Säsong 13

135

Comments

• Med 2 omgångar kvar så är Magos Mantikorer redan uppe på slutspelsplats :) Det återstår tuffa matcher dock. Grupp C är för övrigt årets getingbo. 6(!) lag har realistisk chans att vinna gruppen. Ruskigt spännande blir det!
  • På tordag möter mina amazoner (http://www.stockbowl.bloodbowlleague.com/default.asp?p=ro&t=sfv) Pellevins Ghashbu Skullcrushas (http://www.stockbowl.bloodbowlleague.com/default.asp?p=ro&t=gha). Vinnaren har en hygglig chans att nå slutspelet, medans det nog är kört för förloraren.

Det mesta talar naturligtvis emot mig, Pellevin är en klart bättre coach är undertecknad och Skullcrashas är ett härke att möta med sina 2 +ST mm. Jag skiter dock i det och går för vinst! Med mycket hjälp av Nuffle och lite hjälp av forumet kan det kanske gå vägen.

Som det är nu har jag 270k i inducements. Vad hade ni gjort med dem i min sits? Just nu är jag inne på att köpa en thrower, hyra i en wizard och sedan köpa ett billigt kort.
  • Jag skulle nog strunta i en thrower. Ska du spela laget mera är en extra apo bra att ha, du lär få ont. Kanske en helmut för att försöka såga ner lite folk? Även om sågen är tveeggad om du inte har den täckt från att bli slagen på. Skulle nog ta en babe istället för kort också, tror du kanh a mer nytta av det. 260k för ovan nämnda kombo. Föredrar du wizard över helmut kan du ju ha wiz+apo. För den extra apotekaren känns viktig om duv ill hålla liv i dina ömtåliga spelare somskillat upp eller närmar sig.
  • Jag är nog mest rädd för en riktig stjärna, möjligtvis Zara, men förmodligen är Roxanna det besvärligaste du kan ställa upp mot mig.

Men å andra sidan kanske du inte kan lita på mig, speciellt med tanke på datumet :)
  • Roxanna kan jag ju också säg var riktigt användbar för mig i helgens turnering. Kostar een hel del (250k) men är ett monster på planen som kan vända allt på egen hand nästan. Viktigaste tips jag kan ge dig med henne är, dodge before leap! Om inte leap är ett absolut måste för att hoppa in i en grön cage eller smita väg. 5 ag och 8 move är bra för att reta gallfeber på orkz :)
  • @Jori3641
    Men en tackle och sex block så kan du klara dig ganska bra. Jag skulle nog gå på på två mercs med skill för 260 av dina 270. Det get två extra reserver vilken kan behövas, viktigast är nog att att spela aggressivt. 2xWrestle för att skapa bra foulchanser eller kanske en Dirty player för att verkligen få en bra chans att ta ut kritiska spelare. Ingen stand firm så var inte rädd för entärningsblockar för att undbvika att ge bort blockar. Roxanna kan trollatill ett par mål så länge du inte rullar ettor men det kan bli en dyrköpt vinst där alla SPP försvinner.
  • edited April 2014
    Tack för tipsen!

Extra apo - Inte aktuellt eftersom framtiden är oviktig . Jag funderade till och med på att kicka den jag har, men sedan kom jag på bättre tankar och ändrade mig.
    Helmut - Jag har funderat på att ta honom, men när jag summerar oddsen för saker och ting så känns de ganska dåliga eftersom jag möter AV9 och han har loner. Det känns som det troligaste är att han orsakar en stun innan han lämnar banan själv och det är lite för dåligt.
    Zara - Är ett alternativ, men det känns inte som hon har samma "star quality" som Roxanna.
    Roxanna - Ett seriöst alternativ, jag är dock lite rädd för att hon för lite för bräcklig för pengarna. MV8 och AG5 är ju inte att leka med dock.
    Dubbla mercs - Detta alternativ hade jag inte ens tänkt på. Spela aggressivt är verkligen inte min grej, i synnerhet inte med mina amazoner. Foula gör jag i det närmaste aldrig. Satsar jag på det kommer det antagligen gå åt käpprätt åt någonstans då jag får spela ett spel jag inte kan och kommer göra massa missar. Då kommer jag iofs lära mig något och det är inte fy skam. Det lockar faktiskt. Vi får se :)
  • Utan apo borde du satsa på två mercs eller starpower då tycker jag. Berätta gärna vad du valde tillslut :)
  • Det blev Roxanna Darknail. Orkerna började med boll. Roxanna gjorde ett cagebreakförsök i runda 5 och dubbelskallade. I runda 6 försökte hon igen och lyckades. Tyvärr lyckades jag inte dra nytta av det och Roxy stod lite illa till, blev golvad och hamnade KO-båset. Orkerna gjorde mål i runda 8 vilket gav mig två tillfällen att få tillbaka Roxy i spel. Båda misslyckades tyvärr. Efter det blev det lite uppförsbacke. Jag gjorde 2 psyklöpningar och lyckades transportera bollen till 5-6 steg från endzone vid 2 tillfällen. Att skydda bollhållaren var dock en lyx jag inte hade råd med och båda gångerna blev jag sänkt. Matchen slutade alltså 0-1. Även om Roxy bara spelade 1/3 av matchen kändes det som rätt val att hyra in henne. Att förlora med 0-1 utan att få SPPs utom MVP är väl alltid lite trist, men det är 4:e gången jag möter Pellevin och idag var första gången det kändes som jag gav honom en match värd namnet, så jag får noga vara nöjd ändå.
  • Det var benhårt. Min TD var efter ett stort antal tärningsslag, och jag blev tvungen att köra en GFI utan reroll. Och alla vet ju hur läskigt det är.
  • Mm. Fortfarande spännande i grupp C. Flera aspiranter på förstaplatsen.
  • Jepp, 5 lag hade vinstchans inför sista omgången. Både Elflaget och BRB måste dock chansa och gå för vinst, så det slutar nog med att Ghashbus tar hem det och att Rare Exports tar en bonusplats till slutspelet.
  • Hoppas du har rätt, men jag måste klå Hellström först, och vinner han på måndag så tar han slutspelsplatsen.

