Regeldiskussion innan säsong 14

2»

Comments

• edited December 2016
    khanmank wrote: »
    Men om du lirar proffsalv så slipper ju jag! Kämpa Mårten KÄMPA!! Jag kan köra dvärg eller nått så era duckar fukkar hela tiden. Lovar att ha max åtta mighty blow.

Försök inte Mankan, dina alver har väntat länge nog och vill du inte vi ska spela dubletter så har pro elfs samma pos-players som High elfs, så då kan du spela dem istället ;)

EDIT 2: Kom precis på att Ninja Insane Combat Elves är bättre namn :P
  • Jag tänker spela Elven Union i minst en match.
  • edited December 2016
    Kom precis på att Ninja Insane Combat Elves är bättre namn :P

Jag trodde du skulle spela E.V.I.L. - Elves Violating International Law.
  • Det börjar ju spåra här men till det underbara spelet TWERPS finns supplementet "Metaphysical Ninja Maniac Chainsaw Warriors" om det duger som lagnamn. "Kung Fu Dragons" låter ju i det närmaste som ett hobbitlag i jämförelse
  • Påminner om lika krystade akronymerna Mobile Armored Strike Kommand och Vicious Evil Network Of Malice i tecknade serien M.A.S.K
  • edited January 2017
    Har lagt ner några timmar idag med att mangla den nya versionen av obblm (naflm) och har fått den att bygga (den senaste versionen som gick att ladda ned var trasig), med de nya reglerna, vår historik, Woodland-laget och en ny förstasida som är så lik den vi haft som möjligt.

Det enda som jag vet att jag har kvar att göra är att fixa de plugins som @setomidor en gång i tiden skrivit. Dvs pdf-matchrapporten att skriva ut, replacement-lag i ligatabellen, rewards etc.

Edit: expensive mistakes får vi hålla koll på manuellt.
  • Jag är för att strunta i dessa om det kniper. Viktigast är kanske matchrapporten och minst viktig är rewards, eftersom vi ändå inte spelar med den längre.
  • Jag såg en massa regler och det blev SCROOOOOOOLL till slutet. INgen nämnde något om typ Titchy regler/något billigare Ogres.

Tagga igång mig att spela Ogres kommande säsong (japp, har redna tagit ut segern i förskott gällandes denna säsong)
  • Jag tänker delta i nästa säsong! SIGN ME UP!
  • edited January 2017
    @ikki

Vad kul, absolut! skulle skriva ihop en första post igår för säsong 14 men hann inte. Så den kommer upp i morgon så där kan man "skriva upp sig".

@Marty

I år är tanken att vi tänker testa de nya reglerna som släpptes i samband med Blood Bowl 2 och det är ingen skillnad för Ogräsen från orginalboxen men du kan alltid göra som @Radge lyft det med oss andra när det väl är dags att göra laget att du vill ha vissa privilegium för en viss ras.

Så kommer du nog få igenom det ena eller andra :)
Sign In or Register to comment.