13-14 Januari 2018

1235»

Comments

• Som den dåliga föRloraren jag är så hävdar jag att Finalen ska spelas om mellan jag och Patrik.

Står ju klart och tydligt i reglerna:...”Dyker en spelare inte upp inom 20 minuter efter avtalad matchstart, spelar turneringsledningen istället och / eller så blir det en automatisk förlust.”

Om jag minns rätt så var en viss Robin sen till finalbordet med en halvtimme. ;)

Patrik, vi tar den till veckan.

Kram på er alla :)
  • Håller med @Frantic!
    Grattis @Skuld
  • @frantic tur jag hade mutat domaren med lite extra pengar!
  • Gäller att planera ser jag, vilket iofs är totalt olikt dig @Skuld .
  • jag fattar ingenting av det här men tror det är på sin plats att säga grattis till @Skuld
    men för vad, det är nog där jag går bet helt.
  • Skuld wrote: »
    @frantic tur jag hade mutat domaren med lite extra pengar!

Vi förnekar att vi tagit emot mutor, endast generösa donationer.
  • Måste bara få tillägga att det var ruskigt kul att spela matcher mot alla, men @Skuld och @Coma spelade fenomenalt bra. @Skuld kunde nog egentligen krossat mig med större siffror och @Coma gjorde typ den tajtaste Norse-drive jag stött på första halvlek i vår match. Jag kom undan med en lite oförtjänt likamatch. Utmanande, tilt-benäget(;D) men framförallt fruktansvärt roligt.
  • edited January 2018
    Tackar för en trevlig turnering!

Jag har räknat lite performancerating (hur bra man har presterat i förhållande till sitt motstånd) från helgens prestationer som kan ses här:
    https://wordpress.com/post/melisqusbloodbowl.wordpress.com/265
  • Tack för en jättebra, men orättvis turnering.

Detta kan vara min sämsta turnering någonsin, spelmässigt. Den mest idiotiska manövern gjorde jag mot @Hemlighallaren, och den genomgående uslaste matchen mot @Bonefinger. Men det fanns pärlor i alla matcher.

Gud skyddar som bekant små barn och stora dårar. Jag tillhör sannolikt kategori två där. Därför fick jag fyra helt orättvisa vinster, och var orimligt nära oavgjort i de två sista. Speciellt i Bonefingermatchen vore ett rimligt slutresultat 4-0 till honom. Då hade han dessutom fått en välförtjänt finalplats.

Jag har alltså granskat mitt eget spel, och försökt att finna en förklaring till min allmänna kasshet. Är rädd att det jag kommer fram till är att om jag vill spela bättre måste jag skära ner på ligaspel med en miljon skills. Där kan man ju komma undan med vadsomhelst, och det var utifrån sådana premisser jag kastade mig in i turneringsspelet.

Vill be dem jag besegrade om ursäkt, och hoppas er framtid blir mer rättvis.
  • Pellevin wrote: »
    Tack för en jättebra, men orättvis turnering.

Detta kan vara min sämsta turnering någonsin, spelmässigt. Den mest idiotiska manövern gjorde jag mot @Hemlighallaren, och den genomgående uslaste matchen mot @Bonefinger. Men det fanns pärlor i alla matcher.

Gud skyddar som bekant små barn och stora dårar. Jag tillhör sannolikt kategori två där. Därför fick jag fyra helt orättvisa vinster, och var orimligt nära oavgjort i de två sista. Speciellt i Bonefingermatchen vore ett rimligt slutresultat 4-0 till honom. Då hade han dessutom fått en välförtjänt finalplats.

Jag har alltså granskat mitt eget spel, och försökt att finna en förklaring till min allmänna kasshet. Är rädd att det jag kommer fram till är att om jag vill spela bättre måste jag skära ner på ligaspel med en miljon skills. Där kan man ju komma undan med vadsomhelst, och det var utifrån sådana premisser jag kastade mig in i turneringsspelet.

Vill be dem jag besegrade om ursäkt, och hoppas er framtid blir mer rättvis.
    Lite raljerande, men lite hårt. Du spelade bra och jämt. Jag spelade råttor. Even Steven! ;)

Trevlig match dock, vilket märktes då tiden blev knapp för vi pratat bort mycket av den, precis som Doubt VII.

Vi ses på Buzzqvarna och förhoppningsvis USB också.
  • Vänligt sagt, och jag kanske inte borde tvätta min smutsiga byk offentligt. Men jag är mycket irriterad på att jag två gånger ställde upp mitt lag mot ditt som om du spelade bash. Första gången var det korkat. Men att göra det två gånger är många gånger värre, och där räcker inte min vokabulär till för att beskriva vilken nivå mitt spel då ligger på.
  • edited January 2018
    Boom shackalack.
  • Nu tror jag du skrev i fel tråd pellevin
  • Snow wrote: »
    Nu tror jag du skrev i fel tråd pellevin
    Du har som vanligt helt rätt.
Sign In or Register to comment.