Bubble Säsong 13 - Info och "allt-annat-tråden"!

2456717

Comments

  • 1 ja
    2 ja
    3 ja
    4 ja
    5 nej, endast snotlings får det
    6 nej, jag tycker det räcker med en bank på 100k
    7 ja
    8 ja
    9 nej
    10 nej
  • Ja till alla utom 4, där man får slå endast när man åker. Är man i fängelsehålan under planen är man.
    Samt 5, endast för snottlings.
  • 7. Ja, med tillägg att våra automatiska minst 30k winnings upphävs om TV innebär spiraling. Det ska vara dyrt att ligga på topp.

    Helt rätt. Röstar även för detta tillägg.
  • edited May 2016
    Väntar till söndag så alla får chansen att tycka sitt om reglerna innan vi klubbar igenom något. Däremot hade jag lite att göra så jag knåpade ihop ett eventuellt Slannesh lag. Vad tycker ni? För bra/dåligt/tråkigt/fantastiskt/intressant? Något vi skulle kunna tänka oss att få vara med i ligan?
    b192016.jpg
  • Inte allt för tokigt, tror att det blir rätt så balanserat, men personligen ser jag gärna rerolls på 70K för otestade lag.

    Annars har jag för mig att jag sett ett intressant Slannesh-roster med Daemonetter som hade claw och no hands (eftersom de har klor) som kanske kan isnpirera lite.
  • edited May 2016
    Stareater wrote: »
    Inte allt för tokigt, tror att det blir rätt så balanserat, men personligen ser jag gärna rerolls på 70K för otestade lag.

    Annars har jag för mig att jag sett ett intressant Slannesh-roster med Daemonetter som hade claw och no hands (eftersom de har klor) som kanske kan isnpirera lite.

    Ja jag satt länge och funderade på det (no-hands) och då ge dem General skill selection också... Hmm med no hands skill så skulle de faktiskt kunna få välja mutations skills också eftersom extra hands, big hand (big claw) etc inte skulle ge någon fördel.

    Angående RR så körde jag på 60k eftersom Chaos har den kostnaden. Samtidigt så harju Khorn 70k så där kan man vara felxibel.


    Men ovanstående tips går ju alltid att lägga till, vad tycker övriga?
  • Här finns ett Slaanesh team som vi har speltestat en hel del: http://bb.marmeladov.com/SCCteams.pdf

    Vi kör med no hands på Daemonetterna. Det ger bieffekter som känns riktiga.
  • Pellevin wrote: »
    Här finns ett Slaanesh team som vi har speltestat en hel del: http://bb.marmeladov.com/SCCteams.pdf

    Vi kör med no hands på Daemonetterna. Det ger bieffekter som känns riktiga.

    Hmm ingen big guy (på gott och ont) mjää.... :P

    Men no-hads gillar jag mer och mer och jag gillar även att ni hade valt att stoppa in två witch elfs... Skall ändra lite ikväll helt klart :D

  • edited May 2016
    Jag säger ja/nej på samtliga regler, säger nej till våra egna "houseruleförändringar". Antingen använder vi crp+ som dom är eller så använder vi dom inte alls.
  • Ikki wrote: »
    Jag säger ja/nej på samtliga regler, säger nej till våra egna "houseruleförändringar". Antingen använder vi crp+ som dom är eller så använder vi dom inte alls.

    Vilka är våra egna förändringar? Vi har ju alltid haft en något modifierad crp+

    Iaf de senaste typ 4-5 säsongerna.

  • Efter att ha tittat på andra ligors förslag har jag ändrat lite i första posten om Slaanesh.

    Vad tycks, bra eller anus?
  • Anus såklart, du gjorde ju inte exakt som jag sade åt dig :)
  • edited May 2016
    Pellevin wrote: »
    Anus såklart, du gjorde ju inte exakt som jag sade åt dig :)

    Var inte bara er liga jag tittade på ;)

    EDIT: @Pellevin Hur lång tid tog det för era Deamonettes att lvla upp? Med "No Hands-skill" så kan de bara få ssp genom cas (samt mvp så klart), inte comp, interception eller td. Jag kan tänka mig det kan ta tid och de casas lättare än de lyckas "knipa" en själv, därför sänkte jag priset på "mina" samt gav dem GAM-Skill selection.
  • Känns spontant som laget är väl bra. No hands är inte så farligt när laget har 3-4 andra spelare med AG4.

    Om jag räknar rätt med huvudräkning kan man exempelvis få 4 linemen, 4 demonetter, 1 herald, 2 witches, och 2 rerolls. Alla spelare i laget har wrestle eller Dodge från start. Personligen tycker jag att nya lag skall vara tier 2 och detta känns mer som tier 1.

