Göteborg Blood Bowl League (GBBL) Säsong 3

2

Comments

• edited June 2017
    Här kommer lottningen för runda 1:

Darkraven vs brocCooLi
    Brucelennart vs Melisqus
    MartinN vs Inforthepain
    KOBOLDKUNGEN vs Plutt

Glöm inte att notera alla saker som enligt reglerna ger er mer pengar vid flytten av laget till nästa säsong!
  • Oj, få den här rundan.
  • Omgång 1

Khemri Foul Öhlstarz vs Bloodthirsty Blockers
    Td: 1-1
    Cas: 1-2
    Tv: 940-1040

Jämn match där Khemri for på rätt bra med stryk, mng på Blitz-rah och död Thro-rah. I slutet var det dock bara 4 norse lirare på plan vs 8 khemri. Alla mål gjordes i första halvlek och khemris td kom efter att Thro-rahn som inte dog lyckades med en punt play upp till ett ensamt skelet vid endzon.

En norse blitzer skillade MB så passa er!
  • Om det inte är någon mer som anmäler sig så kommer vi köra att alla möter all, dvs 7 ronder.
  • Coola Chaos (Melisqus) vs Orcland Greenskins (Brucelennart)
    Td: 1 - 0
    Cas 6 - 2
    Tv: 970 - 890

Det blev en blodig match där första orchen dog redan i runda 1 på minotaurens första Blitz som gav en död blitzer. I runda 3 dödade sedan en hobgoblin en BoB och en chaos dwarf cassade ytterligare en BoB. I runda 8 gör minotauren sin andra cas och gör MNG på en BoB. Detta gjorde att Coola Chaos lyckades stoppa Orcland Greenskins offensiv och i andra halvlek är det 6 orcher mot 10 i Coola Chaos och Coola Chaos börjar med bollen.

Trollet i Orcland Greenskins blitzar minotauren i runda 2 och lyckas cassa sig själv men har tur och reggar. Coola Chaos känner sig lite giriga och vill göra fler mål så de springer in med 1-0 redan i runda 4. Orcherna är riktigt pressade men en minotaur Blitz går fel i runda 6 vilket gör att minotauren får -AV och 2-0 blir betydligt svårare och 1-0 står sig i resten av matchen.
  • Underjordens arvingar - Nihongo Academy (slann, darkraven)
    TD: 1-1
    CAS: 2-1 (1-0 i kills)
    TV: 980-1030

Matchen spelades på en ojämn arena (-1 i ma men kunde göra en gfi extra) men i ett perfekt blood bowl väder.

Ua började med boll och som av en slump så satte sprinklersystemet igång vilket gjorde allt som hade med bollen att göra svårare. Ua kämpade på och trots hoppande grodor lyckades de göra 1-0 i runda 7. NA hade två rundor på sig att kvittera men när en blitzer skulle göra gfi in i endzone för att kunna ta emot bollen så föll stackaren.

I andra halvlek börjar NA med boll. I en av de första rundor så slår de på trollet Leonard som inte bara ramlar utan även får bäras av plan till ko-båset. NA kvitterar sedan i mitten på halvleken, 1-1.
    Båda lagen försöker nu få tag på bollen och kunna göra mål, men det slutar i någon slags hög i mitten.

Vortex, en blitzer i Ua, levlade mighty blow.
    Vad spelaren i NA levlade bestämdes inte direkt.
  • edited June 2017
    Nu är lottning och datum klara för alla ronder, ni hittar dem i översta posten.
  • 2-0 till Reikland Rangers WO
  • edited July 2017
    Koboldkungen hoppar av säsong 3. Alla dessa matcher kommer att räknas som WO.

Tänk på att om ni har spelare som har MNG så återhämtar sig dessa under denna matchen.
  • Coola Chaos (Melisqus) vs Underjordens Arvingar (brocCooLi)
    Td: 2 - 0
    Cas: 3 - 1 (1-0 i kills)
    Tv: 1150 - 1040
  • edited July 2017
    Klar det är en nazireferens, det är är ju ett nazivampyrlag och ja det tycker jag är rätt coolt. Men jag hoppar säsongen, känner att jag inte hinner ändå plus att jag inte tål människor som ser nazister överallt.

"Jag säger rakt ut att förkortningen NSDAP är en nazireferens" är mycket riktigt ingen insinuation men den kommentaren fanns inte när insinuationer nämndes och det var inte heller Pellevins kommentar jag i första hand syftade till. Spännande att insinuationerna dessutom kommer från folk som inte ens spelar i ligan. Inget liv så näthatar och letar nazister mycket?

