Regeldiskussion innan säsong 14
Innan vi startar den officiella säsong 14-tråden borde vi ha en diskussion om vilka regler vi vill köra med. Jag tror att de flesta vill köra med de nya GW-reglerna men det finns en del punkter som jag har åsikter kring och tänker skriva nedan. En del av det ärstulet från @Pellevins fina sammanställning.
1. Kort kostar som de gjort förr, och gratiskorten tas endast ur lekar med priset 50k.
2. Vi tillåter Slann, Brettonian, Khorne och Woodland, men i övrigt de nya rostren.
3. Guffle Pusmaw ersätter Grashnak Blackhoof som Star Player för Nurgle. Då har fortfarande
alla raser sex olika Star Playeralternativ.
4. Bankregeln, bounties och andra crp+ ändringar måste bort. De fungerar inte riktigt i det nya systemet. Istället används expensive mistakes.
5. Vi kör med arguing och head coach-regeln vid fouls.
6. Vi tar till oss ändringarna kring skillsen pling on, weeping blade och timmmmber.
7. Wizards finns inte mer.
Har jag missat något eller finns det något annat vi borde diskutera?
1. Kort kostar som de gjort förr, och gratiskorten tas endast ur lekar med priset 50k.
2. Vi tillåter Slann, Brettonian, Khorne och Woodland, men i övrigt de nya rostren.
3. Guffle Pusmaw ersätter Grashnak Blackhoof som Star Player för Nurgle. Då har fortfarande
alla raser sex olika Star Playeralternativ.
4. Bankregeln, bounties och andra crp+ ändringar måste bort. De fungerar inte riktigt i det nya systemet. Istället används expensive mistakes.
5. Vi kör med arguing och head coach-regeln vid fouls.
6. Vi tar till oss ändringarna kring skillsen pling on, weeping blade och timmmmber.
7. Wizards finns inte mer.
Har jag missat något eller finns det något annat vi borde diskutera?
Comments
http://www.thenaf.net/2016/11/from-crp-to-bb2016/
1) Ska klura på det.
2) Ja!
3) Låter vettigt. Ja!
4) Måste läsa en gång till. Tyckte det var lite väl awkvard och svårsparat typ.
5) Ja.
6) Ja.
7) Ja. Hen kanske återuppstår i senare böcker.
Japp jag håller med, ska läsa igenom alla kort för att se hur balansen är...
Expensive mistakes måste jag också skumma igenom eftersom jag som mankan inte har koll på dem.
I övrigt borde det inte behöva pillas allt för mycket i koderna för att få igenom förändringarna eller?
Ändringar vi skulle behöva göra är:
- Human catcher 60k
- Ny star player för Nurgle
- Ta bort bankregeln
- Ta bort Wizard
- Lägga till weeping blade och timmmmber
Med det sagt kan det vara värt att försöka migrera till en nyare version bubble. Vi har ingen specialkod som körs och det borde gå att mangla datadumpen från nuvarande bubble så vi får historik.
4) Ja!
8. Vi har kvar vår husregel för minimum winnings.
Ja!
9. "Argue The Call" - Vid utvisning så kan man om man vill försöka protestera mot den. 1 = du får -1 på alla "coachningslag" 2-5 ingenting händer, 6 = den utvisade hamnar i avbytarbåset.
Ja!
Edit: vart kan man lösa exakt vad som står om Expensive mistake utan att behöva slita upp boxen?
Lite klumpigt skrivet av mig men 5 och @frantic's 9 är samma.
Aha... jag som letade dåligt när jag skummad igenom det
Ingen stress från min sida. Har jullov just nu och gott om tid bara.
Om du har php-filen du ändrade för att ta bort rewards på första sidan kan du skicka med den också så slipper jag göra en egen parallell lösning för det
Hahaha "me likeie"
Japp, det blir DE för mig sedan ska du och jag ska se till att basse inte vinner finalen för om han förlorar ska han köra Wood elfs har han sagt (orc vid vinst).
Det skulle vara kul om tre alvlag skulle vara med i ligan. Tror inte ens vi haft två samtidigt.
Två säsonger irad?
Hmm då måste han verkligen fått tycke för dem
High elves får ni mig inte att spela, lagets kläder är så fula och i så dåligt skick att jag som coach klarar inte av spelarnas gnäll.
Haha fan vad najs liga. Alla Matcherna kommer typ sluta 7-7
Min erfarenhet är att alvmatcher när jag coachar brukar sluta 0-3.
Blir ändring på de nu. Jag hade en 1td råtta i mitt skavenlag medans basse hade samma sak i sitt Wood elfs-lag. Våra fajter slutade som oftast typ 8-6 eller mer hehe. Passblock var brutalt intressant skillselection
Edit: har snickrat ihop ett sjysst namn nu också:
N.I.C.E - Ninja Incorporated Combat Elves