Göteborg Blood Bowl League (GBBL) Säsong 3

13»

Comments

• ongbaak wrote: »
    Hej, vi är ett gäng som spelar BB och var intresserade att spela med lite andra i Gbg-området så därför hamnade jag här. Nu när jag läste tråden så dök dock några frågor upp:

Är det många av er som är som Pellevin?

Eftersom BB är djupt rotat i ordvitsar och insinuationer, har ni en lista på vilka vitsar som är tillåtna?

Är ni partianknutna på något sätt?

Finns det andra förhållningsregler som man måste veta om om man vill spela lite brädspel på sin fritid med er?

Jag tackar på förhand för svar.

Mvh

kul att höra! ni är varmt välkomna!

det finns bara en @Pellevin på gott och ont :'( </3

finns ingen lista. använd sunt förnuft och försök att inte vara rövar. gäller också förhållningsregler.
  • Jag har nu uppdaterat spelschemat men och det gick att få ner det till 6 ronder utan att någon skall behöva spela 2 matcher under en rond. Det är däremot endast 6 matcher kvar i denna säsongen så det är fritt fram att spela nästa match så länge som att du och motståndaren spelar alla matcherna i rätt ordning och så börjar vi med slutspelet när alla matcherna är färdigspelade men senast enligt schemat.
  • Runda 4
    Coola Chaos (Melisqus) vs Reikland Rangers (Plutt)
    Td: 1-0
    Cas: 1-2

En väldigt jämn första halvlek som var mållös men en bit in i andra halvlek efter att Reikland Rangers thrower snubblade på en GFI och tappade bollen så körde Coola Chaos sin inövade play att göra KO på throwern och ytterligare 4 humans i sin egen runda. Detta gjorde att Coola Choas starkt utnumrerade Reikland Rangers på planen och fick tack vare detta in ett mål i runda 7 på andra halvlek.
  • Min cheerleader gjorde det inte helt lätt för dig ändå. =)
  • Runda 4
    Bloodthirsty Blöockers vs Underjordens arvingar
    Td: 2-0
    Cas: 2-1
    TV: 1280-1270

Norse bankade goblins och råttor. Nuffle såg detta och såg att det var gott. Nästan lika gott som en kall öl.

Arvingarna hade problem att få in sina spelare från KO-båset. Detta resulterade i att en ensam råtta fick försöka försvara hela planen mot slutet. Publiken jublade.
  • Runda 5
    Coola Chaos vs Bloodthirsty Blockers
    Cas: 3-1
    TV: 1350-1310

Norse gillade att hålla sig i KO båset men det gillade även Coola Chaos minotaur som spenderade 15 rundor i KO båset. Det verkade däremot som att Coola Chaos vann på det bytet då Norse spelade större delen av matchen med mindre än 6 spelare på planen.
  • Nu är första posten uppdaterad och endast 3 matcher återstår i ligan innan slutspelet.

Hur går det med bokandet av matchen mellan Plutt och Inforthepain?
  • Spelas imorgon 10:00
  • Rond 5:
    Khemri Foul Öhlstarz vs Reikland Rangers
    Td: 1-1
    Cas: 0-1

Rond 6:
    Khemri Foul Öhlstarz vs Nihongo Academy (WO)
    Cas: 0-0
  • edited September 2017
    Då är det endast sista ronden kvar och ställningen i dagsläget är:

Nick - Vinster - Oavgjorda - Förluster - Poäng - Td+ - Td- - Cas+ - Cas-
    Inforthepain - 4 - 2 - 1 - 17 - 12 - 4 - 4 - 6
    brocCooLi - 3 - 1 - 3 - 14 - 7 - 8 - 4 - 7
    Plutt - 4 - 1 - 2 - 15 - 9 - 5 - 4 - 2
    Melisqus - 7 - 0 - 0 - 21 - 12 - 1 - 16 - 8
    MartinN - 4 - 1 - 2 - 16 - 10 - 5 - 6 - 6

Med detta ser Melisqus ut att ha en ointaglig ledning i ligan, Inforthepain leder most td, Melisqus leder most cas med mer än dubbelt så mycket cas som den som har gjort näst mest och BrocCooLi har tagit 5:e platsen i ligan.

Då vi har flera avhopp i ligan kommer vi att köra följande så länge som alla vill vara med i slutspelet.

Kvartsvinal:
    4:an möter 5:an
    1, 2 och 3 får en WO
    Om någon avstår slutspelet så kommer det inte spelas några kvarsfinalsmatcher och ingen får någon WO.

Semifinal:
    1:an möter vinnare av kvartsfinal mellan 4:an och 5:an
    2:an möter 3:an

Final:
    Vinnare semifinal 1 vs vinnare semifinal 2

Om det är någon som inte är intresserad av att vara med i slutspelet bör ni meddela detta så snart som möjligt. Det bästa skulle vara om vi kunde samlas en dag/kväll och spela semifinal och final under kvällen.
  • kan vi inta ta en slutspelsdag? då vi spelar allt slutspel och även diskuterar inför nästa säsong?
  • brocCooLi wrote: »
    kan vi inta ta en slutspelsdag? då vi spelar allt slutspel och även diskuterar inför nästa säsong?

