(Detta var absolut inte ett utslag av bitterhet efter att förra helgen ha spelat 11 hela turns mot Martins vampyrer utan att de blodlustat en enda gång. Han körde med fyra vamps, och alla som inte var stunnade körde actions varje gång. Vi pratar alltså ett fyrtiotal slag utan en enda etta. Då är det tungt att köra goblins. Hans första blodlust kom samma turn som mitt fjärde BoneHead.)
Då undrar jag...
1: sneaky git för att komma tillbaka från utvisning?
2: tackle mot stunties?
3: trollen - träsktroll eller dåliga troll?
4. OK om jag lånar någons goblinlag tills jag fått mitt lag färdigmålat?
Då undrar jag...
Du får ju välja själv vad du ska spela, men du kan ju få låna mitt lag tills ditt eget fått färg på sig om du bestämmer dig för att spela dem
Jag har kört goblins en liga på fumbbl med regeln att right stuff-spelare inte kan tacklas. Tro mig - de blir ändå gott om cas för motståndarna. Jag vann några matcher i början, med viss tur, men när motståndarna började få block på sina spelare var det rätt kört.
1. ja på sämre klor+mb kombo
2. ja på något sämre po
3. ja på bättre fouls
4. ja på sneaky git
5. JA på tackleimmunitet på right stuff.
6. 150k tycker jag är lagom. Svårt att spara ihop till dyrare spelare annars. Bryr mig inte om det blir 100k
7. Ja på spiralling från 1800k
8. Ja på concessions
9. Nej. 150k är bättre.
10. Ja på billigare ogrer.
Lagändringar som beskrivs i första posten med minotaur lords och river trolls är såvitt jag kan se inte inlagt i bubble. Borde nog tas bort från ligareglerna.
Lagändringar som beskrivs i första posten med minotaur lords och river trolls är såvitt jag kan se inte inlagt i bubble. Borde nog tas bort från ligareglerna.
Undantaget banken på 150k dock.
Japp. Ni fick jobba så mycket med dem inför förra säsongen så jag tänkte ni skulle få slippa i år.
Tar bort det i morgon när reglerna klubbas...
Väntar på att @khanmank ska skriva vad han tycker...
Jag tycker crp+ rakt av förutom att Right stuff ska negera Tackle. Egentligen inget problem men det låg på Titchy från början ... Kan leva med att RS negerar T för om jag alvar/vampar mig kommer jag väl knappast lira tungt på T.
Och så här blev reglerna med en liten tvist i slutet...
1. Claw: Claw works on an armor roll of 8 or more before modification.
Japp
2. "Pile On (Strength): The player is adept at landing a second blow on a player who is already incapitated. The player may use this skill after he has made a block as part of one of his Block or Blitz Actions , but only if the Pile On player has just made an injury roll and is currently standing adjacent to the victim. You may re-roll the Injury roll for the victim. The Pile On player is Placed Prone in his own square -- it is assumed that he rolls back there after flattening his opponent (do not make an Armour roll for him as he has been cushioned by the other player! ). Pile On does not cause a turnover unless the Pile On player is carrying the ball. Pile On cannot be used with the Stab or Chainsaw skills."
Japp
3. Fouling: A generic +1 modifier now applies to the armor roll when fouling. Japp
4. Sneaky Git (Agility): The player is a sneaky silver tongued git. Whenever you roll for K.O. recovery, you may also roll a d6 for each sneaky git who is currently sent off. On a 4+ the penalty is revoked, and he may return to play provided that he isn’t KO’d or injured. To track the status of a git who is both injured and sent off, simply place him prone in the proper box of the dug-out.
Japp
5. Right Stuff (Extraordinary): [Added to skill text]: Additionally, the player is not easily tackled. Any opponent blocking (or Blitzing) this player is not allowed to use Tackle skill to affect the resulting block dice.
Ja - Här var vi splittrade i vårt tyckande. Två ja en nej och två stycken som tycker en liten specialvariant av den. Kollar man dessa två så blir det en ja och en nej om man måste värdera dem mot varandra. vilket gör att vi har 3-2 i godkännande av regeln.
