Blood bowl 2 nyheter

1246

Comments

• edited September 2015
    helllstrom wrote: »
    Högerklicka på Blood Bowl 2 i biblioteket, välj egenskaper/settings - där finns språk, välj engelska.

Alltså Steam's bibliotek, där spelen listas. Innan man startar spelet.
  • Hur ser Bretonnias roster ut?
  • Vad jag förstår är den Plasmoids Brettonians.

Sann0638 har gjort en första besiktning av spelet, och postat lite kommentarer på sin blog som jag tyckte var bra, ni hittar den <a href="http://www.sann0638.co.uk/bb2-comments/">här<a/>.
  • Tack @hellstrom!
    @kaju, bretonians är inte tillgängliga för spel ännu.
  • helllstrom wrote: »
    Det mest negativa är att jag bara kan komma åt 4 raser.

Har för mig att läste att det är en begränsning i betan.
    Kommer alltså att ändras
  • Försökte kolla på Twitch när folk spelade men det var bara plågsamt, inte för att spelet verkar dåligt eller buggigt utan för att de som spelade är dåliga. Blev varse om att Blood Bowl nog är ett ganska komplext spel, även för folk som spelar spel (dator/tv) hela dagarna.
  • Lard wrote: »
    Försökte kolla på Twitch när folk spelade men det var bara plågsamt, inte för att spelet verkar dåligt eller buggigt utan för att de som spelade är dåliga. Blev varse om att Blood Bowl nog är ett ganska komplext spel, även för folk som spelar spel (dator/tv) hela dagarna.

Kolla på när cKnoor spelar. Han kan i alla fall reglerna

• Spelet är snyggt, men direkt användarfientligt. Det är min syn på det hela :P
  • Igår körde jag 2 matcher mot AIn på Hard. Jag måste säga att den är mycket bättre än ettan, men knappast bra. Den tänker mer på blockandet och att täcka upp försvaret med tacklezones. Sedan prioriterar den helt galet. När jag med mina orcs cageade upp på ena flanken en bit ner mot endzone, då prioriterar den att blocka mina centralt placerade orcs med sina skaven. Den skulle lätt kunna täcka upp eller fokusera på bollhållaren istället. Min slutsats: mycket bättre, men inte bra. Man får hoppas att de kommer att utveckla AIn som de hintat om. Eftersom Ain taktikbeslut tas på serversidan ska de ju enligt egen utsago kunna tweaka den utan att släppa en massa uppdateringar.
  • Tas AIns beslut på serversidan? Innebär det att man inte kan spela offline?
  • Enligt vad jag läst mig till, ja, offlinespel ska vara tillgängligt.
    In a quite fascinating move to balance them, Cyanide are having the AI teams controlled server side, so that they can adjust and tweak their behaviours without having to develop and submit costly patches to Sony and Microsoft for the console versions of the game. You will be able to play offline as well, thanks to them shipping a baseline set of AIs within the game, but a push for online and remote AIs is a fascinating attempt to tackle the problem of balancing.

Man kan också läsa lite på cyanide's devblog:

bloodbowlgame.tumblr.com/post/79977391956/what-you-need-to-know-about-the-ai-in-blood-bowl
  • Låter mer som ytterligare en ursäkt för att inte fixa AI:n i tid.
  • Ja, så kan man se på det. Sen kan man försöka nämna ett enda spel de senaste 10 åren som släppts komplett... Tyvärr har set blivit standard med halvfärdiga spel, Men det är en annan diskussion.
  • Sant! Det var bättre förr!
  • Ju förr desto bättre!
  • Sant! Det var bättre förr!
    Och ju förr desto bättre!

Men om jag förstår klippet rätt innebär det att AIn är sämre offline än online.
  • Kanske inte till en början.

För den intresserade kan jag posta två bra länkar till forum för Blood Bowl 2:

<a href="https://steamcommunity.com/app/236690/discussions/">Steam Community för BB2</a>
    <a href="http://forum.bloodbowl-game.com/viewforum.php?f=59">Cyanides Forum</a>

Nu låter jag som värsta aposteln för detta spel, fast jag själv inte känner mig som det. Jag tar bara ansvar för min skapade diskussion, och postar information.
  • edited September 2015
    Jag körde en match mot AI:n online i veckan men fick inga SPP till mitt lag. Är det något speciellt för beta versionen eller kommer det att fortsätta vara så när man spelar mot AI:n?
  • Dom kanske har kommit fram till att det inte var någon större prestation så u var inte värd några spp?
  • Spela inte mot AI. Det gör dig bara till en sämre spelare. Liksom spela inte matchmaking...
  • nåja jag är nöjd med spelet,allt är inte perfekt och kommer säkert inte bli,men jag personligen gillar spelet,och ser potential i framtiden,hoppet dör ju inte,jag kommer köra detta spel mkt iallafall
  • Viking wrote: »
    nåja jag är nöjd med spelet,allt är inte perfekt och kommer säkert inte bli,men jag personligen gillar spelet,och ser potential i framtiden,hoppet dör ju inte,jag kommer köra detta spel mkt iallafall
    Det är jobbigt att du alltid är så negativ :)
  • Någon måste ju vara din motpol, du är ju så förbenat positiv hela tiden!
  • mufflo wrote: »
    Någon måste ju vara din motpol, du är ju så förbenat positiv hela tiden!
    Äntligen någon som förstår!
  • Jag köper nog spelet när jag kan spela Slann i det. Lär inte hålla andan tills det händer. :D
  • Lär bli billigt för dig:D
  • om du håller andan tills det händer @Per_ så lär du ju slå alla rekord som finns på att hålla andan typ.
  • Mjo. Frågade runt lite. Min psykiatriker, min psykolog, min andlige rådgivare, min livscoach, min husläkare, min hund och vän av ordning var alla eniga. Andan bör ej hållas tills Slann kommer med i Blood bowl 2.
  • Men frågade du nuffle?
Sign In or Register to comment.