Snowbowl IV

12346»

Comments

  • Nu har alla skickat in roster! Hejja!

    Totalt har vi denna rasfördelning utan att gå in på vem som spelar vad:
    3 Amazoner
    3 Darkelf
    3 Goblins
    2 Orcs
    2 Undead
    1 Necro
    1 Nurgle
    1 Woodelf
    1 Highelf
    1 Vampire
    1 Skaven
  • Nice!
    Vilka vill äta och spela spel på fredagkväll?
    Har hört att det är en av arrangörerna som ska på julfest. Han kan unna sig det när han är odd-man-out.

    Har nån reglerna till "ratogre-spelet" eller "Death-roller race"? Eller "gissa-hur-många-tärningar-av-en-viss-valör-spelet" som båtrace oss spelade på EuroBowl? Kanske kan vara nåt.
  • vi som bor hos värden vill väl. finns ju spel där, kasta gris kan jag ta med mig då det ryktas om att värdens kasta gris inte är helt...
  • Alla regler som @Kaju efterfrågar finns att hitta med google-skills är jag säker på :)
  • Låter kong Kaju! Jag är framme ca 18.00 på fredag om allt går som det skall.
  • Henrik og jeg kommer rundt klokken ni om kvelden. Tar gjerne litt sosialt lag.
  • Spel, mat och dricka eller minst spel och dricka behövs ju på fredagen! Tror mitt tåg kommer in 20:20 men tågtider är ju svårt att lita på!
  • straume wrote: »
    Henrik og jeg kommer rundt klokken ni om kvelden. Tar gjerne litt sosialt lag.
    När kommer Zulu & Anders?
  • Jag hittade ratogre och death roller reglerna, men inte banan för death roller race. Är det nån som har bild på det eller är det bara bygga som man vill?
    Alla som vill vara med tar med sig en Big Guy. Om man tar med sig en Rat ogre och en Death Roller är man hur häftig som helst!
    Jag tar med mig lite tärningar om jag hittar, uppskattar att fler tar med sig tärningar.
    Jag kommer fram runt 19-tiden.

    Var ska man äta @Skuld?
  • Jag hittade någon version av Deathroller racing. Det går lätt att använda en vanlig plan:
    The Arena
    Death Roller Racing takes place on a standard BB pitch modified as follows: the pitch is walled
    along all the touchlines and the center of the pitch is also walled off providing a circuit 4 squares
    wide for the racing to take place in. The start finish line is the LOS and grid slots are staggered as
    above. When more than 6 Death Rollers taking part, continue the pattern and with less reduce the
    available slots accordingly.
  • Skuld wrote: »
    straume wrote: »
    Henrik og jeg kommer rundt klokken ni om kvelden. Tar gjerne litt sosialt lag.
    När kommer Zulu & Anders?

    Zulu kommer med meg. Anders noen timer senere, tror jeg.

  • Feber och fanskap för min del. Ni får dricka extra åt mig och rulla några quadraskulls
  • Hur går det för er på snowbowl? Vem leder?
  • edited December 2017
    Efter 2 omgångar så ledde 3 norrmän och drexxels Goblin respektive grupp. Jag har inte hunnit räknat grupperna efter omgång 3.

    Då är de tre norrmännen zulu straume och fullstorm
  • Skuld wrote: »
    Efter 2 omgångar så ledde 3 norrmän och drexxels Goblin respektive grupp. Jag har inte hunnit räknat grupperna efter omgång 3.

    Då är de tre norrmännen zulu straume och fullstorm

    Heja Goblins!
  • Gruppspelet är avslutat:

    Grupp A
    Bubs - 4p orc
    Inforthepain 3p undead
    Drexxl 3p goblins
    Spoiledsquid 3 goblins
    Eirikswe 0 - undead

    Grupp B
    Duckwing 10 darkelf
    Straume 10 amazon
    Kaju 9 darkelf
    Smaugulus 8 nerco
    Robban 6 highelf

    Grupp c
    Red 12 darkelf
    Fullstorm 7 skaven
    Broccoli 4 nurgle
    The ref 3 vampire

    Grupp d
    Zulu 9
    Pidpad 6
    Skuld 4
    Coma 1

    Semifinalerna och de enda som kan vinna blir
    Bubs - red
    Duckwing - Zulu
  • Hur gick slutspelet? Vem vann?
  • Zulu vann mot Red i finalen. Wood elves kan inte skjuta straffar. Träd antingen växer fast eller dör :P
  • edited December 2017
    Här kommer den spännande slutsällningen.
    Vi får grattulera Zulu till segern detta trots att han inte har tagit mest poäng i turneringen.
    "Det viktiga är inte att vinna alla matcher utan de som betyder något."

    Kolumnen utan rubrik avser poäng.

    snowbowl4.jpg
  • Snyggt @Kaju. Mest poäng, och nätt och jämnt på övre halvan. Det kallas visst precision.
  • Kaju the Goblin-Slayer!
  • Måste älska 17 cas som gobbos.
  • Jättekonstig lottning för mig på den här turneringen, spelade mot goblins 4 gånger där turneringen hade 3 goblinslag... Jag och Straume jagade TD på våra kval matcher. Min 4e match mot OP goblins så förlorar jag. Att spela mot stuntylag är klart min stora svaghet.
    Duckwing dyker upp från ingenstans och vinner vår grupp! Det som avgjorde var att Duckis hade -1 i cas diff mot Straume -4 :)
    Mkt trevlig turnering.
Sign In or Register to comment.