Road to the NAF Championship 2017

13

Comments

  • edited February 2017
    Mooselord wrote: »
    Någon borde kolla om Melisqus Runners verkligen är dvärgar :)

    Hade jag inte missat den där GFI i runda 8 i första halvlek bara...
  • Melisqus och gfi... Sure feet kanske du borde skilla oftare och tänk inte ens tanken på att ha välja sprint.
  • Man ska inte göra GFI's. Basta :P
  • Pidpad wrote: »
    Man ska inte göra GFI's. Basta :P

    Klart man ska, man borde ju faktiskt få SPP för andra GFI man gör med samma spelare i samma förflyttning =P

  • Spelade mot dvärgar och coach Valen som är med i Scotska landslaget och dessutom ofta har med sig sina barn i ett lag i Euroopen. Han valde att börja med bollen men jag spelade super konservativt och då kommer inte dvärgarna så långt mot en massa saurus. 0-0 i halvtid och en Troll slayer som blev skadad. Andra halvlek anföll jag så långsamt jag kunde för att inte göra mål så snabbt men hade tur med injury och fick ut flera dvärgar och kunde enkelt göra mål i turn 16. Vinst 1-0, och ligger nu tvåa i gruppen med 3-2-0. Han som ligger ovanför har jag redan mött och spelat oavgjort mot. Får hoppas att han förlorar och jag får möta mer dvärgar, kanske @melisqus ? Skulle säga att det är en fördelaktig matchup för Lizardmen, i alla fall om jag fortsätter slå injuries på samma sätt.
  • mötte woodelfs, en svensk BooAhl.
    de börja med boll och gjorde snabbt mål. jag tog tid på mig och kvitterade i runda 8.
    såg bra ut för en 2-1 vinst. många cas och ko så hade spelarövertaget.
    spelade jätteklantigt två turns, wood elfs gjorde mål och jag lyckades kvittera till 2-2.
  • Spelar mot Lizardmen, två av mina linemen knockade i första rundan, börjar bra...
  • 0-1 efter första (jag kickade)
    I andra fick jag göra en fånig TD i runda 5, eller med största sannolikhet bli av med bollen.
    I min runda 8 blev den en skalle när jag blitzade hans skink med bollen => 1-2

    2 2 2 får jag vara nöjd med ändå
  • edited March 2017
    Vart mos igen :D missade en 3+ med reroll för 1-0 i första. I andra så hade jag valet mellan att ta en 40%ish risk att springa iväg. funderade på de eller stala men då skulle han fått en 3d på min blodger med reroll, typ 90% att sänka mig. Kom på efter matchen att en punt play på hade varit bättre som hade ökat oddsen för lika, och kanske kunnat vinna. Aja spelade andra med 4 alver och 1 träd men höll det intressant. 1/6 kom tillbaka för oneturnern så hade 4 gubbar, fick riot och lyckades lobba upp bollen till wardancern som missa catchen på 4+ för att försöka dodgea förbi försvaret. Slutar detta äventyr på stabila 1/2/3... Yay :D
  • Börjar min match strax om någon vill titta
  • edited March 2017
    Mötte ett chaos dwarf lag i sista omgången som var konstigt skillat. Block och Break tackle på bulls är väl ok, men kick, claw på två dvärgar och surehands, dirty player på hobs var ovanligt och inte så bra. Bristen på guard var uppenbar och jag vann matchen säkert med 1-0. Hade många CAS vilket hjälpte mycket men tror det skulle gått ganksa lätt ändå då dvärgarna inte hade mycket att sätta emot i blockspelet. Faulade även flitigt och fick bort 3-4 spelare på det i andra halvlek.
    Om jag inte räknar helt fel är jag garanterad 2:a plats i gruppen nu med 4-2-0 och om nekro coachen madmatt13 som jag spelade oavgjort mot tidigare förlorar mot darkelf coachen Diceskill som jag också spelade oavgjort mot så vinner jag gruppen. 10p är hur som helst bättre än andra plats i två av de andra Europa grupperna så jag verkar ha tagit mig till slutspel, vilket var väldigt roligt. Ffa för att vara första turneringen någonsin med Lizards...
    Tycker generellt att lizards känns sjukt overpowered med 6 block, men jag har ju inte mött några wood elfs ännu ;)
  • Hela du är ju OP! :P
  • Möter du alver som har lika bra rusting och skills på att dodgea som mina alver så kan du nog pitchcleara dem utan problem ;)
  • Bra gjort!
  • @Lard Grattis! Riktigt bra med 10 poäng.
  • spelar min sista match på lördag kl 22 mot norse.
  • Jag spelar min sista match idag kl 20
  • Melisqus wrote: »
    Jag spelar min sista match idag kl 20

    Då kommer jag titta på den ;)
  • Lard wrote: »
    Melisqus wrote: »
    Jag spelar min sista match idag kl 20

    Då kommer jag titta på den ;)

    Matchen kör igång nu
  • edited March 2017
    Jag lyckades vinna min sista match och slutar på 3-3-0 vilket ger mig som sämst en 4:e plats. Jag är i stort nöjd men tycker att jag gjorde lite mer missar i turneringen än nödvändigt så det finns fortfarande saker att slipa på. Men ett bra styrketest inför NAFC :)
  • förlust i sista mot norse.
    slutar på 2-1-3. inte helt nöjd men spelade inte på topp hela tiden. lärt mig en hel del iaf.
  • Heja Lard =)
  • Min kvartsfinal börjar om 10 minuter om någon vill titta.
  • Darkelf coachen cedric var inte någon nybörjare. Efter att jag pressat honom hårt stallar han ändå in 1-0 turn 8 i första halvlek. Då lyckades en skink ändå ett kort ögonblick ha bollen in någon slags cage. Hursom. OTT misslyckades och men istället casades 2 lines. Andra halvlek var en lång cage/stall för att göra 1-1 i turn 16. Då hade ytterligare 2 alver försvunnit. I förlängningen vann jag flippen och fick börja med bollen och kunde caga in bollen tur 4. Han misslyckades sina 3 in-dodgningsförsök vilka mest var 6+ tror jag. Någon 5+ kanske. Således vinst i förlängning med 2-1 och vidare till Semifinal mot ett lizardmenlag. Mirror matchup är alltid lite klurigt.
  • Går ju bra ju!

    Heja heja heja!
  • Snyggt jobbat Lard!
  • Säg till när du ska boka flygbiljett! ;)
  • edited March 2017
    Tack för berömmet. Nästa match är imorgon (måndag) kl 22.00 om någon vill glutta. Men den är mot lizards så det lär vara nuffle som avgör den ganska mycket. Får väl hoppas på att ta bort någon saurus asap, typ
  • var det inte idag kl 22?
  • @broccooli: Han var ganska sen...

    Blev förlust i semifinalen. En blitz! emot mig i min offence fick mig att behöva spela väldigt aggressivt vilket inte gick hem. Ställde inte upp nog bra anti-blitz! fast jag funderade på det och nuffle valde att direkt ge bort min drive. Semifinal får väl ändå vara ok.
Sign In or Register to comment.