Blood bowl 2 nyheter

1356

Comments

• Jag är inte väldigt oroad över just den här ändringen. Jag är däremot väldigt anti att cyanide ändrar regler, jag har inget förtroende alls för dem och tycker de inte ska hålla på med sånt.
  • Ozt wrote: »
    Jag är inte väldigt oroad över just den här ändringen. Jag är däremot väldigt anti att cyanide ändrar regler, jag har inget förtroende alls för dem och tycker de inte ska hålla på med sånt.
    +1
  • Ny video, Dark Elves.

• Jag måste bara ventilera lite. Det är så grymt avtändande att de visar videos där de spelar så debilt dreglande dilettant, bara entärningsblockar och chansartat spel. Det ingjuter knappast förtroende för utvecklarna. Man undrar om de någonsin spelat Blood Bowl.
  • Jag gillar vad jag ser iallafall och detta kommer införskaffas,och jag hoppas en liga startar upp i detta också i framtiden =)
  • @hellstrom håller helt med! varför visa introvideos där de spelar sämre än sämst? eller är AIn så dålig så att det här klassas som bra spel?
  • Ser lite segt ut men det är väl för att dom visar konsolversion, datorversionen är lite smidigare.
  • Förköpte spelet på pc för en vecka sen,nu nästa vecka ska jag få testa och köra betan,ska bli kul och spännande,nån annan här som ska det,kanske man kan mötas =)
  • Haters will hate
  • N äjag kan säga att jag var inte 100% nöjd med ettan heller,men jag kommer iallafall spela det och se,kanske har dom lärst sig nått från ettan
  • Kanske dom kunde gjort om någon var kvar från teamet från ettan. Så är icke fallet dock.
  • Ingen av de som deltog i skapandet av BB1, BBLE, BBCE var kvar på Cyanide för BB2, så det är väl synnerligen tveksamt om de faktiskt lärt sig något från ettan.
    De roterar dessutom public relations folk ännu snabbare (om jag förstått saker rätt, från skapligt pålitliga källor, så anställer dom ungdomar på 6 månaders kontrakt) vilket gör att mycket av den feedback dom får ignoreras eller tappas bort.

Ja, jag har betatestat BB Dark Elf Edition, BBLE, BBCE, Dungeon Bowl och BB2 och vet vilken typ av feedback dom över huvud taget bryr sig i (och det är fan inget jag har haft feedback på :P). Mer än så kan jag inte säga pga NDA's, och det är väl egentligen tveksamt om jag får nämna att jag har betatestat saker men men.
  • Man får leva på hoppet då,i vilket fall som helst,kommer jag spela spelet,och hoppas dom små buggar som fanns i ettan åtmindstånde tagits hand om i tvåan,men vi får väl se =)
    Kul du redan spelat BB2 betan,jag får inte börja köra föränns nästa vecka =)
  • Kul vet jag inte om det är rätt ord :P
    Mer frustrerande än något annat då de inte ger intrycket av att lyssna på den feedback dom får.

Lik förbannat kommer jag att skaffa spelet, trots bättre vetande :P
  • Det var tråkigt att höra,fattar inte varför fransmännen vägra lyssna på testarna och sina fans =(
    dom vet väl att vi är som vi är och kommer köpa spelet iallafall,dom jäklarna
  • edited September 2015
    Dom var faktiskt intresserade av att fixa alla skills, så där finns det hopp iaf.
    Menyerna däremot är horribla.

Edit: Eller, mja. De flesta skills iaf.
  • Nu laddar jag ner spelet...
  • Hur är det! Snabbt ge oss en recension :)
  • Fasen två timmar snart och inte ett pip ...
  • Jag har precis installerat det. Allt var på franska och jag hittade inget alternativ att ändra det till engelska (eller jo, engelsk audio, men all text är fortfarande fransk) så jag spelade inget utan får fortsätta vänta :(
  • sådär, AIn känns inte mkt klyftigare.
    spelade mot orcs, han gick ifrån trollet med sina spelare innan han försökte gå med trollet.
    ganska snyggt men min franksa är ju sisådär, ska testa en match till
  • Högerklicka på Blood Bowl 2 i biblioteket, välj egenskaper/settings - där finns språk, välj engelska.
  • Låter inget vidare imo... Fast vad kan man förvänta sig av cyanide...
  • Jag skapade snabbt ett lag, Orcs, och spelade en öppen match i ligan NAF Official. Motståndet var Skaven. Första tankar - Mycket snyggt, mindre distraherande än ettan. Har inte klurat ut hur man slår på så att man kan se rutorna, men det kommer.
  • Jag har spelat en match mot AI nu. Jag hade orcer mot dvärgar. AI'n verkade inte ett dyft klyftigare än tidigare, men interfacet var bra och lätt att förstå trots att jag inte förstod så mycket av franskan. Grafiken och animationerna var trevliga men jag kommer nog tröttna på slowmotion-animationerna relativt snabbt. Det var också litet frustrerande att behöva vänta på att spoelarna ska springa runt till sina positioner när man ställer upp inför kickoff, även om det var en god idé för att skapa en mer realistisk stämning.
  • edited September 2015
    Det kommer en text i början om att det bara är en betaversion. Spelet flyter helt ok på ungarnas laptop med grafikinställning low. Ändå ser det bra ut, men vet inte riktigt vad jag hade väntat mig visuellt. Det är ju, som sagt, beta ännu. Jag antar att det kommer att komma fler inställningar, tex för vilka skills den ska fråga om man vill använda (det fanns ju i ettan). Även shortcuts till actions borde finnas.

Det mest negativa är att jag bara kan komma åt 4 raser.
Sign In or Register to comment.