Re-Drafting

2»

Comments

• edited December 2016
    Pellevin wrote: »
    z3bb3 wrote: »
    och hur borde sidoevent (squigbowl, Open, Silly, reserve rumble etc.) räknas?
    Jag tänker föreslå att vi betraktar detta som friendlies. Dvs, halv prissumma och ingen MVP, men inte heller riktig säsong, så man åker inte på att köpa in laget på nytt.
    Låter vettigt! Något det står om i DZ1 eller eget påhitt?
  • Ni som använder BBL kan faktiskt ha en del som kan gå under en grupp "open" eller något annat i samma säsong som er Stockbowl.
    Vet inte om ni tänkt på det eller inte vill ha det så.
  • edited December 2016
    "Pellevin wrote: »
    Jag tänker föreslå att vi betraktar detta som friendlies. Dvs, halv prissumma och ingen MVP, men inte heller riktig säsong, så man åker inte på att köpa in laget på nytt.

Med halv prissumma och ingen MVP låter det som det är stor risk att man förlorar på att spela, i synnerhet om motståndaren har för mycket mighty blow *host*. Det skulle i så fall skapa ett incitament att inte spela blood bowl, vilket går emot Stockbowls syfte.
    Skulle det funka att inför varje säsong så måste man köpa tillbaka laget baserat på de sista 8 matcherna, eller liknande, oavsett om dessa är del av en ordinarie säsong eller inte?

• @tjub Friendlies är beskrivna i reglerna.

@mooselord Om mitt förslag leder till att färre matcher spelas är det dåligt. Ditt förslag kanske är bättre.
  • Fast re-draften är ju inför ny säsong eller hur?

Så om ett lag varit med i höstens liga går det Finemang att spela open under våren och först gå igenom re-draft inför det att sommarsäsongen drar igång.

Om en behandlar re-draften som en pre-season grej i ligan och att "open season" inte är en säsong i den meningen så funkar det va?

Själv är jag jätteglad att agingreglerna inte kom tillbaka, det här får ändå in lagkänslan tänker jag. I ett lite vidare begrepp, att laget och dess utveckling är mer än summan av individuella spelare. Att det köps och säljs hej vilt mellan säsongerna passar bättre in i ett stökigt bloodbowlnarrativ, det lyckades inte lrb6 få med riktigt.
  • @suncar Det var så jag tänkte. Men om @mooselord har rätt kanske det inte är så bra.
  • Nej det är ju sant. Klurigt det här
  • edited December 2016
    Alternativet till @Mooselords regel är att man fritt får spela Offseasonmatcher bäst man vill, men att resultatet från föregående säsong är endast det som baseras vid Re-Draft och att Re-Draft sker i början av säsongen.

Då har man möjlighet att "boosta" laget i offseasonmatcher, om man inte anser att man kommer kunna köpa tillbaks de delar av laget som man gärna vill. Samtidigt kan ju delar av laget också ryka i offseason.

Man får 1000k att handla för.
    + 200k om man spelat en tidigare säsong.
    + TD x10 från senast spelad säsong
    + CAS x10 från senast spelad säsong

Helt nystartade lag får då alltså:
    1000k totalt (som det redan är idag).

Det enda jag kan se som problem i den ekvationen, är om någon spelar OffSeasonmatch (utan att ha spelat tidigare säsong) och väljer att köpa in en spelare redan i offseason, istället för att spara pengarna och köpa in spelaren, när säsongen börjat.
  • Hur överförs "pengar" - alltså mellan säsongerna?
    Och kan man använda sparat kapital till att lägga till i re-draften?
  • edited December 2016
    Man tar med sig pengarna.
    Och ja, de läggs till i re-draftpotten
Sign In or Register to comment.