Bubble Säsong 13 - Info och "allt-annat-tråden"!

11112131416

Comments

• @Stareater @Khanmank @Marty33

Vad säger ni? Lite sugen på en BB fajt under veckan?
  • Kan du på dagtid? Jag är fasen helt körd på kvällarna
  • Ja på söndag :)
  • Flyttar slutspelsdatum till torsdag 1:a december.

Så några dagar till med seriespel finns :)
  • Slutspelet: Är inte spikat, men det kommer gå fort. Troligtvis väljer ettan (vinnare av ligan) sin motståndare (ett lag som slutade på nedre halvan av liga), sedan tvåan osv.

Eftersom vi är sju lag kvar i ligan hur gör vi med slutspelet?
  • ska ettan stå över och sen kör vi 2/7, 3/6, 4/5 och sen 1/sämst nästbäst/nästsämst?
  • edited November 2016
    Bäst stå över och sen tvåan välja först osv funkar väl också typ.

Så får ettan välja först i semin.
  • Stareater wrote: »
    Slutspelet: Är inte spikat, men det kommer gå fort. Troligtvis väljer ettan (vinnare av ligan) sin motståndare (ett lag som slutade på nedre halvan av liga), sedan tvåan osv.

Eftersom vi är sju lag kvar i ligan hur gör vi med slutspelet?

Ska höra med Mike om han kan/vill vara med. Om han drar sig ur kör vi på klassikern gruppspel. Ettan och tvåan väljer motståndare till polerna. Där vi sedan gemensamt bestämmer om en eller två går vidare till final eller semifinal.
  • Mike vill vara med i slutspelet och kan spela på söndag så Basse som slutade tvåa valde att spela mot honom.

Jag vilar i första omgången som vinnare av ligan.

Trea blev @Stareater så du väljer vem du vill möta och sedan möts de två som inte blev vald.

Efter det ska det vara fyra lag kvar till semifinaler där jag väljer vilka vem som möter vem iom jag väljer min motståndare.

Frågor på detta?
  • Glasklart!
  • edited December 2016
    Jag vill spela mot Swebba-Smallstars.

Blir en kamp mellan Suncar och Boy Stone för att se vem som är brutalast.
  • edited December 2016
    Då blir det repris av sista matchen i seriespelet mellan Khorne Flakes Inc och Lothern 11 som sista match. Har schemalagt samtliga kvartsfinaler i BUBBLE.
  • Ger du som upp direkt eller? Fancy prancy - Lorten 2
  • edited December 2016
    Första kvarten spelad mellan förskolans goblins och Mariehems kaosdvärgar.

Där favoriterna till segern (Dvärgarna) vann med 2-0

Hur går det för övriga? Har ni bokat in ert möte?
  • Det är preliminärt bokat att männen från norr ska åka ner till i underjorden på torsdag kväll.

Har jag förstått det hela rätt att vinnaren av vår match möter MUD?
  • Lothern 11 - Khorne Flakes spelas onsdag eftermiddag
    Det är preliminärt bokat att männen från norr ska åka ner till i underjorden på torsdag kväll.

Har jag förstått det hela rätt att vinnaren av vår match möter MUD?

Jag hade tänkt möta MUD själv eftersom de är klar, jag är så spelsugen och jag kommer inte kunna spela något i helgen. Samtidigt nu när ni alla har planerat in era fajter kan jag kanske hålla mig.

Ska fråga Basse om han kan tänka sig möta mig eller inte, han slutade trots allt tvåa i ligan så jag borde kanske inte kunna välja han, men om vi båda går med på det så borde det vara ok för alla eller?
  • Bara vi bestämmer hur vi vill göra före alla matcher är spelade så är det ok för mig. Vilket lag jag eventuellt ska spela mot kan ju ha en viss påverkan på vilka skills jag väljer post game när jag spelar mot @Emilskaya.
  • Snow wrote: »
    Lothern 11 - Khorne Flakes spelas onsdag eftermiddag

Vilken tid och var spelar ni? jag har eventuellt lite tid att vara ett cheering fan.

Bara vi bestämmer hur vi vill göra före alla matcher är spelade så är det ok för mig. Vilket lag jag eventuellt ska spela mot kan ju ha en viss påverkan på vilka skills jag väljer post game när jag spelar mot @Emilskaya.

Basse skulle fundera tills idag men har inte svarat så jag väljer efter ni spelat.

• Såg den rätt så ensidiga avslutningen mellan KF och L11, och har nu scoutat potentiella motståndare. Rutinerat slog den vinnande coachen 6+6 på sin positional som fick en ny skill.
  • Jag kommer försöka få revansch i semifinalen mot laget som totaldominerat mig i år alt laget jag själv haft otroligt enkelt mot så vi kan få chansen till en kaotisk final.

Basse möter alltså Mankan i ena semifinalen och jag tar vinnaren i den andra.

Höres köres! :D
  • Frantic wrote: »
    Jag kommer försöka få revansch i semifinalen mot laget som totaldominerat mig i år alt laget jag själv haft otroligt enkelt mot så vi kan få chansen till en kaotisk final.

Aj då detta bådar inte gott. Om jag vinner imorgon får jag alltså spela mot @frantic som jag aldrig vunnit en slutspelsmatch mot.

Frantic wrote: »
    Jag kommer försöka få revansch i semifinalen mot laget som totaldominerat mig i år alt laget jag själv haft otroligt enkelt mot så vi kan få chansen till en kaotisk final.

Aj då detta bådar inte gott. Om jag vinner imorgon får jag alltså spela mot @frantic som jag aldrig vunnit en slutspelsmatch mot.

Har du inte?

Bra ska försöka komma ihåg det, för jag minns bara de senaste fajterna där du har 17-3 i cas statistik :P aj aj aj
  • Frantic wrote: »
    Stareater wrote: »

Har du inte?

Bra ska försöka komma ihåg det, för jag minns bara de senaste fajterna där du har 17-3 i cas statistik :P aj aj aj

Två gånger har jag förlorat mot dina norse i finalen (med Nurgle och med humans), men denna gång spelar jag norse. (Stoppa in elak skratt här).

Men först ska vi fokusera på matchen mot Swebba-Nostars och alla besegra alla äckliga inducements de kommer få.
    Stareater wrote: »

Har du inte?

Två gånger har jag förlorat mot dina norse i finalen (med Nurgle och med humans), men denna gång spelar jag norse. (Stoppa in elak skratt här).

Men först ska vi fokusera på matchen mot Swebba-Nostars och alla besegra alla äckliga inducements de kommer få.

Hur mkt inducements rör det sig om?
  • emilskaya wrote: »
    Typ 360k

Vänta, betyder det att du inte både kan få Glart och Skitter. Utmärkt.

Jag röstar för tre mercenary Goblins med leap som inducements.
  • sparka en gobbo så du får mer inducements ...
  • khanmank wrote: »
    sparka en gobbo så du får mer inducements ...

Sparka trollet och alla skaven-spelare så får du ännu mer inducements ...
Sign In or Register to comment.