Eurobowl 2016 - arrangeratråden

168101112

Comments

  • edited January 2016
    Just nu pekar det mesta på 15:00 som starttid. @Coma måste dock bekräfta detta.
  • 15:00 är bekräftat.
  • De som vill vara med på distans får gärna skicka ett PM till mig med nummer.
  • nästa möte sattes till 21/2.
  • 21/2 gäller fortfarande. Det mesta pekar på klockan 15:00, men det finns en varningsflagga för att Stockbowlmötet som är ett par timmar tidigare skulle kunna dra ut på tiden.
  • Två timmar för vårat årsmöte kanske är lite optimistiskt, även om jag hoppas att vi är förberedda och kan riva av det ganska snabbt.
  • Det skulle kännas bra för oss som inte skall vara med på årsmötet att få en mer rimlig tid som mötet börjar eller att ni hör av er när det är dags.
  • Håller med Melisqus att det vore bra att ha någorlunda koll på tiden (samt plats) eftersom jag inte närvarar på årsmötet för Stockbowl.
  • Ok, så hur lång tid tar ett årsmöte? Jag hade gissat på trekvart.
  • Förra året höll det på ett antal timmar, men jag gissar att det går snabbare i år. Vi har förberett det bättre, och det är färre motioner.
  • Lockmund wrote: »
    Ok, så hur lång tid tar ett årsmöte? Jag hade gissat på trekvart.

    Önsketänkande :) Jag minns inte exakt hur lång tid det tog senast, men om jag får gissa så skulle jag säga att det tog ca 3h då. Jag instämmer med Magos kommentar ovan, annars. Det finns klart förutsättningar att göra det snabbare än senast, men räkna inte med att det är klart på 2h.
  • Beror på hur seriös en är?
    Allt från 15min till 7h har jag nog varit med om.
  • Okej, då säger vi 17:00 istället. I nödfall får Jonas och jag smita tidigare. Troligen får vi istället döda av lite tid.
  • Jonas är sjuk, men vi får fint besök till dagens möte, så vi ska nog hålla det ändå. Jonas kanske kan vara med via telefon?
  • Christian var också sjuk, så tyvärr får vi ställa in mötet idag. :(
  • Ok, tackar för tydlig info.
  • OK, inställt, men jag kan berätta litet kort då att jag har öppnat ett nytt Paypal-konto kopplat till info@eurobowl.eu
    Jag har också tagit fram ett IBAN nummer till ett esparkonto jag öppnat så att folk som inte vill använda Paypal av en eller annan anledning kan betala genom att överföra pengar dit istället.
    Jag kollade också upp möjligheterna till bidrag från Sverok genom att läsa informationen på deras hemsida och även om vi möjligen hade kunnat trixa till oss något bidrag från dem förra året så verkar det omöjligt nu då de dragit ner sin budget och bara ger bidrag till ungdomar i typ fritidsgårdsverksamhet.
  • Jättebra! (utom det där med Sverok). ;)

    Nästa möte blir 13/3. Preliminärt har vi sagt 15:00, men tiden är inte spikad. Säg till om ni föredrar en annan tid.
  • Finns det några uppdateringar?

    Det har efterfrågats förslag till boende/resande och sådant så att potentiella deltagare kan börja planera/bestämma sig för sitt deltagande. Och om det fanns något att vidarebefordra, att detta annonserades på hemsidan, Facebook och TFF. Kontinuerliga uppdateringar skapar intresse och ger en proffsig bild och kommer hjälpa till att skapa hype. Tycker det ser illa ut när man säger man (i detta faller inte av er direkt, men via ombud på TFF) ska komma tillbaka med information efter ett datum, och sedan är det bara helt tyst.

    Har ni hört vad ni kan få för hjälp från Örebro Kommun? I alla fall i Malmö har kommunen en arrangemangsavdelning som kan hjälpa till med lite av varje praktiska saker vid sådana här tillställningar.
  • Det inställda mötet har ställt till det lite. Likaså att vi inte fått tillgång till kaptensforumet och vad som skrivs där. Jag hoppas och tror att det senare har löst sig nu.
  • Kaptensforumet är löst. Jag och Melisqus har tillgång dit.
  • 13/3 klockan 15:00 gäller fortfarande. Vi hoppas kunna spika det snart.
  • Tummen upp från mig
  • Låter bra. Vi behöver börja diskutera figurspelsföretag på plats under eurobowl. Jag tänker främst på plats, kostnad och kanske sponsring. Detta hör givetvis ihop med figurer i gift bag samt bb fields för eurobowl.
  • @Melisqus Pitches är löst och gift bag figur/er är också löst. Skriver inte ut hur här eftersom det finns ett överraskningsmoment för deltagarna och vill inte köra spoilers. Bra topic i alla fall!
  • Jag blir faktiskt lite impad. Det är jävligt bra att ni har såna saker fixade åtta månader i förväg. Kudos till den arbetsgruppen!
  • Jag kommer befinna mig på ett tåg under mötet på söndag. Om någon tycker det är viktigt kan jag ändå vara med på telefon men annars skippar jag.
  • edited March 2016
    @Pellevin de ligger inte och väntar i en låda utan arbetet är planerat och allt är check för att finnas producerat och klart i tid. Mängden beror ju på hur många anmälda vi får innan sista juli.

    @Duckwing jag tror inte att det är något som jag känner till men vi ringer upp dig om vi har några frågor som behöver besvaras på mötet annars mejlar vi. Jag fortsätter sköter om mejlen så länge om det är ok med dig?

    Vi har fått frågan om vi inte borde pusha EurOpen lite mer till folk för att få fler att anmäla sig redan nu. Det är många som tycker mycket om Eurobowl och är oroliga att det inte blir en tillräckligt stor turnering för att vara värt att åka på. Jag ser inget problem att få ihop tillräckligt med lag för att göra EurOpen till en riktigt bra turnering. Vi lyfter frågan om lite mer PR/Pushande för EurOpen på mötet på söndag.

    @Svenska coaches Bilda gärna era lag och anmäl er så fort som möjligt för EurOpen och visa övriga länder vart pitchen skall stå!
    Ps.Rosters skickas in i efterhand, anmälan är viktigast och sedan betalning så klart.
  • @Coma Sköt du mejlen om du vill, men uppdaterar du anmälningslistan också? Delar du den med mig då, så att vi tittar på en gemensam fil? Den du skickade som mejl blir ju bara en kopia vad jag förstår.
  • Jag uppdaterar filen också löpande. Hur delar jag den med dig på bästa sätt?
Sign In or Register to comment.