Enligt vad jag läst mig till skall vi "köra med regeln för kort, men bara 50k kort fås gratis. "
Vad säger regeln som åsyftas?
Trots Vikings tidigare svar så känner jag mig osäker vad som gäller regelmässigt. Vad är det som gäller? Hur många kort gratis får man och under vilka omständigheter?
"The Youngblood status remains for three games, after which the tag is removed, and the team loses this status. A team that is restarted, or joins a regular season, immediately loses the Youngblood status."
Det dök upp 2 Eclipserelaterade diskussioner i matchen mellan mig och Putte igår där vi är osäkra på vad som är rätt.
1. Vad händer om ett rotat träd förvandlas till en goblin under en eclipse. Det är rätt klart att han kan förflytta sig som goblin, men vad händer efteråt. Är rotad på sin nya plats istället eller är han inte rootad längre?
2. Vad händer om laget som spelar eclipse gör touchdown i sin turn? Ställer man då upp goblins i första turnern på nästa drive?
utan att vara ett proffs,tycker jag logiskt att det borde vara så här
1.träden är ju inte ett träd utan en goblin så fungerar som en goblin och när han blir ett träd igen så är han inte rootad utan slår ett nytt slag när han gör nått
2. Eftersom det står på kortet att det är både i egen och motståndarens tur så om man gör mål tycker jag att man ställer upp och så har motståndaren en runda med goblins
Efter att Braznoc Bearberry gått varsamt bananas på ett gäng alver så är mina Grudgeberries klara för slutspel. Kvartsfinalsveckan är dock väldigt tight för mig, så det är oklart m jag kommer kunna spela en kvartsfinal. Hur ser det ut för övriga slutspelskandidater (Zeke, Putte, Pertan, Anders, MartinS, Ozt, David m fl)? Kommer ni tacka ja till slutspel om ni kvalificerar er?
Hur ser det ut inför slutspelet? När tror commish att det kommer hinna göra lottningen?
Jag kommer troligen bara att ha tid att spela kvartsfinal på långfredag, tidig påskafton och annandag påsk. Jag har börjat kontakta några potentiella motståndare för att planera in när vi kan spela en eventuell kvart. Det är dock lite dumt att boka in långfredagen om inte lottningen är gjord till dess och eftersom sista matchen spelas på torsdag så förstår jag om det är lite tight för commish.
Jag har försökt få till min match men min motståndare kunde inte förra veckan och har inte svarat på mina meddelanden angående spel denna vecka. Knepigt.
Hur ser det ut för övriga slutspelskandidater (Zeke, Putte, Pertan, Anders, MartinS, Ozt, David m fl)? Kommer ni tacka ja till slutspel om ni kvalificerar er?
Själv spelar jag slutspelet så länge jag inte blir lottad mot Ozt i kvarten. Möter jag Ozt står jag över eftersom det det inte finns någon tid då både jag och Ozt kan spela. Hellre än att hamna i en w:o situation så lämnar jag min slutspelsplats till någon annan. Övriga någorlunda rimliga kvartsfinalmotståndare kan någon av de tider jag kan.
Nu har det gått ut ett mail till alla slutspelskandidater från våran head commish. Eftersom vi vill undvika WO i slutspelet är det standard att man, precis som Mooselord exemplariskt gjort, ger tillkänna huruvida man kan spela slutspel om man når en slutspelsplats.
Jag skriver detta delvis för att mailet skickades med relativ kort deadline, imorgon torsdag, och kanske inte alla läser sin e-post varje dag.
Kvartsfinaler: Fernwood Dreadnoughts – Zons of Anarchy
Ozt är trots allt bland de bästa i världen på Norse.
Neckbrekaz – Orka Torka
DavidD har gjort en hel del riktigt bra resultat under våren och lagen är rätt lika. Zeke tar det på rutin dock.
Cursed Scorpions – Hold my Cheese
Hade David få ta en wizard hade jag nog tippat på en skrällvinst för råttorna, men nu tror jag ödlorna är för stora. (Vad gör Skaven med 400k i inducements nuförtiden? Skitter+Kegs+? ?)
Oldones Coldones – Grudgeberries
Jag har aldrig vunnit mot lizards utom en gång i en mirror match. Jag har dock 4 raka vinster med mina dvärgar och Oldones har två raka utan vinst. Jag har en bra känsla av att jag tar det hem det på övertid!
