DOUBT IX, Umeå, 13-14 Januari 2018

135

Comments

  • Snow wrote: »
    En timme kvar och lite smygfull efter julfesten. Perfekt för att räkna roster!

    Hehe perfekt!
  • @Coma lät intresserad i fredags...
  • Melisqus wrote: »
    @Coma lät intresserad i fredags...

    Oh, två coacher till som betalar så tror jag att turneringen går jämnt upp.
  • Årets vinnarlag. Kom ihåg var ni såg det först.

    miniscule.png
  • edited December 2017
    Snow wrote: »
    Årets vinnarlag. Kom ihåg var ni såg det först.

    miniscule.png

    Pfff

    Här är årets vinnarlag:

    kwjdsgydxseblr.jpg
  • Pfff vinna? Handlar det inte om att samla på sig flest dubbel-skallar? Mitt lag är byggt för det i varje fall.
  • Stareater wrote: »
    Pfff vinna? Handlar det inte om att samla på sig flest dubbel-skallar? Mitt lag är byggt för det i varje fall.


    Dubbel ”both down” räcker i ditt fall. :P
  • Dvärg eller Ogre. Korta eller långa ... De som kommer får se ...
  • edited December 2017
    khanmank wrote: »
    Dvärg eller Ogre. Korta eller långa ... De som kommer får se ...
    En melodi börjar av någon anledning dyka upp i mitt huvud.
    "Är du lång eller kort eller helt bakofram, det spelar ingen roll du kan alltid..."
  • Stareater wrote: »
    khanmank wrote: »
    Dvärg eller Ogre. Korta eller långa ... De som kommer får se ...
    En melodi börjar av någon anledning dyka upp i mitt huvud.
    "Är du lång eller kort eller helt bakofram, det spelar ingen roll du kan alltid..."
    Trasdockorna?

  • Plockar med mig 6st planer som är lite bättre sizade för 2017 modellerna, så vi Rookies med de nya modellerna och baser inte behöver känna oss klumpiga på smårutorna. Dessutom respekterar de mina Skavens svansar på ett klart fördelaktigt sätt gentemot de tidigare. Så har ni de nya storlekarna på planerna ta gärna med så slipper vi ställa modeller på varandra :)
  • Zimeries wrote: »
    Plockar med mig 6st planer som är lite bättre sizade för 2017 modellerna, så vi Rookies med de nya modellerna och baser inte behöver känna oss klumpiga på smårutorna. Dessutom respekterar de mina Skavens svansar på ett klart fördelaktigt sätt gentemot de tidigare. Så har ni de nya storlekarna på planerna ta gärna med så slipper vi ställa modeller på varandra :)
    Bra tänkt!
  • Duckwing wrote: »
    Stareater wrote: »
    khanmank wrote: »
    Dvärg eller Ogre. Korta eller långa ... De som kommer får se ...
    En melodi börjar av någon anledning dyka upp i mitt huvud.
    "Är du lång eller kort eller helt bakofram, det spelar ingen roll du kan alltid..."
    Trasdockorna?

    Man skulle kunna tro det, men det är faktiskt från programmet Rallarsving.
  • Pellevin wrote: »
    Zimeries wrote: »
    Plockar med mig 6st planer som är lite bättre sizade för 2017 modellerna, så vi Rookies med de nya modellerna och baser inte behöver känna oss klumpiga på smårutorna. Dessutom respekterar de mina Skavens svansar på ett klart fördelaktigt sätt gentemot de tidigare. Så har ni de nya storlekarna på planerna ta gärna med så slipper vi ställa modeller på varandra :)
    Bra tänkt!

    Agreed.

  • edited December 2017
    Har ev. 2 pitebor till som hänger på! Då skulle vi vara 5 pers, nästan värt att beställa ett gäng uppkäftiga t-shirts alltså, "Foul play to be expected from a foul smelling town"
  • Zimeries wrote: »
    Har ev. 2 pitebor till som hänger på! Då skulle vi vara 5 pers, nästan värt att beställa ett gäng uppkäftiga t-shirts alltså, "Foul play to be expected from a foul smelling town"
    Härligt att det kommer fler nya coacher till DOUBT. De får gärna skicka in sitt roster i förväg så jag slipper granska det på plats.

  • Putting the ASSI into the assist.
  • Zimeries wrote: »
    "Foul play to be expected from a foul smelling town"

    "Aldrig mera bollen tappa,
    extra armar, tack Smurfit Kappa."

