Sweden Bloodbowl Championship

124678

Comments

  • edited April 2014
    (besserwisser)

    Roaster=Grill

    (/besserwisser) (Hur gör man fejk html-tags här utan att de försvinner?)

    Ursäkta mig, kunde inte låta bli, felstavningen kanske till och med är avsiktlig från början? :)
  • edited April 2014
    Förstår inte vad du menar.
  • @Lard han menar att det stavas "team" roster
  • Så då var det inskickat.
    Något jag saknar angående tärningar.
    You must allow your opponent to use your dice if he so wishes.
    Den regeln är naturligtvis bra men jag skulle även vilja se en styrning likt
    If your opponent feels your dice is hard to read and has brought dice from NAF he can if he wishes force NAF dice to be the only dice in the game
    Ignorera formuleringen för den kan göras bättre, poängen är att svårlästa tärningar är ett gissel ibland, och jag har sett allt från väldigt otydliga blocktärningar till tärningar med färger som är hemska för färgblinda.

    Vidare så tycker jag inte att sista anmälningsdatum ska vara hugget i sten för att ge turneringsnybörjare en större möjlighet att vara med. Främst lokala coacher då vi är ett trettiotal i Stockbowligan och jag vill tro att det säkert kan ramla med en handfull i sista stund, detta bör uppmuntras och inte straffas. Nu inte sagt att om man som mig är kroniskt sen så ska man komma undan ett slag på fingrarna.
  • edited April 2014
    om man är nybörjare och kommer på veckan innan så kommer man självfallet vara med, heter man @thursablot på NAF skall man nog inte chansa på det dock. Detta är för att jag måste ha in era "erfarna" anmälningar nu för att få in pengarna för att kunna beställa custom planerna till turneringen. Om de 20 som anmält sig får tummen ur och fixar in betalningen kan jag nog lägga ut för resten, men jag vill inte ligga ute med massa pengar bara för att coacher är notoriskt sega på att anmäla.

    Tärningar som inte går att läsa skall självfallet inte användas. Skriver en rad om det.
  • Förseningsavgift brukar lösa problemet ganska bra. Det är ok att anmäla sig sent men det kostar extra att göra arrangörens jobb svårare än det borde vara.

    Jag gillar att alla tärningar skall vara tydliga och allra helst NAF block dice only men inte absolut nödvändigt.
  • Finns det något vettigt boende(hotell) i närheten eller är det bättre att bo inne i stan och ta pendeln ut till bushen?
  • @Pellevin har lovat att han kör "hemma hos" boende åt så många som vill som inte är pälsdjursallergiker och som kan ta med ett liggunderlag. Vidare bor ett antal till sthlms coacher i närområdet. Angående hotell kanske de kan tipsa om sådana.
  • Jag tar emot alla som vill, men ni måste ta med er egna madrasser/lakan etc. Och det finns mycket hundhår i huset, så du måste kunna leva med det. Casa Pellevin ligger f ö på ca 21 minuters promenadavstånd från spellokalen.
  • coma wrote: »
    Förseningsavgift brukar lösa problemet ganska bra. Det är ok att anmäla sig sent men det kostar extra att göra arrangörens jobb svårare än det borde vara.

    Jag gillar inte förseningsavgift som koncept om målet är att dra med massa nybörjare. Har man en redig bas deltagare i alla fall så kan det fungera som straff. Hellre då erbjuda tärningar, tokens, eller liknande för de som är i tid om budgeten täcker det. Annars lär många dra sig för ett dropindeltagande.
    coma wrote: »
    Jag gillar att alla tärningar skall vara tydliga och allra helst NAF block dice only men inte absolut nödvändigt.
    Problemet med att kräva NAF-tärningar, förutom att @bernuz tärningar är bättre är att de inte längre tillverkas och det kan på sikt bli ett problem om man sätter en tidig standard. Samt att den spegelvända 2-5 sedan de gick över från blocktärningar i alla fall för mig kan skapa förvirring.

