Bubble Säsong 13 - Info och "allt-annat-tråden"!

1235717

Comments

• Frantic wrote: »
    Jag kan inte lägga in min och Basses match från ikväll....
    Request failed : Illegal match-up, the passed teams are not associated with the same league.

och då är båda våra lag i bubb13 och "ready"

@stareater @snow help plz :)

Det verkar som om allt är i läge 'finished' och jag kan inte ändra det från admingränssnittet. @snow måste nog peta i databasen manuellt. Jag som admin kunde dock lägga till er match, men problemet kvarstår.
  • edited May 2016
    Stareater wrote: »
    Frantic wrote: »
    Jag kan inte lägga in min och Basses match från ikväll....
    Request failed : Illegal match-up, the passed teams are not associated with the same league.

och då är båda våra lag i bubb13 och "ready"

@stareater @snow help plz :)

Det verkar som om allt är i läge 'finished' och jag kan inte ändra det från admingränssnittet. @snow måste nog peta i databasen manuellt. Jag som admin kunde dock lägga till er match, men problemet kvarstår.

Tack, tyvärr spelade jag mot Crapside Bajsboys inte Ogden Meatheads, men jag kunde själv lägga till matchen som admin så jag ska styra upp resultatet nu... Men som du säger @snow får styra upp "problemet" med "finished" på själva ligan.
  • Pellevin wrote: »
    Ni har fel båda två. Allt söder om Byske = Afrika.

För att fortsätta denna urspårning i tråden citerar jag min favoritförfattare Torgny Lindgren som skrev
    Längs kusten, söder om syd-Teg, där är kvinnor och synden billiga. Så kvinna från södern, med vilken rätt lagar du pölsa?

@Frantic jag lägger till den andra matchen också.
  • Fast någon hade redan löst detta.
  • Jag har inte gjort någon ändring, så jag misstänker att en stored procedure rättade till "finished"-flaggan när den såg att flera matcher fanns i ligan.
  • edited May 2016
    @Snow Nu har jag fixat DNS:en.
  • Ersatte crapside med meatheads i ligatabellen.
  • När "The Bastards" kommer till arenan så står tre lag skrikandes för att få "Martys" signatur på kontraktet. Ogden Meatheads, Crapside Bajsboys och G.U.L.P

Efter lite "touch butt" av "The Bajsboys" så fick mörkeralverna signaturen på kontraktet och matchen kom igång. "The Bastards" fick börja med att ta emot bollen och lyckades snigla sig fram och göra 1-0 i runda 5, men innan dess hade "Leprosy" gett dem kvällens första cas.

Med tre rundor kvar av halvleken så kommer ett ganska mediokert försök till kvittering, men efter några taktiska fel så kan "The Bastards" slå lös bollen och hoppet för kvittering var borta. Man kan nu lägga till att det har hamnat två Alver i KO-Båset och det har varit en hel del dåligt spel av Alverna där de enklaste "gliiiid" eller dodge misslyckats vilket gör att man hör coach "Marty" skrika på väg till omklädningsrummet "Sköter ni er inte åker ni tillnbaka till grottan ni kravlat er ur, jag kan fortfarande bryta kontraktet och skriva på för något av de andra lagen.

Dett hot hjälpte inte, ett par misslyckanden under de förstafyra rundorna (rr slut) så kunde "Twilight Sparkle" stjäla bollen och göra 2-0.

Efter detta hände något som ingen av coacherna sett tidigare. "Bajsboys" gör nu fyra raka "Time-Walks". Först dubbelskalle, turn over, sedan dodge=1 Turnover, sedan single skull = Turn over och slutligen ytterligare en singleskull och turnover.

Med sådant bedrövligt spel kunde "The Bastards" enkelt promenera in 3-0. Kontraktet för Bajsboys revs och "Ogdens Meatheads" (eller var det Carnage Cruizers) har nu "Marty" som coach istället för "Bajsboys".
  • Det verkar dock ha blivit del i matchrapporten @frantic. Resultat 0-0 och bara två spelare med en td-notering vardera.
  • edited May 2016
    Isf har basse varit och ändrat något... Jag ska kolla...