Semifinaler:
Fernwood Dreadnoughts – Neckbrekaz
Blockig bashfest som Ozt vinner. Snötrollet Grendel Gnarp blir moralisk MVP.
Cursed Scorpions – Grudgeberries
Jag har visserligen rätt bra statistik mot Martin, men här tar det stopp.
Final: Fernwood Dreadnoughts - Cursed Scorpions
Ozt vinner om inte Grendel Gnarp och Tor Kall är döda eller MNG.
"DavidD har gjort en hel del riktigt bra resultat under våren" den tackar jag för Fick inte många poäng förra säsongen med mitt human-lag, men orker funkar bättre för mig.
Jag vann en rätt tight kvart, men det kostade på lite med skador på 2 positionals. Av någon anledning har jag fått seriepoäng för vinsten i kvarten. Det gör väl ingett i praktiken, men det är ju fel
Comments
Jag noterade också det, riktigt roligt!.. Season 16 var fler.
Trots Vikings tidigare svar så känner jag mig osäker vad som gäller regelmässigt. Vad är det som gäller? Hur många kort gratis får man och under vilka omständigheter?
Är det "Stockbowl First" ?
jäkligt kul med alla nya iallafall vill jag säga
"The Youngblood status remains for three games, after which the tag is removed, and the team loses this status. A team that is restarted, or joins a regular season, immediately loses the Youngblood status."
Tack i alla fall Viking och Sebbe!
1. Vad händer om ett rotat träd förvandlas till en goblin under en eclipse. Det är rätt klart att han kan förflytta sig som goblin, men vad händer efteråt. Är rotad på sin nya plats istället eller är han inte rootad längre?
2. Vad händer om laget som spelar eclipse gör touchdown i sin turn? Ställer man då upp goblins i första turnern på nästa drive?
1.träden är ju inte ett träd utan en goblin så fungerar som en goblin och när han blir ett träd igen så är han inte rootad utan slår ett nytt slag när han gör nått
2. Eftersom det står på kortet att det är både i egen och motståndarens tur så om man gör mål tycker jag att man ställer upp och så har motståndaren en runda med goblins
men som sagt detta är bara vad jag tror
Jag med
Jag kommer troligen bara att ha tid att spela kvartsfinal på långfredag, tidig påskafton och annandag påsk. Jag har börjat kontakta några potentiella motståndare för att planera in när vi kan spela en eventuell kvart. Det är dock lite dumt att boka in långfredagen om inte lottningen är gjord till dess och eftersom sista matchen spelas på torsdag så förstår jag om det är lite tight för commish.
Jag skriver detta delvis för att mailet skickades med relativ kort deadline, imorgon torsdag, och kanske inte alla läser sin e-post varje dag.
Så mycket jobb var det inte att spamma några slutspelslag
Jag har nog aldrig varit så spänd inför en säsongsavslutning som tidigare. Jag vill att det skall vara torsdag 22:30 nuuuu!
Kvartsfinaler:
Fernwood Dreadnoughts – Zons of Anarchy
Ozt är trots allt bland de bästa i världen på Norse.
Neckbrekaz – Orka Torka
DavidD har gjort en hel del riktigt bra resultat under våren och lagen är rätt lika. Zeke tar det på rutin dock.
Cursed Scorpions – Hold my Cheese
Hade David få ta en wizard hade jag nog tippat på en skrällvinst för råttorna, men nu tror jag ödlorna är för stora. (Vad gör Skaven med 400k i inducements nuförtiden? Skitter+Kegs+? ?)
Oldones Coldones – Grudgeberries
Jag har aldrig vunnit mot lizards utom en gång i en mirror match. Jag har dock 4 raka vinster med mina dvärgar och Oldones har två raka utan vinst. Jag har en bra känsla av att jag tar det hem det på övertid!
Semifinaler:
Fernwood Dreadnoughts – Neckbrekaz
Blockig bashfest som Ozt vinner. Snötrollet Grendel Gnarp blir moralisk MVP.
Cursed Scorpions – Grudgeberries
Jag har visserligen rätt bra statistik mot Martin, men här tar det stopp.
Final:
Fernwood Dreadnoughts - Cursed Scorpions
Ozt vinner om inte Grendel Gnarp och Tor Kall är döda eller MNG.