Och så har du fel om ballandchain. För att bejaka den måste du även förespråka att ta bort secret weapon på alla dem. Annars behövs en prishöjning. Att gå från 70 till 120 kan inte räcka. Och jag kräver även en flufflösning.
Nja, det vill jag inte påstå. Jag hävdar att ball & chain är underpower som den är i vilket lag du än sätter den. Goblins tar den bara för att de har inte mycket att välja på, skaven "bör" inte överväga fezglitch. De har för många nackdelar kontra fördelar och är mer kul än bra. Ofta vevar de i luften eller trallar iväg på ena sidan av planen utan att göra någon större nytta.
Detta är nog nåt som inte går att argumentera för eller emot. De passar ens spelstil eller inte. Själv har inget problem att sopa backen med 2 fanatics i en drive och kommer göra det i nästa drive också. Har egen erfarenhet mot brocCooLi i denna frågan då en av våra matcher slutade med 2 döda fanatics. Två spelare som är lätta att ta ur spel, så skulle aldrig ha nåt emot att motsåndaren lirar med dem.
Men som sagt, handlar nog om spelstil, vet att det finns vissa som hävdar att man bör köra orcs utan black orcs och de får de la göra om de vill.
Det är klart att du kan ha rätt i att boc suger. Men du kan inte ha rätt i att det är ok att ett nytt lag slipper secret weapon med det då de gamla måste ha negatraiten.
Det är klart att du kan ha rätt i att boc suger. Men du kan inte ha rätt i att det är ok att ett nytt lag slipper secret weapon med det då de gamla måste ha negatraiten.
Ser inte varför det skulle kunna vara så. Varför har inte Chaos Dwarfs minotaur tillgång till mutations?
Vad gäller Apor och om de har fluff eller inte, så är det Beastmen. Finns beskrivet i WFB om beastmen i olika former. Antar att det är baserat på den lokala faunan och blev getter i Old World. Men det finns en stor kontinent i söder med Deadlands i den norra delen och längre söderut bara beskrivet som "Southlands". I WFB fluffet är det beskrivet att där finns civilisationer av Skinks och apmän/beastmen.
Det är klart att du kan ha rätt i att boc suger. Men du kan inte ha rätt i att det är ok att ett nytt lag slipper secret weapon med det då de gamla måste ha negatraiten.
Ser inte varför det skulle kunna vara så. Varför har inte Chaos Dwarfs minotaur tillgång till mutations?
Det är en ofantlig skillnad på vilka skills du kan få tillgång till och ifall du har Secret Weapon eller inte. Om du skulle fördubbla priset på Goblin Fanatic, och ta bort secret weapon, skulle han förbättras avsevärt. Skulle du låta honom få välja vilka skills som helst på enkelrull, men låta honom behålla Secret Weapon skulle han vara värd ca 10kgp mer.
Olika lag är olika. Gobbo är menade att vara i t3 och detta ser ut att höra hemma i t2.
Jag tror inte det är gudagivet att Gobbos är t3. Men detta är inte så viktigt i diskussionen.
Det var bra att du tog fram ett antal rosters av varierande kvalitet. Det var konstruktivt. Några av dem är riktigt intressanta. Personligen gillar jag som sagt von Carstein jättemycket. Engineers tycker jag också om. Sedan finns flera som ser ok ut, men kanske inte tillför så mycket nytt, t ex half-elf. Och så finns ett antal där konstruktörerna velat lite för mycket.
Men det var iaf bra att du länkade till detta.
Och dina tankar kring Hobgoblins håller jag med om. Tycker dessutom att halflings skulle kunna få ta del av en sådan dos. Kanske genom att ge dem lite positionals från Stunty Leeg.
Jag har kollat mer på Secret League. Det finns ett genomgående problem där. Det är att filosofin när man skapar lagen är att man skall göra lag som folk vinner med. Det innebär att man ofta siktar på att göra tier 1-lag. Och IMHO har man då kommit fel ifall man vill skapa lag som skall kunna användas av NAF.
Det är väldigt enkelt att skapa lag som är bra, men det är precis vad som har förstört en mängd GW-spel. För att ett nytt lag skall vara intressant i BB får det inte uppfattas som bättre än tier 2 när det är nytt. Om sedan efter några år någon liten ändring känns motiverad kan det vara ok. Men att starta i tier 1 innebär en jätterisk att något helt brutet slinker igenom.
Brets var helt ointressanta innan de nerfades, och efter några år fattade danskarna detta. Men den läxan har inte tillämpats i Secret League. Så många av lagen där är inte lämpliga att använda som de ser ut nu, och det innefattar alla som klassas som "Värderat lägre T1".
Sa aldrig att alla lag var lämpliga. Skapar man 60+ lag så är det inte orimligt att nåt skulle vara t1. Vilka lag är det du anser vara för bra? Spelat de flesta och UD/necro kan sopa banan med nästan alla utan större huvudkli.
Comments
Nja, det vill jag inte påstå. Jag hävdar att ball & chain är underpower som den är i vilket lag du än sätter den. Goblins tar den bara för att de har inte mycket att välja på, skaven "bör" inte överväga fezglitch. De har för många nackdelar kontra fördelar och är mer kul än bra. Ofta vevar de i luften eller trallar iväg på ena sidan av planen utan att göra någon större nytta.
Detta är nog nåt som inte går att argumentera för eller emot. De passar ens spelstil eller inte. Själv har inget problem att sopa backen med 2 fanatics i en drive och kommer göra det i nästa drive också. Har egen erfarenhet mot brocCooLi i denna frågan då en av våra matcher slutade med 2 döda fanatics. Två spelare som är lätta att ta ur spel, så skulle aldrig ha nåt emot att motsåndaren lirar med dem.
Men som sagt, handlar nog om spelstil, vet att det finns vissa som hävdar att man bör köra orcs utan black orcs och de får de la göra om de vill.
Ser inte varför det skulle kunna vara så. Varför har inte Chaos Dwarfs minotaur tillgång till mutations?
Tex att ha Earlice i vampyrlag så får man en ghoul
Frank N Stein i undead
Det var bra att du tog fram ett antal rosters av varierande kvalitet. Det var konstruktivt. Några av dem är riktigt intressanta. Personligen gillar jag som sagt von Carstein jättemycket. Engineers tycker jag också om. Sedan finns flera som ser ok ut, men kanske inte tillför så mycket nytt, t ex half-elf. Och så finns ett antal där konstruktörerna velat lite för mycket.
Men det var iaf bra att du länkade till detta.
Och dina tankar kring Hobgoblins håller jag med om. Tycker dessutom att halflings skulle kunna få ta del av en sådan dos. Kanske genom att ge dem lite positionals från Stunty Leeg.
Bombardier - Farblast's sponsorship
Flint Churnblade - rostered Star player
Deathroller - team player
Bazooka - hyr in Barik för ynka 60k/match
Hoppas att DZ3 ger ännu mer möjligheter
Det är väldigt enkelt att skapa lag som är bra, men det är precis vad som har förstört en mängd GW-spel. För att ett nytt lag skall vara intressant i BB får det inte uppfattas som bättre än tier 2 när det är nytt. Om sedan efter några år någon liten ändring känns motiverad kan det vara ok. Men att starta i tier 1 innebär en jätterisk att något helt brutet slinker igenom.
Brets var helt ointressanta innan de nerfades, och efter några år fattade danskarna detta. Men den läxan har inte tillämpats i Secret League. Så många av lagen där är inte lämpliga att använda som de ser ut nu, och det innefattar alla som klassas som "Värderat lägre T1".
Jag hyr ju också in såg sämsta starplayers i spelet.