Reserves Rumble

edited December 2017 in StockBowl
OBS! Anmälan stänger på onsdag kl 22. OBS!

En liten Reserves Rumble inför jul. Öppen för alla lag, utom de som är med i någon annan aktiv säsong just nu (Open eller slutspelet). Spelas 7-16 december.

Anmäl ett lag, och lottas mot någon annan. Så långt det är möjligt lottar vi så att du möter ett ungefär lika starkt lag som du inte mött i den ordinarie säsongen.

Väl mött!
«13

Comments

• Mina orker är tillbaka från Mordor och vill mosa. Är redraften öppen?
  • @DavidD ditt lag skall inte redrafta. Laget har bara spelat en match sedan det redraftade förra gången.
  • edited December 2017
    Jag tänker anmäla mitt nya Norse lag. Det har dock ej registrerats än.
    Iskall ilska och svinargt snötroll på menyn!
  • Kul! Kom o reserva!
  • edited December 2017

Förväntar mig snötrollet ngt liknande det här! :)
    (Från FB communityn...)
    <div class="UserSpoiler"><div class="SpoilerTitle">Spoiler: </div><div class="SpoilerReveal"></div><div class="SpoilerText">[img][https://imgur.com/a/KpQib[/img]</div></div>;
  • Martin08 wrote: »

Förväntar mig snötrollet ngt liknande det här! :)
    (Från FB communityn...)
    <div class="UserSpoiler"><div class="SpoilerTitle">Spoiler: </div><div class="SpoilerReveal"></div><div class="SpoilerText">[img][https://imgur.com/a/KpQib[/img]</div></div>;

Det där snömonstret är svårslaget. Men räkna med att det blir minst lika skräckinjagande.
  • edited December 2017
    Attare vad det här snötrollet är argt!
    [img][/img]0966E4E0-091D-44C4-80D6-2E639009F6E9.jpeg

Nähe. Det gick inte...
  • Mina orcher kanske ska roteras in i ligan nästa.

Spelade senast förra open med dom, men jag borde väl kunna spela RR med dom, å redrafta efter det?

Eller?
  • Om du spelat mer än fyra matcher sedan du senast redraftat eller skapat laget måste du redrafta inför ny säsong.
  • Pellevin wrote: »
    Om du spelat mer än fyra matcher sedan du senast redraftat eller skapat laget måste du redrafta inför ny säsong.

Exakt. Så spela RR sedan redraft inför nästa?
  • razta wrote: »
    Pellevin wrote: »
    Om du spelat mer än fyra matcher sedan du senast redraftat eller skapat laget måste du redrafta inför ny säsong.

Intressant fråga.
    Du spelade Season 22 med Charm.
    Därefter redraft.
    Sedan spelade du Open Season 9 (8 matcher).

Frågan är ifall du ska redrafta inför RR eller efter.

• z3bb3 wrote: »
    razta wrote: »
    Pellevin wrote: »

Intressant fråga.
    Du spelade Season 22 med Charm.
    Därefter redraft.
    Sedan spelade du Open Season 9 (8 matcher).

Frågan är ifall du ska redrafta inför RR eller efter.

Jag tänker mig att det skulle vara som att jag spelade open 10 å sedan RR med laget, vilket borde innebära att det inte ska göras Redraft innan RR ivf. Alternativet är väl att jag gör en redraft nu, å sedan spelar nästa säsong utan redraft?
  • razta wrote: »
    Jag tänker mig att det skulle vara som att jag spelade open 10 å sedan RR med laget, vilket borde innebära att det inte ska göras Redraft innan RR ivf. Alternativet är väl att jag gör en redraft nu, å sedan spelar nästa säsong utan redraft?

Det känns som det absolut mest rimliga, att man slipper redrafta innan en RR, SquigBowl etc. och att man redraftar inför en "faktisk säsong".

Men jag är osäker på hur logiken på hemsidan fungerar för just detta.
    Sen hanterar ju inte det ifall man skulle hitta lag som enbart spelar RR & Squigbowl (redraftar aldrig dessa lag? ).

Hur som - så tycker jag att det är en intressant fråga och följer svar med spänning.

• Nej. du redraftar nu. Sedan behöver du inte redrafta igen om du skall spela en vanlig säsong. Och om du spelar squigbowl kan du sedan spela en ny säsong utan att redrafta inför den. Men nu har du spelat mer än fyra matcher.

Reserves Rumble räknas som en säsong.
    Nej. du redraftar nu. Sedan behöver du inte redrafta igen om du skall spela en vanlig säsong. Och om du spelar squigbowl kan du sedan spela en ny säsong utan att redrafta inför den. Men nu har du spelat mer än fyra matcher.