Men självklart tänker jag vinna den matchen, och sedan ta Thursablotpriset genom att krossa Reptile Dysfunction i finalen :)
  • @Mago Du grejade slutspelsplatsen som jag misstänkte trots ditt tvivel.
    Mago wrote: »
    Tack för förtroendet @MartinS, men jag tror som @jori3641 att det blir tufft för mig att komma till slutspel.

Men bollen är ju nästan rund etc, så man vet aldrig. :)

• Ja, jag hade tur på slutet!
  • Ja, det är nästan lite synd om zeke som inte ens hamnade på "kvalplats" (2-3) med sina 13 poäng. Grattis till Mago och alla andra som säkrat slutspelsplats. Det ser ut som det kan bli ett kul slutspel annars. Det är bra coacher och kul blandning av lag. Det är visserligen 2 orker och 2 ödlor, men sen är det rätt blandat med alver, ett amazongäng och troligen vampyrer eller dvärgar om jag tänkt rätt.
  • Vampyrer får du nog vänta med tills nästa säsong. :-) Jag förutspår pro elves till slutspel!
  • Ojdå, jag missade helt att Mithlond hade chansen. Synd, det hade varit kul med vamps i slutspel :)
  • Mina orker kommer inte att vara med i slutspelet. Jag vet inte hur Duckwing ser på att delta från Örebro men det får han prata om själv :)
  • Synd coma, orkonauterna hör hemma i slutspelet. Duckwing har jag räknat bort, men jag är ju inte commish :)
    Det vore kul med Khemri i slutspel annars.
  • Om jag tar på mig svarta stassen och gubbkeps så kanske ingen märker om jag kör dina orkos i slutspelet ^^
  • Du gör som du törs @JohnnyD ;)
  • edited April 2014
    @johnnyD du bör ju på söder så hipsterstilen borde finna sig naturligt. Gömmer du manen bra lär ingen se skillnad.
    Hur många lag är det som backar ur slutspelet?
  • Än så länge har två tackat nej. Coma och Duckwing.
  • AndersS har sagt sagt til mig att hans Kroot loops backar ur, men det är väl inte officiellt förrän han meddelar commish.
  • Eventuellt tre alltså. Kanske börjar finnas en långsökt möjlighet att man slinker med alltså.
  • Jepp, hoppet finns. Jag slank ju med som 15:e rankad förra säsongen och du är väl 14:e nu om jag tänkt rätt. Risken är väl rätt stor att du blir nedputtad någon placering av Mithlond Marvels och/eller Rare Exports.
  • jori3641 wrote: »
    Jepp, hoppet finns. Jag slank ju med som 15:e rankad förra säsongen och du är väl 14:e nu om jag tänkt rätt. Risken är väl rätt stor att du blir nedputtad någon placering av Mithlond Marvels och/eller Rare Exports.

Sfvenska Elflaget har även de möjlighet att slinka förbi 11poängsträsket.

• z3bb3 wrote: »

Sfvenska Elflaget har även de möjlighet att slinka förbi 11poängsträsket.

Jo, det är ju mitt eget lag :) Jag bedömer dock chanserna att mina amazoner kan slå Anders dvärgar som väldigt små. Det är ju ingen lysande matchup och jag har ingen wrestle eller liknande som hade behövts.
  • jori3641 wrote: »
    Jo, det är ju mitt eget lag :)

Har fortfarande inte riktigt lärt mig allas nicknames, ansikten och lag.
    Jag ber om ursäkt för det. :)
Sign In or Register to comment.