Snowbowl IV

1246

Comments

• EirikSWE wrote: »
    Tjo, hur är denna tillställning lämpad för en gubbe som inte lirat med riktiga figurer på ca 15 år och som bara spelat PC versionen i ett halvår typ? Blir man utskrattad, tjärad och fjädrad mån tro? =)

Man är varmt välkommen att deltaga!
    Bloodbowl Communityn är väldigt välkommnande så det är inga problem. Om osäkerheter kringreglerna uppstår är det bara att fråga motståndaren eller arrangören om något är oklart. Jag har under mina år på TT-scenen aldrig varit med om att någon vill fuska medvetet. (Om du inte möter någon italienare)
  • brocCooLi wrote: »
    det var @inforthepain som bokade vårt tåg.
    vet inte hur det ser ut med golv men du är ju fortfarande en liten plutt så borde kanske gå att tränga in i ett hörn hos @Skuld?

Jag tänkte hålla min golvyta något rimlig på folk. Jag sade i ett tidigt stadie att jag kan hålla 3 golvplatser och soffan. Nu är dock alla dessa platser tagna. Det skulle kännas konstigt att ändra på det nu när andra frågat emellan. Men jag vet också att @Kaju inte heller har löst sitt boende. Kanske går att hitta någon lösning som passar flera där?
  • Kul! Då jag bor i grannbyn finns det inga ursäkter för att inte deltaga alltså =P.
    Skuld wrote: »
    EirikSWE wrote: »
    Tjo, hur är denna tillställning lämpad för en gubbe som inte lirat med riktiga figurer på ca 15 år och som bara spelat PC versionen i ett halvår typ? Blir man utskrattad, tjärad och fjädrad mån tro? =)

Bloodbowl Communityn är väldigt välkommnande så det är inga problem. Om osäkerheter kringreglerna uppstår är det bara att fråga motståndaren eller arrangören om något är oklart. Jag har under mina år på TT-scenen aldrig varit med om att någon vill fuska medvetet. (Om du inte möter någon italienare)

• Skuld wrote: »
    brocCooLi wrote: »
    det var @inforthepain som bokade vårt tåg.
    vet inte hur det ser ut med golv men du är ju fortfarande en liten plutt så borde kanske gå att tränga in i ett hörn hos @Skuld?

Jag tänkte hålla min golvyta något rimlig på folk. Jag sade i ett tidigt stadie att jag kan hålla 3 golvplatser och soffan. Nu är dock alla dessa platser tagna. Det skulle kännas konstigt att ändra på det nu när andra frågat emellan. Men jag vet också att @Kaju inte heller har löst sitt boende. Kanske går att hitta någon lösning som passar flera där?

håller med. hade ingen koll på att det var fullt dock. därför jag skrev in dig :)

Var ganska säker på att brocCooLi såg att jag ställde upp för många spelare och väntade in turn 1 för att påpeka det, men de var okej enligt arrangören så inge fuskande ;)
  • Ska jag sätta upp dig på listan @EirikSWE?

Var ganska säker på att brocCooLi såg att jag ställde upp för många spelare och väntade in turn 1 för att påpeka det, men de var okej enligt arrangören så inge fuskande ;)

obs!
    kanske ska förtydliga också att om det varit någon annan än dig jag spelat mot så hade jag sagt till. nu kunde jag inte låta bli att inte säga till för att jävlas lite :D
  • EirikSWE wrote: »
    Kan inte lova något om tjära o fjädrar, men jag fyller en ryggsäck med ruttna tomater!

• Var ganska säker på att brocCooLi såg att jag ställde upp för många spelare och väntade in turn 1 för att påpeka det, men de var okej enligt arrangören så inge fuskande ;)

Herregud! Hur kunde någon göra så mot en rättskaffens och ärans man som dig @inforthepain !?!
  • Mago wrote: »

Herregud! Hur kunde någon göra så mot en rättskaffens och ärans man som dig @inforthepain !?!

Hehehehehe, eller hur? Va ju inte som att jag satte upp 13 gubbar denna gången ;)
  • Donation av pris. Precis som förra året tar jag med mig ett pris till den bästa av mina rasfränder, dvs i år den bästa Dark Elf-coachen.
  • *byter roster illa kvickt
  • Blir ändå svårt att bräcka namnet på priset från i fjol.
    Grand-Slann

Men jäkligt kul att du bidrar med pris Duckis!
  • edited November 2017
    Delfinitivt Bästa Mörkalv?
  • dark elfs.... hmm....
    och är också väldigt nyfiken på om @coma bytte ifrån eller till dark elfs
  • To uker igjen. Hype!
  • Betalningar börjar trilla in. Bra bra.
    Cirka 10 dagar kvar. Kul med deltagar rekord!
  • vem är den nya coachen Drexxel?
    är det en kompis till dig @Drexxl?
  • var finns “Kick’em Far and High” special rules?
    hittar ingenstans på sidan.
  • yolo
    skickat in roster nu.
    vem är den nya coachen Drexxel?
    är det en kompis till dig @Drexxl?

Japp det är hans syrra som kommer i stället. Kul säger jag!
    var finns “Kick’em Far and High” special rules?
    hittar ingenstans på sidan.

Jag tycker länken på sidan verkar funka fint.
  • Har nu betalt och skickat. Tar med mig samma pris som på pellevinbowl, det vill säga om någon lyckas komma efter mig får de två ganska dåliga skivor (inflation).
    Det andra priset kan gå till den bästa vegetarianen :)
  • Har nu betalt och skickat. Tar med mig samma pris som på pellevinbowl, det vill säga om någon lyckas komma efter mig får de två ganska dåliga skivor (inflation).
    Det andra priset kan gå till den bästa vegetarianen :)

tur att jag är vegan så jag slipper massa priser :P
  • Nu 3 komplett anmälda spelare!
    Ingen av de båda Host:en har lyckats anmäla sig ordentligt. Tillsammans har de klarat 1 av 4 hinder. Inga rosters en har betalat (till sig själv)
  • Känns skönt att vara en av de tre (fyren sitter ju på mina cash i sitt byxläder) :D
  • då är det fyra på listan för du är inte med där just nu @coma
    å andra sidan kan en ju sällan anklaga @Skuld för att ha rätt och/eller koll på saker
  • Det andra priset kan gå till den bästa vegetarianen :)
    Räknas det om man byter till och från vegetarian över helgen?

• Skuld wrote:
    18. Dr. Exxel
    Jag gör ju ingenting utan att excelera!
Sign In or Register to comment.