    Både demonetterna och heralds har klart mer skills än vad som är kotym.
  • edited May 2016
    Om man ska jämföra kostnader lite på spelarna så måste jag säga att vissa inte riktigt känns rätt prissatta. Speciellt Daemonettes känns alldeles för billiga.

    Courtesans (50k) vs. Norse Lineman (50k) = Förlorar Block, får Wrestle och tillgång till mutationer.

    Daemonettes (80K) vs. Woodelf Lineman (70k) = För 10K få man Claw, Wrestle, Foul Appearance, Hypnotic Gaze, No Hands och tillgång till mutationer.

    Slaaneshi Herald (120K) vs. Dark Elf Assasain (90K) = För 30K förlorar man Shadowing och tillgång till General skills, men får +MA, Claw, Diving Tackle, Wrestle

    Fiend of Slaanesh (160K) vs. Rat Ogre (150K) = För 10K förlorar man Frenzy, Mighty Blow och en movement men får Claw och Side Step.

    Witch Elf (110K) vs. Witch Elf (110K) = Får animosity helt gratis.

  • Mooselord wrote: »
    Känns spontant som laget är väl bra. No hands är inte så farligt när laget har 3-4 andra spelare med AG4.

    Om jag räknar rätt med huvudräkning kan man exempelvis få 4 linemen, 4 demonetter, 1 herald, 2 witches, och 2 rerolls. Alla spelare i laget har wrestle eller Dodge från start. Personligen tycker jag att nya lag skall vara tier 2 och detta känns mer som tier 1.

    Både demonetterna och heralds har klart mer skills än vad som är kotym.

    Hmm, kanske det... Din huvudräkning är helt rätt jag får det också till 1000k och då måste det ju vara det :P

    Laget kanske är (för) bra, men ett ag7 lag brukar aldrig klara sig när väl TR går upp. Låt oss spåna lite. Laget har alla pos-players 3 rr, en apothecary, en abytare och säg 10 regular skills. Det ger laget en TR på: 1600

    Kollar man då på Tier ett lag som har 1600 i tv så känns dessa lag betydligt bättre. Sedan när laget är ett av7 lag har jag svårt att se att tv kommer gå så högt, jag kan ha fel.

    Ta ett orc lag tex på 1600 då har de fullt med pos-players samt en avbytare och drygt 20 skills. Det är inte en matchup som i mina ögon kommer vara så jämn.

    Men du har rätt i att laget är för bra i starten, ändrar tillbaka till 90k för demonetter för att göra det lite klurigare samt tar bort hypnotic gaze.
  • edited May 2016
    Stareater wrote: »
    Om man ska jämföra kostnader lite på spelarna så måste jag säga att vissa inte riktigt känns rätt prissatta. Speciellt Daemonettes känns alldeles för billiga.

    Courtesans (50k) vs. Norse Lineman (50k) = Förlorar Block, får Wrestle och tillgång till mutationer.

    Daemonettes (80K) vs. Woodelf Lineman (70k) = För 10K få man Claw, Wrestle, Foul Appearance, Hypnotic Gaze, No Hands och tillgång till mutationer.

    Slaaneshi Herald (120K) vs. Dark Elf Assasain (90K) = För 30K förlorar man Shadowing och tillgång till General skills, men får +MA, Claw, Diving Tackle, Wrestle

    Fiend of Slaanesh (160K) vs. Rat Ogre (150K) = För 10K förlorar man Frenzy, Mighty Blow och en movement men får Claw och Side Step.

    Witch Elf (110K) vs. Witch Elf (110K) = Får animosity helt gratis.

    Hm, nu börjar det likna något. utöver tidigare förändringar jag skrev om så...

    ....För att jämna till det något så ger jag även -1 i mv på Courtesans och byter ut wild animal mot Bone head på Fiend of Slaanesh, då blir ettan värre eftersom inte svansen kommer fungera längre.

    För Slaaneshi Herald så sänker jag ett i MV.

    Då borde laget vara lite mer balanserat.

    b192016.jpg
  • Om jag spelar dem ska den första Daemonette som skillar upp få pass block som skill, bara för att det är coolt att ha det på spelare utan händer.
  • edited May 2016
    Stareater wrote: »
    Om jag spelar dem ska den första Daemonette som skillar upp få pass block som skill, bara för att det är coolt att ha det på spelare utan händer.