Cool skriv upp mig på redraft då! (Gissar det behöver göras manuellt)

För andras skull borde det funka tvärt om egentligen, spelar ju inte jättestor roll för mitt lag egentligen men jag får ju då potentiellt RR + squigbowl som bonusmatcher innan nästa säsong utan att behöva redrafta.

(Fast det kanske alla får?)

Nej. du redraftar nu. Sedan behöver du inte redrafta igen om du skall spela en vanlig säsong. Och om du spelar squigbowl kan du sedan spela en ny säsong utan att redrafta inför den. Men nu har du spelat mer än fyra matcher.

Så vi som var med i säsong 24 behöver redrafta inför reserves Rumble?

• Morn82 wrote: »
    Så vi som var med i säsong 24 behöver redrafta inför reserves Rumble?

Så jag uppfattar det.
  • Och då som en följdfråga. När rullas om sen spelare blir av med niggling?
    Jag skulle gissa innan reserve då det är efter ordinarie säsong?
  • Förra säsongen redraftade jag efter RR.
  • så det är ingen reserves rumble på slutspelsdagen? då är det squig bowl som gäller eller?
    Jag är nämligen sugen på att spela, men helst på slutspelsdagen =)

Hur redraftar jag egentligen? tänkte damma av mina orcher, de har ju suttit på bänken och nött i två och ett halvt år
  • Skullflame wrote: »
    Förra säsongen redraftade jag efter RR.
    Den modell vi nu kör beslutades på spelarmötet efter den RR.

Nigglingremoval hanteras av systemet i samband med redraft.

På slutspelsdagen är det squigbowl och slutspel samt spelarmöte.

Kör du samma lag i RR som i säsongen redraftas det först.
  • suncar wrote: »
    tänkte damma av mina orcher, de har ju suttit på bänken och nött i två och ett halvt år

Orker är bra, orker är kärlek.
  • DavidD wrote: »
    suncar wrote: »
    tänkte damma av mina orcher, de har ju suttit på bänken och nött i två och ett halvt år

Orker är bra, orker är kärlek.

Mycket orchkärlek i RR. Det är ju fyra lag så ni kan ju krama varann och se vem som kramar bäst.
  • Jag kör gärna min match nu på torsdag, så hoppas den som kommer o möta mot 1560K ork-lag oxå kan då :)
  • @pellevin: hade lite otur när jag tänkte och okynnesanmälde mig till RR.
    Egentligen skulle jag vilja spela squigbowl på slutspelsdagen istället.
    Skulle du kunna avanmäla mitt lag?
    Och hur gör jag för att redrafta?
  • Om ResRumb räknas som en hel säsong torde ju risken för de extra 20k per spelare som vill sluta öka markant på den matchen. Eller ”ingår ResRumb i säs 25 då?
  • edited December 2017
    khanmank wrote: »
    Om ResRumb räknas som en hel säsong torde ju risken för de extra 20k per spelare som vill sluta öka markant på den matchen. Eller ”ingår ResRumb i säs 25 då?
    Blir det inte så att fram till nästa redraft räknas som en säsong? syftar då på pensionär-rullen.
    eller blir det så att om mitt lag spelar RR, SB och sen 25 räknas det som jag spelat 3 säsonger vid nästa redraft?

• För mig blir det i praktiken så att jag vill lira Reserves nu och fortsätta med Ecklen kommande säsong. Dock så kan jag med nuvarande låga kassaflöde inte behålla fyra nurglewarriors vid redraft före Reserves men så kan det ju vara i Nuffles vishet. Efter en Reservesmatch som i sig genererar 10 papp och sen lite potentiella 5pappsmöjligheter hade det _kanske_ gått men ... nja ...

Klurar dock på att slutspellagen inte redraftar före slutspel och i och med det får fler matcher -> mer pengar till redraft -> större chans att behålla en spelare till.

Det här är inte gnäll, det är bara funderingar. Så som jag hanterat mina Eckel den här säsongen så är det Nurgle OCH Nuffle som gnäller på mig.

Edsbergs Eckel redraftar och Reservar! Bubonic Bob vill coacha i stället säger han. Eller han sa det när han försökte fly genom bakdörren och besten fångade in honom. Slipperly big bugger den där Bob ...
  • edited December 2017
    Jag förstår detta. Jag skulle behöva 1-2 matcher till för att kunna ha råd att ha kvar alla mina bra spelare till nästa säsong.
Sign In or Register to comment.