AlienBowl - Lidköping - 4-5 Februari

edited January 2017 in Turneringar
AlienBowl

Datum: 4-5 februari

Plats: Lidköping – E-sportcentret – Sockerbruksgatan 1 entre E.

Mer info kan ni nu hitta här:
https://www.area0510.se/blood-bowl/regler
«134

Comments

• Låter bra jag är intresserad. Hur blir det med Adventurebowl i år?
  • Vanu, en turnering när jag är ledig? Låter mysko :D
  • Bloodbowl i Lichköping? Jag tippar att Undead vinner.
  • Ser att det krockar med Superbowl. Traditionen förs vidare från föregående år.
  • Skuld wrote: »
    Ser att det krockar med Superbowl. Traditionen förs vidare från föregående år.
    Synd för Superbowl ;)

• Duckwing wrote: »
    Skuld wrote: »
    Ser att det krockar med Superbowl. Traditionen förs vidare från föregående år.
    Synd för Superbowl ;)

+1
  • Jag blir lite besviken att jag missar ytterligare en turnering.
  • Länk till turneringen regler finns nu i första posten!

@Melisqus - Gött att höra! Inte nu under våren men tänkte spana att hålla en under sommaren ifall det finns intressa att besöka persåsen för en AdventureBowl II
    @Pidpad - Visst är det magiskt ;)
    @Mooselord - haha, n1!
    @Skuld - Viktigt att hålla på traditioner, där av blir det ju SnowBowl4 i år ;)
    @Duckwing & @brocCooLi - Instämmer ;)
    @Pellevin Aj, tråkigt att höra.

Så! Nu är det bara till att bygga listor och skicka in anmälan ;)
  • edited January 2017
    Är det avsiktligt att den enda skillnaden mellan dag 1 och 2 är att dag 2 så gäller det att "No other inducements are allowed for any races.", medans det inte gäller dag 1?
  • edited January 2017
    Det är en typo, samma regler för båda dagarna. Ska försöka åtgärda det snarast.

"No other inducements are allowed for any races." Gäller båda dagarna
  • edited January 2017
    Jag anmäler mig!
  • ja mä!
    anmäler mig alltså.
  • Såg tyvärr fel med datumen så jag kan inte komma :(
  • kommer båda dagarna och tar givetvis med mig Quadra Pow :)
  • Gött att höra brocCooLi!

Aj aj Melisqus. Hoppas du kan lösa så du kommer loss.
  • Jättebra att du får igång turneringar på nya orter Janne. Jag lyckades dock inte övertyga morsan att hon inte alls är född precis 75 år före detta, så jag kan inte komma.
  • Pellevin wrote: »
    Jättebra att du får igång turneringar på nya orter Janne. Jag lyckades dock inte övertyga morsan att hon inte alls är född precis 75 år före detta, så jag kan inte komma.

vid den åldern är de så glömska så du behöver inte dyka upp utan kan säga att du var med. hon kommer inte märka något :)
  • Även om det var sant skulle @Drexxl 's morsa tjalla.
  • Golare har inga polare!
  • mufflo wrote: »
    Golare har inga polare!

fel fel fel.
    den som gal blir inte min pal.
  • brocCooLi wrote: »
    mufflo wrote: »
    Golare har inga polare!

fel fel fel.
    den som gal blir inte min pal.

Eller som Skitter skulle ha sagt:
    Snitches get stitches!
  • Kan registrera in mig för båda dagarna
  • Hade hoppats kunna komma, men det är rätt tydligt nu att det inte funkar för min del. :(
  • Båda dagarna för mig också.
  • edited January 2017
    Hittade att NAF ändrar reglerna för NAF turneringar efter 1 februari för att hänga med i BB2016 svängen och detta blir ju första NAF turneringen i Sverige efter 1 februari.
    Ni hittar mer info här:
    http://www.thenaf.net/wp-content/uploads/2017/01/NAFRulesFeb17.pdf?dm_i=9PT,4P9RZ,3FGHQO,HLC99,1
  • Tre Star players till. Och det blir nästan obligatoriskt att ta med en coachfigur.
  • Jag funderar på övernattningsmöjligheter. Kan jag sova över hos någon eller är det bättre att ta in på hotell?
  • @Melisqus. Bra noterat, väntat på att NAF skulle gå ut med nåt sånt så vi kör med den regel updaten.

@Duckwing Jag kommer själv bo hos de andra arrangörerna, men har letat runt lite och fann att de fanns rätt rimliga priser på vandrarhem ifall man kunde ta med egna sängkläder och stod för egen bäddning. En del att stå i atm men återkommer så fort jag kan.
  • Dyker upp båda dagarna.
    Vill du ha in rosters i förväg och annat praktiskt?
Sign In or Register to comment.