  • Jahapp. Ser ut som jag inte kommer kunna vara med i nästa års upplaga av Doubt, vet med säkerhet om ett par dagar.

    Men som det ser ut i dagsläget kommer jag spendera helgen i Falun. :/
  • Undanflykterna haglar in ... Men menar du 2018 el 2019?
  • khanmank wrote: »
    Undanflykterna haglar in ... Men menar du 2018 el 2019?

    2018 :(
  • En regelfråga inför helgen:
    Vad skall man göra först Argue the call eller använda bribe, eller har man som coach rätt att välja i vilken ordning man vill göra dessa för att tex spara sin bribe?
  • Melisqus wrote: »
    En regelfråga inför helgen:
    Vad skall man göra först Argue the call eller använda bribe, eller har man som coach rätt att välja i vilken ordning man vill göra dessa för att tex spara sin bribe?

    Mig veterligen finns ingen krävde ordning så valfritt säger jag.

  • Stareater wrote: »
    Melisqus wrote: »
    En regelfråga inför helgen:
    Vad skall man göra först Argue the call eller använda bribe, eller har man som coach rätt att välja i vilken ordning man vill göra dessa för att tex spara sin bribe?

    Mig veterligen finns ingen krävde ordning så valfritt säger jag.

    Tackar för snabbt svar!

    Det var det vi kom fram till på EuroBowl också men jag har hört resonemang om att bribe används när spelaren är på planen medan argue the call är när spelaren har lämnat planen och därmed skall bribe användas före. Men då vet jag vad som gäller för Doubt.
  • Melisqus wrote: »
    Stareater wrote: »
    Melisqus wrote: »
    En regelfråga inför helgen:
    Vad skall man göra först Argue the call eller använda bribe, eller har man som coach rätt att välja i vilken ordning man vill göra dessa för att tex spara sin bribe?

    Mig veterligen finns ingen krävde ordning så valfritt säger jag.

    Tackar för snabbt svar!

    Det var det vi kom fram till på EuroBowl också men jag har hört resonemang om att bribe används när spelaren är på planen medan argue the call är när spelaren har lämnat planen och därmed skall bribe användas före. Men då vet jag vad som gäller för Doubt.

    Självklart accepterar jag reglerna för Doubt. Men jag är inne på linje två från Melisqus post. Det är min tolkning på hur det bör göras.
    Men som också sagt ovan har jag ingen regel jag kan hänvisa till att det är så.

  • https://19070-presscdn-0-68-pagely.netdna-ssl.com/wp-content/uploads/2016/08/BB-FAQ-May17v2.pdf
    Sidan 4.

    Jag är också mer för alternativ två som @Skuld säger. Men tydligen finns det väldigt konstiga regler som är skrivna...
    "Välj själv"....
  • I StockBowl anser vi att en spelare som är på planen ännu inte är utvisad, men om spelaren sedan är utvisad är det ett senare skede, och därför skall alltid bribe användas före argue the call.
  • edited January 2018
    Regeln säger tydligt att argue the call sker när spelaren skickas av planen, medan en bribe används för att undvika att just det händer. Jag tycker det är helt tydligt att bribe måste användas före argue the call. Vore kul att höra argument emot det ifall det inte skall tillämpas så.
  • kaju wrote: »
    https://19070-presscdn-0-68-pagely.netdna-ssl.com/wp-content/uploads/2016/08/BB-FAQ-May17v2.pdf
    Sidan 4.

    Jag är också mer för alternativ två som @Skuld säger. Men tydligen finns det väldigt konstiga regler som är skrivna...
    "Välj själv"....

    alternativ två låter ju mest vettigast. men den officiella FAQ som @kaju länkade säger ju välj själva.
    bara för att en sak är logiskt behöver det inte vara rätt i BB :P
  • Det var ett bra argument, men tyvärr innebär det även att den som skrivit det dokumentet tydligen är svårt retarderad.

    Det finns ju andra kollisioner som det innebär också. Det är ju så att i det ögonblick du väljer att argue the call har du också valt att acceptera en turnover. Men om du sedan använder en bribe försvinner plötsligt denna turnover, en effekt som aldrig tidigare funnits. Tidigare har briben hindrat turnovern från att träda i kraft, nu kan den istället ta ett steg tillbaka.

    Det är faktiskt en ganska stor rubbning av spelets grundprinciper, och jag gissar att tidigare nämnda retard inte är medveten om detta.
Sign In or Register to comment.