  • Personligen tycker jag det största problemet med de icke-officiell tärningarna är att de alla har för dåligt fasade kanter, vilket leder till sämre randomiseringseffekt på de löjligt korta tärningsslag som förföljer detta spel.
  • För att upprepa mig själv. Jag har en kortare soffa och ett golv där kattklor kommer döda luftmadrasser. Västerort dock så det är typ en kvart med tunnelbana till centralen och sedan vidare då jag inte har någon bil.
  • Att inte ha förseningsavgift eller ett sista datum skapar väldigt mycket onödigt jobb för en arrangör och samtidigt större osäkerhet om man kommer ha den ekonomi man behöver för att evenemanget skall gå ihop. Folk är generellt lata och om man inte behöver anmäla sig i tid är det stor risk att man kommer med en lapp (servett) i handen på gällande dag och förstör arrangörens förberedelse. Inte ett scenario jag skulle godta som arrangör.

    Tärningarna kan jag hålla med dig om dock.
  • Nu är jag ju inte med men jag ger Pellevin +1 på tärningsfasningen. De SKA rulla!
  • khanmank wrote: »
    Nu är jag ju inte med men jag ger Pellevin +1 på tärningsfasningen. De SKA rulla!

    Alla får Dicecups löser det :D
  • Jag skickar in allt imorgon! Höll på att missa sånt där som att registrera sig på riktigt...
  • Jag skickar också in imorgon. Skall bara klura klart på skills...
  • Jag är inskickad och klar. Eller ja, i alla fall min roster och min info.

    Nu måste jag bara måla som en tok också :/
  • Sorry @Lard för fördröjningen, men nu har jag mailat in iaf.
    Ska bli kul att spela igen
  • edited April 2014
    Thursablot wrote: »
    khanmank wrote: »
    Nu är jag ju inte med men jag ger Pellevin +1 på tärningsfasningen. De SKA rulla!

    Alla får Dicecups löser det :D

    Då måste jag flika in att åtminstone jag stör mig på alla dessa dicecups. De för ett fasligt oväsen i en lokal med redan hög ljudvolym. Visserligen har en del coacher en mjuk matta åt dem eller sätter ner dem med viss varsamhet men många smäller ner dem allt vad de kan.

  • @Duckwing: Du får se det som träning inför att möta våra europiska med-coacher. ;)

    Skämt åsido håller jag med om ljudvolymen. GothBowl finalen var ett fint exempel på hur tyst det kan vara under en Blood Bowl match.
  • Det går ju att använda koppen för rullning och sen faktiskt rulla ut tärningarna. Det är inte obligatoriskt att köra Beerbeers "KROXI! HIT HAAAARD!" :-)
  • Jag irriterar mig mer på tärningstorn som har en tendens att ofta låta en jävla massa.
  • Sluta irritera er nu, blood bowl ska va skoj! :-) Alternativet finns ju alltid att köra öronproppar (gjorda för musik som släpper igenom tal exempelvis..)
  • Kommer och behöver någonstans att slagga mellan fredag-söndag. Kan erbjuda övernattningsalternativ i Malmö för de som ska till Danska mästerskapen som tack.
  • Anmäld och klar :D
  • Adhansa - det är jättemånga som har skrivit om de boendemöjligheter de kan erbjuda, det är nog bara att välja och vraka (så länge du inte är pälsallergiker, alla verkar ha djur) och hojta till
  • Nu finns det en kickstarter på tärningar från Dragon Bones också med tanke på rullet ...
  • Nybörjarfråga: Ska man märka ut vilka skills som är från runda ett respektive runda 4 på något speciellt sätt?
  • Skriv alla skillsen i "custom upgrade" kulumnen, då lägger de inte till värde på laget. Efter de som skall vara från runda fyra skriver du (from round 4). Ex: "Block (from round 4)" om det skall vara från runda 4, bara "Block" om det skall vara från första omgången.
Sign In or Register to comment.