Nya NAF-lag?
https://www.thenaf.net/2017/09/additional-races-vote/
Se till att rösta om ni vill ha nya NAF-lag. Bretonnia och/eller Khorne.
Se till att rösta om ni vill ha nya NAF-lag. Bretonnia och/eller Khorne.
Comments
Godkänn båda!!!
Knightens nerf?
http://www.orca-cola.com/beta/index.php
Hm, har ju bara ett... ditt khorn är ju riktigt najsigt, bara svårt att få tag i en bra Bloodthirster.
Har du sett mitt Khornelag och bloodthirstern jag köpte från vortice miniatures?
Ja, jag har för mig det, den var lite större och i plast, eller?
Den var helt ok faktiskt.
Resultatet av omröstningen.
Aporna gillar jag, skulle vara kul om de skulle bli offentliga också @Pellevin’s Woodlands såklart
It takes one to know one :P Jag har inte spelat dem men mött dem och jag gillar dem
Jag skulle inte heller gilla Star Wars-teams. De kan vara hur väldesignade som helst, men känslan blir IMHO alldeles trasig.
https://fumbbl.com/help:SecretLeague
Simyins är pga av Impacts apor.
Tror inte Simyins är på grund av att impact säljer apfigurer. Tror det beror på att en coach skapade ett lag, minns ej hans namn men har för mig att de påminde om lagets namn (kan vara samma, eller med annan stavning) och hans brinnande pasion för att laget ska finnas är anledningen till att övervägs som naflag.
Att argumentera att khorne och bret är acceptabla genom att hävda att de fungerar så kan vi lika gärna slänga in åtminstone hälften av secret league för de fungerar också, fluff och spelmässigt.
Hur fluffmässigt kan en bloodthirster vara, nåt av de hemskaste som finns i WH världen ska slåss mot, låt oss säga 6 haflings, och har större sanolikhet att han åker på stryk än flingsen med en -2d....
AnarchyBowl i Norge har ett par intressanta rosters, framför allt Pestilent Vermins: http://www.anarchy.bloodbowlleague.com/default.asp?p=tl#16
Och IMHO är denna beastmenrostern helt överlägsen den du förespråkar Janne: http://bb.marmeladov.com/SCCteams.pdf
Detta baserat på att många turneringar godkänner star players - då kan dom inte ha några.
Vilka kan de ha enligt BB2 på spelkonsol?
Har inte sett de roster du talar om pelevin förut, och skulle säga att jag hellre spelare Pestilent Vermins över khorne/bret.
Ang. beastmenlistan är de lätt att plocka, "AHA! Denna är mycke bättre än den du har föreslagit i din lista med 60+ lag lista" så kommer inte ens orka argumentera kring den.
"Varför skall t ex ett lag ha två Ball&Chainspelare utan Secret Weapon?"
Antar att du pratar om Clan Pestilence. Har du nånsin spelat med ball & chain mer än en match och känt att detta är en lirare man kan lita på? Jag är en förespråkare att Ball & Chain ska buffas och ser inget fel med att ett skaven lag utan gutter runners får nånting i ersättning (känner själv att de är för lite kompensation för förlusten av gutters och skulle placera dem i lägre delen av t2).
Så vilka lag kan vara intressanta från secret league? Det är en mer intressant fråga.
Half-Elf:
Ett mer passinriktat humanlag, en trevlig variation av humanmässigt bashande och alvspel. Värderat som t2
Zandri:
Ett khemri lag basserat på pass-spel istället för fokus på pitch controll som khemri normal brukar spelas om man inte heter lockmund. Lägre T1 / Övre T2, tycker personligen att G access på mumier är rätt stronk, men de saknar riktiga blitzers.
Rasetra:
Ytterligare ett pass-spel inspirerat lag för den självplågande anden. Passar människor som njuter av att spela Ogre, de brukar fungera lika ofta som inte. Finner laget kul att spela mer än att det är bra. Unikt att lagets främsta ballcarrier har ag1. Värderat som t2, lägre halvan.
Hobgoblin:
Ett lag som visar på vad jag själv anser att en hobgoblin bör ha för sig, med unik positionspelare med block leader. Värderat som lägre T2.
Von Carstein:
de har nyligen fått en ändring i sin roster med tillgång till spirit hosts, och med endast 4 vampyrer känner jag att de skulle fungera bättre i naf format, där man aldrig med suntförnuft spelar med mer än 4 vampyrer (förutom från lockmund som kan spela vampyrer hur som helst och ändå få det att funka). Värderat lite bättre än vamp, hade hellre sett detta lag än orginal vamps.
Slayer:
Starkt lag som är i grund ett dvärglag utan de tråkiga delen att alla har tackle. Ifall de skillas med guard kan de ställa till ens offensiv rätt hårt om deras ball & chain används på rätt sätt. Ball & chain visar sina bättre sidor i detta lag i och med att dvärgarna runt omkring den kan skydda den. Dock en ball & chain och som i vanliga fall ganska lätt kan tas ut ur spel om den möter en vettig motståndare. Värderat lägre T1.
Pirat/Ud pirat:
Båda ganska lika med många positionals. Själv inte spelat dem av enda anledningen att de är ett vanligt lag att möta i secret league. Verkar fungera ok, typ som chaospact.
Assasin elf/skaven:
Båda rätt klena lag med fokus på ag, shadowing & stab. Bara spelat skaven varianten och de som normaltsett lirar skaven utan rat ogre & 4 gutters hade nog trivts med det.
Extremlag som Pygmy och Moulder tycker jag själv äär kul att lira men de är inte bra på nåt sätt och en dark elf coach hade lätt kunnat dansat bort dem.
Dessa är vad jag kommer att tänka på, har säkert missat nåt kul lag. Så att säga att listorna är korkade efter att du tittat på dem i 2 sekunder känns korkat pellevin. Rekomenderar att du speltestar något innan du kritiserar det.
Men jag är instinktivt skeptisk till nya lag som känns bättre än t2.
Ett lag med massa extra arms skulle passa bättre fluffmässigt med blue/pink horrors of tzeentch. Däremot går man då miste om dom 2 coolaste starting skills spelarna.
Thrower med 5338, Extra Arm & Strong Arm.
Blocker med 5428, Extra Arm & Grab.
Istället skulle man kanske kunna göra nån skoj positional on-pitch spellcaster
(bombarier utan secret weapon?) eller nån somstartar med pro för att få behålla Trolleri och Spåkonst temat som finns i tzeentch.
Men jag tycker fortfarande praktiskt taget alla är mindre intressanta än de jag har med i listan jag länkat till i mitt förra inlägg. Och förutom bret och khorne har jag speltestat dem. Och de är kul, och inte för starka.