    Haha

    Rent logiskt borde de kunna intercepta men tappa bollen vid fötterna... får dock inga spp för det. Är trots allt No-Hands, inte No-Arms de har ;)

    EDIT: Med dessa "regler" för Slaanesh skulle jag köra på följande start:

    1. Fiend
    1. Herald
    1. Witch Elf
    2. Deamonettes
    6. Courtesans
    3. RR´s

    Det skulle gå lös på 990k
  • Kan vi flytta den här slaanesh-diskussionen utanför Bubble13-tråden?
  • Snow wrote: »
    Kan vi flytta den här slaanesh-diskussionen utanför Bubble13-tråden?

    +1 på den (Känner mig lite skyldig också)
  • Snow wrote: »
    Kan vi flytta den här slaanesh-diskussionen utanför Bubble13-tråden?

    Absolut, jag ser den som avklarad nu... Vi kan surra om det sedan om vi kastar in laget till säsong 14
  • Frantic wrote: »
    Stareater wrote: »
    Om jag spelar dem ska den första Daemonette som skillar upp få pass block som skill, bara för att det är coolt att ha det på spelare utan händer.

    Haha

    Rent logiskt borde de kunna intercepta men tappa bollen vid fötterna... får dock inga spp för det. Är trots allt No-Hands, inte No-Arms de har ;)

    EDIT: Med dessa "regler" för Slaanesh skulle jag köra på följande start:

    1. Fiend
    1. Herald
    1. Witch Elf
    2. Deamonettes
    6. Courtesans
    3. RR´s

    Det skulle gå lös på 990k

    Jo de kan intercept men fails automatic. Sen får det väl bli en scatter, rent regelmässigt.
  • Jag tycker du tänker fel @Frantic. När jag designar ett lag försöker jag att både tänka på turneringsspel och ligaspel. Ditt lag som det ser ut nu är kanske rimligt på TV1600, men alldeles för bra på TV1100, med några skills. Dessutom håller jag definitivt @Mooselord när han säger att nya lag som bäst bör vara tier 2.

    Fast å andra sidan är det ju därför danskarna blev tvungna att sänka Brettoniansblitzerns move, för att Brettonia var ett utpräglat tier 1 lag. Och det har ni ju inte brytt er om, så då kanske det funkar i ert metaspel.
  • edited May 2016
    Tjo flöjt!

    Ikväll kan det bli så att säsongen kickar igång mellan Berghems Blodsugare och Black Crypt Ravens

    b192094.jpg

    Allt hänger på hur lång tid det tar att spela klart semifinalen mellan OPS och Bananätarna....
  • Blev det någon match? Med tanke på alla förlängningar och att det blev totalt 19 CAS att gråta över i semifinalen.
  • edited May 2016
    Är reglerna för säsongen spikade? Tänkte kolla om det är några ändringar i som jag behöver göra i bubble-koden. För narrowing 13-ändringarna jag tog bort förra säsongen ska väl inte in igen som det står i första posten. Hoppas inte det. Lill-killen här hemma har just börjat gå och har som största intresse att friklättra på allt han ser, så det är farligt att släppa honom med blicken allt för länge.
  • edited May 2016
    Nä blev ingen match och reglerna är inte spikade, det spikas på söndag (som jag skrev), men inget av lagen skulle beröras av crp+. Vi skulle fylla i den när väl bubble är korrigerad och rättad.

    Jag har fyllt i lite extra i matchrapporten nu på morgonen och fyllt i skadorna på mankans bananätare.
    Detta var den blodigaste och roligaste tillställning båda coacherna varit med om och det krävdes hela 5 tilläggsperioder innan de bananätande aporna stod som segrare.

    1-0 kom till OPS i mitten av första, 1-1 kom i sista rundan av första halvlek och tvärt om i andra halvlek när aporna fick börja reciva.

    Rättvist? Det vettifan, vid två tillfällen (en i tilläggsperiod två och en i fyra) så säger coach Mange, "grattis till segern där vann du". Men så blev inte fallet. För att vinna måste man slå över ett på tärningen (inklusive inbyggd rr). Etta (RR) Etta blev resultatet båda gångerna.... ARGH!

    Kan tilläggas att båda coacherna gick från hopp till förtvivlan, inte så konstigt kanske när man vid ett tillfälle i fjärde tilläggsperioden hade OPS bara fyra spelare på planen och Bananätarna bara tre och ingen av lagen hade tillgång till RR.

    KO: 4-8 (OPS fick fyra av sina spelare ko)
    Cas: 8-11
    Självförvållande cas: 1-0
    Sten i huvudet: 0-1
    Comp: 2-2
    Klagande kommentarer 17-8 (typ)
    Double Skulls: 1-2

    En sista kommentar från coach Frantic innan han lämnade arenan var "Du ska inte tro att du är Tarzan bara för att du luktar apa".
  • Double Skulls: 1-3 om jag får be ...
  • Jag har bestämt mig för att spela Chaos.
Sign In or Register to comment.