Bubble Säsong 13 - Info och "allt-annat-tråden"!

11113151617

Comments

• Frantic wrote: »
    Någon som spela i helgen? Skriv en rad för jag kan nog alla dagar (kvällstid) :)
    Kategori "Hur vet jag att jag blivit gammal", Summa 800 kr.
  • edited September 2016
    Pellevin wrote: »
    Frantic wrote: »
    Någon som spela i helgen? Skriv en rad för jag kan nog alla dagar (kvällstid) :)
    Kategori "Hur vet jag att jag blivit gammal", Summa 800 kr.

Hahaha "Pelle in The Power Gamer" :)
  • edited October 2016
    Nu har sista matchstället anlänt och Bastards and the Beast vill spela!!!!! Vem vill/kan?

Beasten

b205042.jpg

Pestigors

b205043.jpg

Rotters

b205044.jpg

Warriors

b205045.jpg

Lagbild

b205046.jpg
  • Riktigt najs!
  • edited September 2016
    Pellevin wrote: »
    Riktigt najs!

Tack! Ser mig som en ok målare men inget utöver det vanliga men tycker själv det blev bra :)
  • Snajdiga!
    Warrior nr 3, är det en konvertering?
  • edited September 2016
    suncar wrote: »
    Snajdiga!
    Warrior nr 3, är det en konvertering?

Tack, nä faktiskt inte, det är Chaos Cup 2009 Limited Edition "Acid-scarred Max" men han är ruskigt lik till formen Bilerot Vomit Flesh.

Men han är mer en Biker med hästsvans. :)

• Ahh, grymt!
  • edited September 2016
    Nu får ni gejma lite tycker jag. Jag kan inte spela mot Mårten, Danne, Mike, Emil, Lars eller Basse... Hej Mr Eric the Stinky ...
  • Jag är rädd att jag har svårt att hinna med något blood bowl alls före 40k-turneringen på fanatic 8-9 oktober. För mycket omålat sådant i kombination med andra åtaganden.
  • @Snow det är lugnt, gå och vinn den där tuneringen :) Övriga då? Vem vill spela och när kan ni?
  • Nurgle-pest av olika slag har härjat här i Sävar i flera veckor, men snart så borde det finnas tid...
  • Jag borde kunna lira söndag kväll, om nån är sugen. @radge har förtur.
  • Jag vill... plz pick me!!!! :)
  • Okej då Eric. Det får bli du. :-)
  • Vi är nog egentligen så friska att jag kan i helgen också om någon kan ta sig till Sävar någon kväll.
  • Stareater wrote: »
    Vi är nog egentligen så friska att jag kan i helgen också om någon kan ta sig till Sävar någon kväll.

Oh, låter frestande, jag återkommer :D
  • @Stareater jag släpper min"paxning" av dig på lördag till övriga. Jag har dömning så jag blir borta hela dagen så
    Sandra var inte sådär jättepeppad att jag skulle vara borta på kvällen med....
  • Skulle faktiskt kunna spela borta om det är lördag kväll.
  • Stareater wrote: »
    Skulle faktiskt kunna spela borta om det är lördag kväll.

Ok, ska lufta det med Sandra ;)

• edited October 2016
    Newsflash:

Efter den tredje raka utcasningen av coach @Frantic's pestpojkar igår lyckades Tackle Tidningen (TT) få en exklusiv intervju med coach @Stareater. Hans kommentar efter matchen var

"Vi trivs bra här på Braunwasser Arena och 17-3 i cas på tre matcher talar sitt tydliga språk. Totalt har vi bara 21-10 i td och 48-15 i cas på elva matcher så vi har fortfarande lite att slipa på för att nå våra mål, men vi är inte oroliga.

Det som dock oroar oss är klubbens ekonomi. Trots stor publik, blodbad och vinst kom vi bara hem med 30k från senaste matchen. Vi kommer nu mer aktivt försöka leta fler matcher för att fylla på skattkistan innan slutspelet. Till exempel så hoppas vi hitta någon som kan spela en match dagtid på torsdag där vi har en lucka i schemat.
  • Livat värre i tråden. Höstförkylningar som håller nere spellusten eller är det det stundande president-valet i USA som gör att ni hellre ser debatter där de kastar skit på varandra än att kasta skit på mitt MUD lag?
  • Jag har spelat klart 40k nu så det finns tid för BB istället. Skulle dock föredra eftermiddagar före sena kvällar.
  • Snow kan du fimpa alternativt flytta "reward"-rutan på bubble sidan? Är sjukligt less på den.
  • edited October 2016
    Jag vill spela men vet inte riktigt när jag kan själv... typ torsdag kväll samt lördag och söndag tror jag.... vill någon? Och hur gick turneringen @snow?
  • Jag jobbar massa strönätter nu så jag är jättekrånglig. Kent i Övik och EuroBowl ställer till det om vi säger så.
  • edited October 2016
    @Frantic: Jag kom bland de tio sista (av ca 100), men var nöjd och glad ändå efter 4 förluster och 1 vinst. Kan ju uppenbarligen inte spela spelet, men hade tur att möta fem glada nissar som inte heller brydde sig så mycket om sina resultat utan slog lite tärning och drack kaffe.
  • Marty33 wrote: »
    Snow kan du fimpa alternativt flytta "reward"-rutan på bubble sidan? Är sjukligt less på den.
    Done.
  • edited October 2016
    Någon som har tid att spela inte nu på söndag utan nästa söndag (den 23:e) före lunch (mellan 8-12)?

Skulle ha jobbat men det verkar som helgjobbet slutar 18:30 på lördagen och familjen har gjort andra planer så jag är fortfarande inte uppbokad på något (ännu).
Sign In or Register to comment.