Suncar målar olika lag

124

Comments

• edited September 2016
    Fin, gillar ansiktet! Får han en fireball i handen? :)
  • Tack tack.
    Ja precis, han är lite sneaky och förbereder den bakom ryggen.
    Antingen så pekar han och skriker som en avledande manöver men troligtvis så är han bara engagerad i matchen.

7IKowOS.jpg
  • rH6BuPC.jpg
    Lagbild inför nästa helg. Har gjort en "stupidhatt" till mitt troll.
    Alla är renässansgreenskins förutom just trollet som är mer 1700tal.
    (Tussilago har alltid varit lite efter)

• Före menar du?
  • coma wrote: »
    Före menar du?
    Ja jag gör väl det. Han kör sitt eget race iaf
  • Hehe ser "Dirty Dan" där i mängden ;)
  • Javisst!
    Mina gobbos är med för att flyga och foula, då passar dirty dan perfekt.
    Bytte till mig honom av coma på närkebowl förra året, känns väldigt bra att han äntligen får lite speltid...
  • U7ruaqs.jpg
    Babe/ Sideline Cider till mitt dvärglag "The Pears".
    Det är en squat adventurer som fått päronkvistmössa och vattenslang till ryggsäcken.
  • Haha, värdig outfit... :D
  • Jo, som liten dvärg var väl inte hans högsta önskan att vara päronpojke men alla måste starta nånstans eller hur?
  • hellre päronpojke än skrutt :D
  • Har börjat fixa lite på en coach till chaos tror jag

91Q6Obr.jpg

Och här är några dvärgar äntligen målade.
    Fick dem i en kickstarter för typ ett år sen, har två kickstarters på ingång så antar att jag behöver lägga på ett kol

tMVpB47.jpg

• Helt klart något Chaosigt ja! :)
  • Kul idé med ett vandrande jättehuvud! :)
  • Yes, såg nån warhammerteckning nån gång nånstans och tänkte att det där ska jag använda mitt överblivna jättehuvud till.
    Hade gjort ett mer orchigt huvud i greenstuff till resten av kroppen
    Arbetsnamn är nog Mad Mats, till laget Furry Road ;)

Såhär ser han ut bakifrån än så länge
    o8qWxSt.jpg

• Jajjamen Frantic, stämmer bra det.

dGmFd88.jpg
    Nya projektet är dark elves, ska försöka bevisa att assassins är fantaboulus.
    Folk verkar skeptiska

• Inte bara verkar, de är inte bra.
  • De är roliga dock och köra man med två och inga witches samt tar shadowing på blitzers så får man ett sjukt irriterande lag ;)
    https://fumbbl.com/p/team?team_id=734165
  • edited February 2017
    Lard wrote: »
    Inte bara verkar, de är inte bra.

Fast fantabulous är ju en blandning av fantastic och fabulous. Fantastic kan betyda orimlig och fabolus obeskrivlig, och "obeskrivligt orimliga" kan jag tycka att de är när jag testat dem.

• @Lard Jag har ju spelat mest med tier3-lag så jämfört med de är de hyfsade iaf
    @Stareater Tack jag gillar formuleringen
    @coma Ahh, det låter riktigt kul!
  • Jag gillar vad du gjort med green stuff. Har du några tips om vad man bör tänka på till en nybörjare som vill prova?
  • Anganatyr wrote: »
    Jag gillar vad du gjort med green stuff. Har du några tips om vad man bör tänka på till en nybörjare som vill prova?
    Tålamod, tålamod, gör lite åt gången. Ha en svamp med vatten eller dyl som du kan stryka verktygen på för att GS inte ska fastna där och en mixar alltid för mycket GS. :)
  • Tusen tack för tipsen tjub. :)
  • Allt som @tjub säger.
    Tänk lager på lager, en gör många sittningar per figur. Tjub gör säkert ögonbryn och näsan i en sittning och skägget i nästa på hans chaos dwarves tex.

Det går också att blöta upp gs rätt mycket, ger längre torktid
    Nedan är senaste projektet, en tempel dog som ska vara maskot åt mina dark elves:
    Va1TifX.jpg
    Lättast är nog att börja så, att konvertera befintlig modell, bugga ut och vidare på befintlig struktur. I det här fallet man/päls som jag ville ha mer höjd på och få tydligare ryggrad till den ryttarlösa hunden.
    Vill du skulptera hela modeller, tänk på proportioner. Ha referensbilder eller ståltrådsarmatur/skelett att utgå ifrån.

Finns mkt bra videor på youtube, jag gillar tom masons sculpting series.
    Men träna, försök, och bolla gärna med folk runtomkring (eller här)
  • till bloodbowl är det ofta en gör axelskydd tex, viktigt att använda mkt vätska innan det härdar för att få bort tumavtryck så att det blir en lenare yta. Det är speciellt viktigt där eftersom de syns så tydligt, är det ett höftskynke som fladdrar kommer en lättare undan med tumavtrycksstruktur skulle jag tro.
    Clay shapers/ sculpting tools är bra, men inte obligatoriska.
    Har sett en del göra underverk med händer, penslar och tandpetare bara.

• Tack suncar, för riktigt många användbara tips. :)
  • ...och Clayshapers är din bästa vän!
  • +1 på ovanstående. För att få släta ytor utan fingeravtryck är de ovärderliga.
  • Lite pysslat igår, började på ett Pro elf-lag och några gobbos

eLWiM51.jpg
Sign In or Register to comment.