6. Bank: At the start of any game, all cash above 150K is automatically treated as Petty Cash. Petty Cash does not have to be spent, but does increase TV.
Japp
7. Spiralling Expenses: The recommended Spiralling Expenses should be set at a starting point of 1800, with steps of 100.
Japp
8. Concessions: The team that receives the concession no longer gets the conceding team's cash. The cash is just lost.
Japp
9. Wizards: Wizard price increased to 200K
Nej Sänks till 150k
10. Humans: Ogres reduced to 130K. Catchers get AV8 for no additional cost.
Japp,
Tvisten: Sedan har det framkommit att det finns intresse att ha Minotaur Lord (chaos) och River Trolls (goblins). Här låter jag Lars och Mårten bestämma, det är killarna som skriver koderna i bubble. Om de vill/orkar så spelar vi med dem annars så skippar vi det
Tvist 2. Eftersom ingen tagit på sig att köpa in priser i år så gissar jag att jag ligger kvar på det, tyvärr så kommer det då bli sämre priser än tidigare, vilket ni redan i år kommer lägga märke till när ni ser prisbordet
Kommer skriva in detta i första posten under morgondagen om inga stora protester kommer för att jag missat något.
Berghems Vampyrer har "spelat" mot Vikingarna från Ersboda idag. Med halva laget konstant i båset av diverse anledningar är det svårspelat och om coachen sen glömmer ta in sina tjejer från KO-båset när de får vara med underlättar det inte precis ... Nästa motståndare slipper två vampyrer som gick sönder lite men mina nio thralls kommer dominera på brädet ... Säg till om ni vågar ... Har 840 i TV tror jag ...
Har vi någonsin testat med 130 k på Oggrarna i ett Ogre lag? Var det när vi testade full narrowing? Ser att du Mankan ändå pröjsade 140k styck för dina, jag trodde du bara betade 130.
Har nämligen testat Oggrar 2 ggr och varken 5 Oggrar + 2 RR eller 4 Oggrar + 3 RR är bra. Kanske poängen också med ett tier 3 lag...
Ah jag kollade nyss i Bubble. Vad synd att Ogres oggrar kostar 140k. När Mankan spelade med dem så fick han både Ogres för 130k + att Titchy negetade tackle skill på block tärningarna.
Hepp, då får det bli ett annat lag
Det blev igenomröstat att de kostar 140k men "right stuff" negerar numera tackle så det kan inte användas på block-tärningen.
Comments
(Detta var absolut inte ett utslag av bitterhet efter att förra helgen ha spelat 11 hela turns mot Martins vampyrer utan att de blodlustat en enda gång. Han körde med fyra vamps, och alla som inte var stunnade körde actions varje gång. Vi pratar alltså ett fyrtiotal slag utan en enda etta. Då är det tungt att köra goblins. Hans första blodlust kom samma turn som mitt fjärde BoneHead.)
Våra övertidsregler står i första posten.
Ah, men bara övertid i slutspelet
Då undrar jag...
Goblins kan du få låna av mig om du vill. Kan ta det när jag får tillbaka mina Nurgle. Det blir en bra motivering att spela mot mina norse.
Du får ju välja själv vad du ska spela, men du kan ju få låna mitt lag tills ditt eget fått färg på sig om du bestämmer dig för att spela dem
1. ja på sämre klor+mb kombo
2. ja på något sämre po
3. ja på bättre fouls
4. ja på sneaky git
5. JA på tackleimmunitet på right stuff.
6. 150k tycker jag är lagom. Svårt att spara ihop till dyrare spelare annars. Bryr mig inte om det blir 100k
7. Ja på spiralling från 1800k
8. Ja på concessions
9. Nej. 150k är bättre.
10. Ja på billigare ogrer.
Och så ska vi förstås ha träsktroll.
