Reserves Rumble

13»

Comments

• Jamen skador man ådrar sig tar man ju oavsett det fattar jag ju

Det jag menade var att jag fick pengar för 12 cas, har 13 cas på rostern i nuläget och 15 cas när jag glor igenom alla matchrapporter.

Allt löser sig. Utom Nurgle som mer är i upplösningstillstånd.
  • edited December 2017
    Hej hej!
    Tyvärr kan jag inte vara med på slutspelsdagen, så jag tar mitt surr här.
    Hoppas det är ok?

1) Reserves Rumble är just reserves Rumble och man bör kunna få dispens med att laget inte är fullmålat. Reserverna kommer in liksom. :)
    Numrering och skills ska givetvis vara klart utmärkt, men att alla gubbs inte är målade kommer jag frångå i matchen idag och jag antar att det är ok.

2) Är laget som man tar med i Reserves Rumble garanterat en plats i den nästkommande ligan?
    Det är min åsikt det bör vara så.
    Är frågan oklar; Tänk rasmässigt. Max tre lag per ras.

3) Har begärt att skadetabell kan markeras på matchrapportern där man markerar vilka spelare som får vilka skador. Borde vara en enkel fix.

4) Det finns en begränsning i antalet starplayers per match. Tror det är tre.
    Jag tycker vi bör kassera den regleringen. Ser inte värdet i det.

5)Min syn på grupper/divisioner (om ni vill veta) så är det suveränt genomfört just nu.
    Har full förtroende för att det blir en lika jämn liga 25 som 24e ligan var.

6) Arena och Domarregler var skitkul! Ser gärna att vi fortsätter med det.
    Spelar gärna med kort också. :)

Mina tankar och funderingar.
    Lycka till i slutspelet.

God Jul typ. :)
    M
  • Två snabba kommentarer:

De målningskrav vi har är enkla, för att få gå till slutspel från och med andra säsongen ett lag är med i den vanliga ligan behöver det vara målat.

Det finns inga divisioner, bara grupper.
  • Tack för din input @Martin08. Speciellt punkt 6 är ovärderlig för mötesresultatet, och jag ser gärna att fler gör på liknande sätt.
  • Jag kan heller inte vara med på spelarmötet.
    Angående domare och arena tycker jag att vi allt kan ha kvar det. Det blev ju kul.
    Det regler kring användandet av kort vi har nu tycker jag vi har kvar.
  • Kommer inte heller på mötet pga jobb. Instämmer ätt domare/arena är kul och hantering av kort fungerar bra.
  • edited December 2017
    Martin08 wrote: »
    2) Är laget som man tar med i Reserves Rumble garanterat en plats i den nästkommande ligan?
    Det är min åsikt det bör vara så.
    Är frågan oklar; Tänk rasmässigt. Max tre lag per ras.

3) Har begärt att skadetabell kan markeras på matchrapportern där man markerar vilka spelare som får vilka skador. Borde vara en enkel fix.

4) Det finnsh en begränsning i antalet starplayers per match. Tror det är tre.
    Jag tycker vi bör kassera den regleringen. Ser inte värdet i det.

2. Jag förstår andemeningen, men jag tror det skapar mer bök för commish och underlag för missnöje än vad det är värt. Jag skulle gärna höra vad någon commish säger.

3. Det enda som är problematiskt är väl när man slår 5 på d6:an. Ett tips är att allt står i rätt ordning på rapporten från början. Första raden (niggle?) är 51-52, andra raden (-av?) är 53-54, tredje raden (-mv?) är 55-56, fjärde raden (-AG) är 57 och femte raden (-st) är 58. Det vore trevligt att få in siffrorna i rapporten, men jag tror det är bortom commish omedelbara kontroll.

4. Begränsningen är 2stycken. På sätt och vis är det en regel som ganska sällan är relevant. Jag tycker dock det är.värt att behålla den då jag tycker det är bra om vi kör på allmän bloodbowl-kanon om det inte finns bra och speciella skäl till att ha egna specialregler.

Edit: Bra med idéer annars. Jag hoppas jag inte framstår som för negativ :)
  • @Mooselord och @Martin08
    2. Jag uppfattar att det är onödigt att sätta en regel på detta. Det är praktiskt taget aldrig problem med att för många väljer samma ras. Och om det ändå uppstår brukar det alltid finnas någon, ofta en commish, som byter ras utan att knorra. Själv anmäler jag mig i allmänhet sent för att få spela en ras ingen annan kör.
    3. Det stämmer som Mooselord säger att det redan står på ett sätt som gör att lite mer erfarna spelare i praktiken radan har tabellen inskriven. Men om det finns önskemål kan vi alltid be Casper skriva in det.
    4. Begränsningen på 2 Star Players kommer direkt från regelboken. Om vi vill köra på annat sätt än den anger kräver det ganska hög auktoritet, t ex årsmötesbeslut. Jag vill inte försöka genomföra något sådant på ett spelarmöte.
  • Pellevin wrote: »
    @Mooselord och @Martin08
    2. Jag uppfattar att det är onödigt att sätta en regel på detta. Det är praktiskt taget aldrig problem med att för många väljer samma ras. Och om det ändå uppstår brukar det alltid finnas någon, ofta en commish, som byter ras utan att knorra. Själv anmäler jag mig i allmänhet sent för att få spela en ras ingen annan kör.

Instämmer med @pellevin

Om en sådan regel skulle implementeras, så kan man behöva fundera ut en prioriteringsordning för lag som
    * spelat tidigare säsonger
    * spelat reserve rumble
    * spelat open season
    * spelat en, eller flera squigbowls
    * helt nystartade lag

Naturligt skulle man i så fall också falla in i diskussionen
    "Prioriterar vi veteranlag över rookielag" ?

• Pellevin wrote: »
    4. Begränsningen på 2 Star Players kommer direkt från regelboken. Om vi vill köra på annat sätt än den anger kräver det ganska hög auktoritet, t ex årsmötesbeslut. Jag vill inte försöka genomföra något sådant på ett spelarmöte.

Här tycker jag att du är försiktig i överkant. Ur min synvinkel har commish auktoritet att genomföra regeländringar till och med utan spelarmötets beslut. I ett läge där ni har goda skäl att göra en förändring, exempelvis om det verkar finnas någorlunda samstämmighet bland spelarna och commishar, behöver ni inte invänta årsmötet. Men ni gör ju som ni vill såklart, och som sagt så är jag inte för denna regeländring ändå :)
  • Ja, skall jag vara helt ärlig är jag inte säker på att jag alltid följt mina egna rekommendationer...
Sign In or Register to comment.