Allt ser rätt ut för mig... Tre-noll och 1-1 i cas
  • Det ser bra ut för mig med:

Match: New Kids of the Block 3—1 Dancers in the Dark
    Matchen avgjordes i och med att dans-fansen inte hittade arenan, de stod på E-street och hängde istället. Detta gjorde att NKOTB-fansen kunde göra som de ville. De första två drivesen började med pitch invasion. Med endast ett par alver på fötterna blev det kvickt 0-2. I andra halvlek lyckas dansarna med att göra en snabb reducering men följande avspark visar publiken vad de tycker om det och kastar sten på Wardancer som är i Ko-båset resten av matchen. Med kraftigt spelarövertag börjar NKOTB foula friskt och det blev lite av en 'Bully the new coach'-match. Det blev ingen pitchclear men 3-1 i sista rundan.
  • Jag skulle vilja låna ett HE-lag tills vidare, eventuellt hela säsongen. Någon som har ett över?
  • Jag har ett, men det är rätt så fult målat.
  • edited May 2016
    @Snow Jag har ett över :)

Tror alla är målade utom en line elf... eller så var alla det hmm, de är iaf dina för den här säsongen :D
  • Trots det usla resultatet i Necronomican Bowl, tidigare under våren, har coach Emilskaya fått förnyat förtroende av Swebba-All Stars. Jag kommer leda dessa förtappade själar genom Bubble 13, eller till något mer lukrativt erbjudande dyker upp, meddelar han genom ett pressmeddelande tidigare idag
  • Fan vad najs, vem vill möta Bastards and The Beast efter helgen?

Eller just nu är det bara Bastards and The.... :)
  • edited May 2016
    Jag har ett mycket kompetent High Elf-lag målat. Alla positionals och Star players finns. Eller var det ett kompetent målat inkompetent High Elf-lag..?
  • @Frantic: det kanske är coachen som är "the Beast"
  • Eftersom @khanmank bor nära till hands från jobbet mitt tar jag hans erbjudande före de andra.
  • Uppfattat. Gräver rätt på alla gubbsen.
  • En undran om Träsktroll:

Är någon emot att mina två troll behandlas som träsktroll i matcher trots att det inte är inlagt så i databasen? Jag spelar ju ändå goblins...
  • edited May 2016
    Jo, det går bra att spela dem som Träsktroll även om de inte är databasade. Jag kan dessutom göra ändringen endast i ditt lag så slipper vi ändra hela ligaregeln utifall att vi ändrar oss senare säsonger.

edit: Har nu lagt till Foul Appearance och Thick Skull till de två trollen i Ersboda Förskola. Du får byta namn på dem själv Mike. Skulle någon av dem ersättas pga skador kan vi utföra samma pro-seed-ya på de nya. Säg till i så fall.
  • För övrigt bör vi använda eventuella länkar från bubble.swebba.com, inte harhatt.com/bubble så jag kan ta bort länken till bubble från harhatt.com vid tillfälle.
  • edited May 2016
    Så mina Alver duger inte för @snow :P

Angående River Trolls så spelar det mindre roll för mig, inte för att Goblins är lika dåliga som Ogers och Halflings och de har redan fått fördelen igenom med stunty... Men eftersom säsongen är så lång så kanske man inte ledsnar att spela dem om Trollen iaf är lite roliga(re)/bättre.

Jag lämnar dock över frågan till övriga :)
  • Förhoppningsvis har det nydesignade matchstället för Lothern '11 inkommit lagom till ordinarie ligastart till hösten. De lånar bortaställen från Borussia Berghem tills vidare.
  • Jag ställer mig neutral till träsktrollen. Jag ser helst att big guys har kvar loner, men ett par mindre boosts på trollen gör mig inget.

I princip ser jag gärna spelar rosters som är enligt grundreglerna så långt som möjligt, men alla ska ha skoj också.
  • Jag är på Stareaters linje, Foul Appearance och Thick Skull kan de gott få.
  • Under dagens styrelsemöte för Lothern '11 antogs den nya grafiska profilen, som ska ligga till grund för matchstället.

238.png
  • Ah men då klubbar vi det, loner är kvar men fult nylle och tjock skalle tillkommer :)
  • Hm, hur ser det ut, är det någon som har tid/ork/lust att ta sig en fajt till veckan?
Sign In or Register to comment.