Låter bra, jag är med på det
  • Jag med!
  • Sista ronden:
    Coola Chaos vs Khemri Foul Öhlstarz
    Td: 2-1
    Cas: 3-2

Coola Chaos går igenom slutspelet med 7 raka vinster men släpper tyvärr in sitt första mål för säsongen i sista matchen för gruppspelet. Khemri Foul Öhlstarz hade världens chans i andra halvlek att gå på vinsten men de misslyckades att plocka upp bollen i 2 rundor samtidigt som de pressade med allt framåt vilket gjorde att det blev en seger för de Coola killarna.
  • Jag måste tyvärr lämna WO till till Broccooli. =( Jag kommer vara borta en månad och vill gärna vara med nästa säsong men kommer inte kunna lira slutspel.
  • edited September 2017
    Nu finns slutställningen här:
    https://melisqusbloodbowl.wordpress.com/

Semifinal:
    Melisqus vs brocCooLi
    inforthepain vs MartinN

Jag förslår att vi kör slutspelet söndagen den 17 september. Kan ni andra då?
  • edited September 2017
    De var en bra match, anledningen för den hårda pushen av KFÖ var att de hade "Punt" på hand men i gammal hederlig khemri anda misslyckades 4 pick-up rolls i rad :D

Ska kolla om datumet funkar. Återkommer.
  • datumet funkar. hos vem kör vi?
  • Btw, ovanligt sätt att sortera tabellen på. Vet att du är rätt haj på excel så misstänker att du bara slängde upp den så fort som möjligt men för den nyfikne hur man lätt sorterar tabeller kan man markera tabellen > högerklicka > Sortera > Anpassad sortering... > Sedan välja vilken kollum man vill sortera efter till ex. Poäng så sorteras tebellen efter poäng.
  • edited September 2017
    @inforthepain: De är sorterade efter inlottningsordning då det är en bergertabell istället för swiss som vi brukar köra med. Därför finns det istället en kolumn med placering.
  • Misstänkte att du hade nån baktanke med det. Jag har inte använt bergertabell på evigheter.
  • Semifinal:
    Coola Chaos vs Underjordens arvingar
    Td: 2-1
    Cas: 6-0
  • edited September 2017
    Semifinal
    Khemri Foul Öhlstarz vs Bloodthirsty Blockers
    Td: 1-0
    Cas: 3-3

Khemri vart heta på foulandet och han sparka till 10 norsegubbar, 1 failad AV break, 2 stunns, 6 KO & 1Cas med endast 2 utvisningar vilket en vart argued. Så Norse hade ont om folk men lyckas ändå nästa harva till sig 1-1 men inte idag.

Final
    Khemri Foul Öhlstarz vs Coola Chaos
    <div class="UserSpoiler"><div class="SpoilerTitle">Spoiler: </div><div class="SpoilerReveal"></div><div class="SpoilerText">Td: 2-1
    Cas: 5-3</div></div>

Matchen börjar sådär bra som man kan förvänta sig, CD får blitz och en jätte djup spark tvingar KFÖ till en klassisk IFTP-BS play efter att en dubbelskull rerollats. En härlig 10 rutors pass över en hobgoblin styr upp situationen en aning. Coola chaos lyckas sänka bollhållaren 3 ruto från endzone och en dvärg fångar bollen som puntar den till andra sidan plan igen.... suck... Aja, bara springa tillbaka och hämta bolljeffeln. Kvikt lir men en failad gfi och en bull kan ta en 4+ dodge för att stoppa KFÖs ballcarrier. KFÖ försöker sig på en pass till ett skellet men en innacurate pass gör att Coola Chaos får ett försök till en pass. Long Bomb time och häär kommer 6:an.... skitspel! Men bullen missar catchen och första halvlek slutar 0-0.

Andra halvlek pressar Chaos på men blir tvingade till ett tidigt mål så KFÖ får 3 turns attt reducera. En highkick underlättar det hela och krävs endast en gfi för lika i turn 16, mycket tack vare att minotauren med jugger slagit dubbelskull och bräänt sista rerollen.

Sista driven får Coola Chaos börja och hoppas på att pressa på vänstra flanken men bollen hamnar på den högre så de får helt enkelt försöka flytta dit laget. Lttare sagt än gjort. KFÖ snor bollen i turn 4 och spenderar resten av matchen med att springa runt och foular de spelare som spenderar finalen på backen. Sista målet görs turn 24.

Två härliga, köttiga matcher där 4 spelare dog (+1 som räddades av apo), 1 niggling, -1av, -1ma och en drös med BH & MNGs.
  • match om tredjeplats

Underjordens arvingar - Bloodthirsty Blockers
    TD: 3-0
    CAS: 5-1 (tror jag)

enda matchen som Underjordens arvingar vann den här säsongen. men räcker att vinna en match om det är rätt match :D

trollet Leonard har iaf gått och skaffat sig blodge :)
Sign In or Register to comment.