Säsong 18

124

Comments

• Jox wrote: »
    Vi får ta en match i openligan @slumpeen.

Fick precis spö mot pellevin (i open och dessutom med hans hemmasnickrade regler med fusktärningar och hembygd plan med falluckor och sånt men nog lär man sig nåt alltid)

Nästa torsdag ska jag t ex få spö av mago.

Så möter gärna dig i open så kan vi få en jämnare match-up där.

Gärna :)
  • damn bara en halv vecka kvar av runda ett och bara tre matcher spelade,känns som det måste rulla in e jäkla massa matcher snart i protokollet =)
  • Jag vs Daniel @Alpha på torsdag=sant
  • Hoppsan, plus 170k i TV i match ett. Med detta tempo kommer jag att ha TV 2750 lagom till slutspelet :)
  • Efter en varm och blodig match så fick Brattleboro, min MB-tackle underworld blitzer en skill till. Jag slog 6+4. Vad skall man ta? Claw, piling on, horns och guard känns ju alla som helt OK val. MV eller AV går också, men känns mindre relevant. Jag har Khemri, Khemri, Nurgle och Orcs kvar att möta.
    Här är en länk till laget: http://stockbowl.bloodbowlleague.com/default.asp?p=tm&t=hei
  • Claw skulle stå väldigt högt på min lista, men det är ju alltid frestande med +MA.
  • skulle nog också ta claw. frenzy kan vara nice också.
  • 40% oavgjorda matcher i grupp C. Lite freakat.
  • Hårt också att Daniels undervärldslag är obesegrat efter fyra matcher.
  • Davids vampyrer slog just mina ödlor. Så min win-streak blev 24 matcher lång.
  • 24 segrar i rad är ganska hyfsat :P
  • "Ganska hyfsat" plus moms :)

Jag skulle vilja ha en topp 5 på win streak och non-loose streak. Sätter nog Bogvilles streak i perspektiv.
  • Fantastiskt bra av dig, Ozt. Men grattis till David också som lyckades med bedriften att slå Bogville till slut! :)
  • Tentacle Terror 2 och Red Eye Specials har ännu inte spelat sin match trots att det snart gått över en vecka sedan de skulle gjort det. Vad händer?
  • @MartinS De har fått några extra dagar på sig, men tiden börjar verkligen ta slut.
  • @Mago Tack. Bara det inte drabbar några andra.
  • Efter Drakenhof Deadskins förlust i sista ronden är det plötsligt väldigt öppet vilka som går till slutspel. Om Grotsky vinner eller spelar oavgjort med minst två gjorda mål så är Zeke i farozonen, flera spelare i grupp c kan tuffa förbi. Blir en spännande kväll det här!
  • Jo, blir the imperial dust bins obesegrade eller faller de på målsnöret?!?!

Spänningen är olidlig!
  • Ja, det är Dust Bins och Red Eye Specials som kan gå obesegrade ur gruppspelet. Sjukt spännande!

Jag kan också meddela att av de tillfrågade som svarat på om de kan vara med på slutspelet har än så länge ingen tackat nej.
  • Dom kommer inte gå obesegrade genom gruppspelet, om så mitt snötroll ska nigglas i processen! :)
  • Per_ wrote: »
    Dom kommer inte gå obesegrade genom gruppspelet, om så mitt snötroll ska nigglas i processen! :)
    Det blir inget nigglande, det blir mycket värre: Jag förutspår att han får -1 AG.
  • JoxJox
    edited November 2015
    Uppsnacket är brutalt!

Tur att jag är fler då da så så fort hen ligger ner kommer kängorna mula hens fula tryne!
  • Brutalt blev det. Att snötrollet klarade sig kompenserades med -Str på en lineman och Niggle på min Str4 Blodge-runner. Två blitzar på det gjorde underverk för tankar kring att Bloodbowl är ett (rättvist!) skitspel. :)

Riktigt kul match där något viktigt var på spel varje runda.
  • Jo. Tunn rustning och höga injuryslag. Då blur det ju så.
    Som jag sagt tidigare. Lättare att vinna med tur. Och jag ser en oavgjord som en vinst. Även om jag borde ha kunnat utnyttjat mina två blitz-resultat bättre.
  • Bara timmar kvar innan gruppspelet ska vara klart. Trots det är det tio lag som inte rapporterat in något resultat för runda 7. Hoppas att det beror på att man bokat spel idag och inte att man glömt sluttiden.
  • Det kan kanske vara så att någon tjuvhåller på resultaten för att inte konkurrenterna skall dra nytta av det i sina matcher.
  • Jag tror inte någon tjuvhåller. Vet att två av matcherna spelas i dag, en har fått dispens och spelas förhoppningsvis snart. En är bara seg med inrapporteringen och en har jag faktiskt inte hört något om men den är ganska ointressant ur slutspelssynpunkt.
  • Mago wrote: »
    Jag tror inte någon tjuvhåller. Vet att två av matcherna spelas i dag, en har fått dispens och spelas förhoppningsvis snart. En är bara seg med inrapporteringen och en har jag faktiskt inte hört något om men den är ganska ointressant ur slutspelssynpunkt.

Det är bra att du har koll Mago! :)
  • Med tre på 18 poäng. Vilken är etta, tvåa och trea?
    Vad används som "tie breaker"?
    Är ju väldigt nyfiken på vem jag ska möta...
  • "In the event of tied ranking, teams are sorted by most League Points, best TD difference, most TDs scored, then casualty difference, then most casualties inflicted."
Sign In or Register to comment.