Jag har spelat detta lag i mer än 10 år och det började med att jag ramlade på en Hitler-figur i samband med att jag letade figurer och idén var född, p g a tidigare nämnda koppling mellan just nazister och vampyrer. Laget är målat i SS- och SA-färger och namngivna därefter, både lag och spelare.
  • Nu är hela rond 1 rapporterad och rond 2 har startat. Ni hittar resultatet från rond 1 i första posten i denna tråden.

Glöm inte kontakta era motståndare gällande rond 2 och boka in eran match!
  • edited July 2017
    Klar det är en nazireferens, det är är ju ett nazivampyrlag och ja det tycker jag är rätt coolt. Men jag hoppar säsongen, känner att jag inte hinner ändå plus att jag inte tål människor som ser nazister överallt.

"Jag säger rakt ut att förkortningen NSDAP är en nazireferens" är mycket riktigt ingen insinuation men den kommentaren fanns inte när insinuationer nämndes och det var inte heller Pellevins kommentar jag i första hand syftade till. Spännande att insinuationerna dessutom kommer från folk som inte ens spelar i ligan. Inget liv så näthatar och letar nazister mycket?

Jag har spelat detta lag i mer än 10 år och det började med att jag ramlade på en Hitler-figur i samband med att jag letade figurer och idén var född, p g a tidigare nämnda koppling mellan just nazister och vampyrer. Laget är målat i SS- och SA-färger och namngivna därefter, både lag och spelare.
    Hade glömt bort detta, men det sved uppenbarligen. Ledsen om jag orsakar manfall hos er på Västkusten, men tyckte det var lite väl barnsligt. Vi hade en liknande incident här uppe för några år sedan med en överdrivet drogromantisk coach. Samma problematik, och tyvärr samma slut på historien.
  • Hej!

Jag måste lämna WO mot inforthepain i runda 2.

Jag inser tyvärr att jag inte kan vara med i säsong 3. :(
    Jag får inte ihop allt så jag får hoppa av. Vi var ju udda antal så här i slutet så jag hoppas det ändå inte ställer till för mycket problem. Må bäste kämpe vinna.
  • Reikland Rangers vs Bloodthirsty Blockers 2-1 (Cas: 1-1)

Matchen spelades på Astrogranite (-1 on all armour rolls och misslyckade GFI lyckas på 4+) men trots detta blev det en match med schyssta tacklingar. Detta beror nog på att Ogren Jorm var huvuddomare.

Matchen började med ett långsamt anfall av Reikland Rangers som försökte utnyttja sin sjtärnspelare Helmut till max. Detta till trots lyckades de inte försvara motorsågsgalningen fullt ut och han åkte ut efter halva halvleken dock inte innan han knockat en Ulfwerener som skulle visa sig vara borta resten av matchen. Detta får Reikland rangers trollkarl att kliva fram och kasta matchens enda eldklot på sina egna spelare, varför han inte kastade en i andra halvlek förtäljer inte historien. Trots numerärt underläge pressar Bloodthirsty Blockers på och lyckas nästan hindra Reikland Rangers från att göra mål. Det är då Ogren Kleinwurst får tag i en studsande boll och spurtar mot mållinjen från egen planhalva, han faller dock på mållinjen och tappar bollen. Den fångas dock snabbt upp av en av Reilkand Rangers catchers och det blir mål i 8e rundan.

Tack vare arenan, och en del försök till fouls, saknar båda lag spelare inför andra halvlek. Bloodthirsty Blockers trycker till rejält med en hel del tuffa tacklingar men tack vare att Reikland Rangers tränare föredrar riktiga skydd till skillnad från Blockers, som verkar tycka stil är viktigare med sina hotpants, hamnar snart Rangers i numerärt överläge. Halvnakna inoljade kroppar mot betong är ingen bra idé oavsett om man har hjälm eller inte, detta kan man bara konstatera. Dock gör Bloodthirsty Blockers mål i runda 6, även fast Rangers trollkarl kastar upp bollhållaren i luften innan mållinjen.

Under nästa driver är Reikland Rangers i stort numerärt övertag och springer in det avgörande målet i runda 8.

• PluTT wrote: »
    Ogren Jorm var huvuddomare.

Hehe, nice one!
  • Han hade potential att vara otrevlig, inte nice alls. ;)
  • Mattias: Ska jag betala för min star player även om jag fick walk over?
    Mattias: Ska jag betala för min star player även om jag fick walk over?

ska den inte betalas för varje match? och eftersom du får pengar för matchen/wo så borde du väl betala?
    har dock inte kollat reglerna så vet inte exakt vad det står där. men så skulle jag nog kört. men @Melisqus har veto.
  • brocCooLi wrote: »
    PluTT wrote: »
    Mattias: Ska jag betala för min star player även om jag fick walk over?

ska den inte betalas för varje match? och eftersom du får pengar för matchen/wo så borde du väl betala?
    har dock inte kollat reglerna så vet inte exakt vad det står där. men så skulle jag nog kört. men @Melisqus har veto.

