Blood bowl 2 nyheter

1235

Comments

• Tyvärr inte. Vän av oordning tillfrågades ej.
  • Tack @Lard, den var intressant. Anmärkningsvärt dåligt placerad "End of Turn"-knapp.
  • End of turn knappsplaceringen är dålig håller med
  • Äsch, som spelare får man väl se till och göra en ordentlig turnover istället.
  • Jag är bra på turnover. Fick ju pris på StockBowl till å me'
  • mmm Turnovers, det e goa grejer de
  • Ok, idag släpptes det officiellt. Alle de åtta lag som man får tillgång till är upplåsta. Samt kampanjen som ska tjäna som en introduktion till spelet. För nybörjaren, alltså.

Man kan fortfarande inte komma in till vissa settings! Jag kan heller inte hitta något sätt så att man kan se rutorna!
  • Finns inget sätt att visa griden på.
  • Hur kefft är inte det. Det finns alltså mindre settings än i ettan.
  • Nåt sånt ja.
  • Jag har spelat lite till nu, och trots att jag försökt att hålla ett positivt och ogrumlat sinne inser jag nu att FUMBBL är den enda vägen för mig.
  • KalickR:
    What did you learn from BB1 and apply to BB2 that helped make it a better product?

Cya_Syl:
    Hi, to be honest, lots of things. UI, graphics, AI, server stability, accessibilty (for new players). BloodBowl is a game with great complexity, and we really wanted for BloodBowl 2 to be a game easy to learn and yet hard to master, that what an area where we knew we had room for improvements since BB1.

Känns tyvärr som de inte lyssnat särskilt mycke på de som spelar spelet...
  • edited October 2015
    "we really wanted for BloodBowl 2 to be a game easy to learn and yet hard to master"

Undrar vad de menar med det. Vilka ändringar har de gjort som är så stor skillnad vad gäller detta? Enklare att lära går med en allt bättre UI kanske, men vad har de gjort i andra ändan. Har inte spelet själv så är bara undrande.
  • Kampanjen går grundligt igenom spelmekaniken genom att lägga till regler allt eftersom. Långsamt visserligen, då det inte introduceras mer än ett par mekaniker per match, speciellt för folk som redan kan spelet, men som kan vara nyttigt för nya spelare.
  • edited October 2015
    Låter ju lite konstigt, är de inte bara att börja 1000 tv (istället för att datorn börjar på 1300 av nån mystisk jä... anledning som i deras gammla version) och spela därifrån? Spelarna skulle då ha typ block, pass och sure hands. Hur krångligt kan de vara att hålla reda på som ny spelare?
  • @inforthepain : Jag antar att om du skulle lära upp någon ny skulle du inte bara ge dem ett TV1000 lag och säga "Nu kör vi!", utan gå igenom hur man förflyttar sig, hur man slår blocks, när turnovers sker, när och varför man slår Agility rolls. Allt detta är sådant man behöver veta för att ha någon aning om vad fan Block, Pass och Sure Hands gör.
  • edited October 2015
    Aha, du menar så. Då är jag med på va du menade. Jag ser de nog fortfarande som ett bräd/figur spel där man läser regleboken/handbooken före man börjar spela :)
  • Stannar med Chaos ed tills de fixat alla raser på BB2. (Någonsin?) Sen när de lägger ner Chaos eds servrar blir det IRL exklusivt.
  • Trist att det skall vara så, men jag håller med föregående talare.
  • Slann? Slann! Slann? o_O
  • nåja jag gillar bb2 har inga problem alls med spelet,jag har riktigt kul med det,så era negativa vibbar kommer inte förstöra för mig,känns som folk borde vara lite mer öppna mot spelet inte bara ogilla för ogillandets skull,klart det finns brister,finns det på fumbbl också
  • Glad att du kan lira spelet utan att vi surgubbar påverkar dig :D Tror missnöjet grunnar sig i att BB är lite heligt för många och när ett företag som uppenbart kan producera en snygg version väljer att börja modda spelet istället så bli vi måttligt nöjda.
  • eller så accepterar man det och tar ändringarna med lugn,och inser dom gör precis som vilken liga i världen gör och inför house rules dom tycker är bra
    sen är dom inte perfekta på nått sätt,dom har brister och flaws helt klart,och tänk på att även living rulebook inte var perfekt från början dom har ju ändrat sig och tweakat i år efter år,så varför inte ge cyanide lite slack,jag är en gammal bb räv jag med,men väljer att vara glad och se att jag har ännu en platform till att spela bb på =)
  • Vill de köra ett annat spel så är väl det ok. Vill de att vi som spelar andra format skall haka på och spela i deras format också så är det fel väg att gå. Deras syfte känns otydligt i mina ögon.
  • varför kan man inte spela både fumbl och blood bowl 2 för ?
    ser ingen som helst problem med att jag spelar båda spelen och tycker båda är bra ??
  • Jag tycker som Viking. Vi har fumbbl för dem som bara vill ha ett lätt sätt att spela BB på online när det är svårt att avsätta tid och hitta motståndare för IRL-matcher.
    Cyanides version fyller en litet annan funktion för mig och har sin plats också. Jag har rent av börjat se det som en fördel att det inte är en exakt kopia då vi då får litet mer variation i spelandet.
  • Jag tycker att det är helt ok med ett annat spel egentligen. Men döp det till något annat. Fantasy Schplodbowling Online?
Sign In or Register to comment.