Lutar åt att jag då kommer välja mitt egen förslag eftersom det är typ mest mellanmjölk av det som tyckts...
Eller har någon annan någon förslag?
Tänkte inte tvinga er att skriva om så mycket koder inför denna säsong...
Undantaget banken på 150k dock.
Japp. Ni fick jobba så mycket med dem inför förra säsongen så jag tänkte ni skulle få slippa i år.
Tar bort det i morgon när reglerna klubbas...
Väntar på att @khanmank ska skriva vad han tycker...
Wiz 150'
Bank 150'
Minotaur Lord JA
Träsktroll JA
1. Claw: Claw works on an armor roll of 8 or more before modification.
Japp
2. "Pile On (Strength): The player is adept at landing a second blow on a player who is already incapitated. The player may use this skill after he has made a block as part of one of his Block or Blitz Actions , but only if the Pile On player has just made an injury roll and is currently standing adjacent to the victim. You may re-roll the Injury roll for the victim. The Pile On player is Placed Prone in his own square -- it is assumed that he rolls back there after flattening his opponent (do not make an Armour roll for him as he has been cushioned by the other player! ). Pile On does not cause a turnover unless the Pile On player is carrying the ball. Pile On cannot be used with the Stab or Chainsaw skills."
Japp
3. Fouling: A generic +1 modifier now applies to the armor roll when fouling.
Japp
4. Sneaky Git (Agility): The player is a sneaky silver tongued git. Whenever you roll for K.O. recovery, you may also roll a d6 for each sneaky git who is currently sent off. On a 4+ the penalty is revoked, and he may return to play provided that he isn’t KO’d or injured. To track the status of a git who is both injured and sent off, simply place him prone in the proper box of the dug-out.
Japp
5. Right Stuff (Extraordinary): [Added to skill text]: Additionally, the player is not easily tackled. Any opponent blocking (or Blitzing) this player is not allowed to use Tackle skill to affect the resulting block dice.
Ja - Här var vi splittrade i vårt tyckande. Två ja en nej och två stycken som tycker en liten specialvariant av den. Kollar man dessa två så blir det en ja och en nej om man måste värdera dem mot varandra. vilket gör att vi har 3-2 i godkännande av regeln.
6. Bank: At the start of any game, all cash above 150K is automatically treated as Petty Cash. Petty Cash does not have to be spent, but does increase TV.
Japp
7. Spiralling Expenses: The recommended Spiralling Expenses should be set at a starting point of 1800, with steps of 100.
Japp
8. Concessions: The team that receives the concession no longer gets the conceding team's cash. The cash is just lost.
Japp
9. Wizards: Wizard price increased to 200K
Nej Sänks till 150k
10. Humans: Ogres reduced to 130K. Catchers get AV8 for no additional cost.
Japp,
Tvisten: Sedan har det framkommit att det finns intresse att ha Minotaur Lord (chaos) och River Trolls (goblins). Här låter jag Lars och Mårten bestämma, det är killarna som skriver koderna i bubble. Om de vill/orkar så spelar vi med dem annars så skippar vi det
Tvist 2. Eftersom ingen tagit på sig att köpa in priser i år så gissar jag att jag ligger kvar på det, tyvärr så kommer det då bli sämre priser än tidigare, vilket ni redan i år kommer lägga märke till när ni ser prisbordet
Kommer skriva in detta i första posten under morgondagen om inga stora protester kommer för att jag missat något.
<CENTER>
The future designed around you
</CENTER>
Du fick ingen kommentar om att det skulle vara dåligt så vi lägget väl till den då
Kasta glåpord bara för att du förlorade. Vi kommer faktiskt mycket längre norrut ifrån än "Ersboda".
Träsktroll! Snälla!
Har nämligen testat Oggrar 2 ggr och varken 5 Oggrar + 2 RR eller 4 Oggrar + 3 RR är bra. Kanske poängen också med ett tier 3 lag...
Det blev igenomröstat att de kostar 140k men "right stuff" negerar numera tackle så det kan inte användas på block-tärningen.