Det var min tanke med. Om man inte hade fått pengar av en WO så hade mitt svar varit ett säkert Nej, men då man får pengar av en WO (och då relativt mycket med) så lutar jag mer åt ett Ja.
  • hej, hej måste tyvärr hoppa av ligan då jag inte har tid.
  • Tyvärr verkar det vara flera avhopp denna säsongen. Jag tittar på detta på söndag för att se om vi skall göra ändringar i denna säsongens lottning.
  • Runda 2:
    Khemri Foul Öhlstarz vs Orcland Greenskinz (WO)
    Td: 2-0
    Cas: 0-0
    Tv: 1050-??
    Ny Blitz-Ra och skellet hyrs in.

Runda 3:
    Khemri Foul Öhlstarz vs Underjordens Arvingar
    Td: 3-0
    Cas: 1-0
    Tv: 1110-1070

Arvingarna börjar med bollen och avancerar snabbt upp till los i ett försök att pressa igenom KFÖs högra flank, där det tar tvärstopp. Halva laget surfas och efter lite härjande passar KFÖ bollen till en Tomb Guardian som gör mål i turn 8.

Andra halvlek och majoriteten av arvingarn håller sig ute i KO båset. Utnumrerande 6vs11 på planen gör Arvingarna det bästa av situationen och är nära att sno åt sig bollen efter att KFÖ försökt att åter igen passa en Tomb Guardian men till ingen nytta. En Thro-Ra lyckas passa iväg bollen till en annan Tomb Guardian som gör 2-0 målet. Packet i arvingarnas bås har gått i strejk och vill inte spela denna driven heller, så 4vs11 för denna driven. Med en quicksnap bryter en Stormvermin sig igenom KFÖs försvartsformation och placerar sig redo för passen. Enda Tomb Guardianen med block, bestämmer sig för att blocka passen och gör en intercetp för att sedan springa ner för att trycka in 3-0 målet i turn 16 målet. Två tombguardians levlar och får Block och Guard. Så för att summera specktaklet gjorde: 3 Tomb Guardians mål, 2 Thro-Ras gjorde två completions (till Tomb Guardianas), en Tomb Guardian gjorde en intercept, en Thro-Ra gjorde en cas , KFÖ gjorde 9st Fouls (utvisad 2 gånger) och Arvingarna missade 11/15 KO rolls.

Runda 4:
    Khemri Foul Öhlstarz vs Nosferatu Sports Division Amorical Presence (Wo)
    Td: 2-0
    Cas: 0-0
    Tv: 1270-??

Reroll & Perm Sinnebad köps in och Thro-Ra levlar Accurate

Så KFÖ är redo att möta Plutts Reikland Rangers när det passar.
  • Aight, väntar och ser om Mattias kan pussla den här ronden. Ser ju ut som det skulle gå med alla WO.
  • mitt troll levlade iaf block efter mötet mot khemri. och i min wo fick en skaven lineman +st :D
  • Du ska la inte göra din WO förrän nästa match?
  • Alltså mot en spelare.
    Du ska la inte göra din WO förrän nästa match?
    PluTT wrote: »
    Alltså mot en spelare.

nej fast ja. skulle möta brucelennart, som hoppat av, så tyckte det var lika bra att göra allt sådant nu när en kom ihåg det.
  • Hej, vi är ett gäng som spelar BB och var intresserade att spela med lite andra i Gbg-området så därför hamnade jag här. Nu när jag läste tråden så dök dock några frågor upp:

Är det många av er som är som Pellevin?

Eftersom BB är djupt rotat i ordvitsar och insinuationer, har ni en lista på vilka vitsar som är tillåtna?

Är ni partianknutna på något sätt?

Finns det andra förhållningsregler som man måste veta om om man vill spela lite brädspel på sin fritid med er?

Jag tackar på förhand för svar.

Mvh
  • edited July 2017
    Såvitt jag vet finns endast en Pellevin, och jag är en sur gammal icke-ansluten piratpartist. Som tycker det är barnsligt med nazireferenser.

Jag spelar dessutom BloodBowl i Stockholmsregionen, så jag borde förmodligen ha så mycket folkvett att jag inte la mig i lokala ligor på Sveriges baksida.
Sign In or Register to comment.