Eurobowl 2016 - arrangeratråden

16791112

Comments

• @Coma Jag tror det kommer att rasa in ett antal lag från Sverige, men att många väntar tills landslaget är klart, så man vet vilka som kan vara med.
  • @Pellevin väldigt bra poäng!
  • @coma högerklicka på filen så kan du välja alternativ för delning
  • Ringer ni upp vid kl 15? Annars får ni gärna skicka över vilket nummer jag skall ringa.
  • edited March 2016
    Dagens möte förlöpte väl. jag återkommer med nästa mötesdag.
  • Kommer det finnas "Bästa (ras)-coachen" priser eller nåt?
  • edited March 2016
    @Kaju Du tänker som på WC? Det finns inte inplanerat men om vi ser att det finns plats i budgeten efter det som skall vara med så är det en bra idé.
  • Japp som world cup. Kanske ska satsa på nåt random lag som Underworld då?
    Men på World Cup var det lite snofsigt att man fick en pro-målad modell. Men typ en omålad star player till det laget man har spelat med från nån sponsor eller nåt skulle vara coolt.

På tal om sponsorer. Har nån pratat med dom som var på World Cup och ställde upp med bås. Man fick ju bra deals där. Jag fick schyssta deals av Willy Miniatures, Hungry Troll, Fantasy Fotball Fields och Greebo. Finns ju fler så klart.
    Om dom inte vill komma kan man väl fråga om dom vill ge scyssta deals tex som @Bernuz gjorde och fixade målningsrabatt till Borlänge Super Brawl turneringen. Tror det var 15% rabatt på nåt målnings företag.
    Typ "jag-har-deltagit-EuroBowl/Europen-rabatt" skulle vara scysst! Dom säljer mer, och vi får gladare besökare.

Ett Selfie bås för att ta kort på coola lag, samma som på WC. Alltid kul att se vilka coola lag man missade efteråt. Kanske behöver en snubbe som sitter här när folk droppar in. Säger ni "KÖÖÖÖÖRRR!!!" så hör jag med nån polare i Örebrotrakterna som kan ställa upp med pro-camera och annat fluff

Längst resande pris skulle vara kul! En passnings mätsticka kanske :D :D :D kan personen i fråga mäta hur långt tillbaka hem den har!

Det kanske finns fler som har bra idéer än folk i arrangemang gruppen. Ska man fortsättningsvis PM nån av er om man har en idé, eller ska man skriva här? Så att det inte svämmar över här tänkte jag.

hörs!
    /kaju
  • Målningsrabatten fixade jag, kan höra igen om han är intresserad att vara med. Nu när det är lite mer tid kan det kanske ordnas lite finare en en papperslapp.
  • mrselecta wrote: »
    Målningsrabatten fixade jag, kan höra igen om han är intresserad att vara med. Nu när det är lite mer tid kan det kanske ordnas lite finare en en papperslapp.

en servett kanske? :D
  • Servetter är inte så dyrt att trycka upp så det borde ju gå...
  • @Kaju Alla ideér välkomnas och framförallt engagemang! Vi försöker ta med allt som kommer in och se vad vi kan göra. Vi har möte en gång i månaden och tar med allt som kommit in. Om något känns mer brådskande än så tar vi det via mejl sinsemellan.
  • Hei dere.

Dere har sikkert tenkt på det, men informasjon om beste måten å komme seg fra Arlanda til Örebro hadde vært fint. Noen busser som går mer eller mindre direkte? Kanskje lage en avtale med et minbuss-selskap slik de gjorde i World Cup (mulig det er for dyrt i Skandinavia).
  • Finns det nån möjlighet att få en pitch skickad till sig? Jag kommer inte närvara på något vis men skulle gärna vilja ha en.
  • @Straume Det finns ett dokument framtaget som skall färdigställas och publiceras på eurobowl.eu. Vi har kollat möjligheten till samarbete med bussbolag men intresset var nästan obefintligt från bolagens sida.

@Baljon Vi kommer inte att tillhandahålla pitches utanför turneringen, som det ser ut i skrivande stund, men om det finns några över i slutet av turneringen kommer man kunna köpa på plats. Ta kontakt med någon du känner och be hen hålla utkik på söndagen.
  • emilskaya wrote: »
    suncar wrote: »
    Hur mycket öl har det druckits tidigare turneringar egentligen?

En kul grej vore ju att trycka upp egna etiketter att ha på ölflaskor. Burkar krävas att man köper minst en pall dock. Men själva etikett biten brukar inte vara så dyr. Kollade slottskällan i Uppsala inför Banquetbowl, tror de skulle ha typ 2000 för jobbet.

Som hembryggare gör jag etiketter på laserskrivare och fäster dem på flaskorna med mjölk
  • Slottet kommer att stå för alkoholförsäljning inkluderat personal så det kan vara lite besvärligt att få till stånd egen etiketterade produkter.
  • imp wrote: »
    emilskaya wrote: »
    suncar wrote: »
    Hur mycket öl har det druckits tidigare turneringar egentligen?

En kul grej vore ju att trycka upp egna etiketter att ha på ölflaskor. Burkar krävas att man köper minst en pall dock. Men själva etikett biten brukar inte vara så dyr. Kollade slottskällan i Uppsala inför Banquetbowl, tror de skulle ha typ 2000 för jobbet.

Som hembryggare gör jag etiketter på laserskrivare och fäster dem på flaskorna med mjölk

En kul idé är ju att brygga "EuroBowlöl" med egna etiketter och tryckta Eurobowlkapsyler att använda som rerolls :)
  • Nästa möte blir 17/4. Tiden är inte spikad än, (men de flesta brukar vara nöjda med klockan tre).
  • Hej
    Har kontaktat paintedfigs om de vill vara med och synas på Eurobowl och de skulle kunna ställa upp med några gratis målningar och rabatterade målningar som priser. Är det intressant?
  • Tack för förslaget. Jag tycker att det låter trevligt, men låt oss ta upp det på nästa möte.
  • Här kommer jag och stör: lagbyggarreglerna till EuroBowl ser väldigt bra ut. Fint jobbat gubbar!
  • @Pellevin Bugar och bockar! btw så stör du inte, all input är välkommen!
  • edited April 2016
    Fick en kommentar på Dungeonbowl om att det önskas en sektion på hemsidan med information för hur man lättast tar sig till Örebro. Något i still med flyg till Arlanda, ta tåg (ww.sj.se) eller buss (förslag på buss) eller flyg till Göteborg, tåg/buss osv.

Skulle hjälpa dem som inte känner till hur systemet fungerar i Sverige
  • Vi jobbar på det. Så det blir förhoppningsvis klart i veckan!
  • edited April 2016
    Ursäkta att jag kastar mig in i denna tråd (misstänker att min fråga även räknas som OT).

Är det bestämt hur man avgör vilket lag som möter vilket inom teamen
    (Som högst Tier avgjorde vilket lag som fick välja motståndare i Team Tournament i helgen)?
    Om, ja. Hur avgörs detta (jag kanske är halvblind, men jag hittade inte detta på hemsidan).
  • Den som det gått bäst för möter motsvarande i andra laget.
    Dvs inget väljande som i team cup
  • suncar wrote: »
    Den som det gått bäst för möter motsvarande i andra laget.
    Dvs inget väljande som i team cup

Tack
    Och ren lottning runda 1 då eller?
  • Tänkte bara i all hast bekräfta 15:00 som starttid för söndagens möte.
  • @z3bb3 Random i första rundan och sedan som Suncar skriver poängbaserad matchning.

@Lockmund Check!
Sign In or Register to comment.