Vad är bra/mindre bra med BB2016
För er som börjat gotta er i de nya böckerna, vad tycker ni är bra/mindre bra?
Och då menar jag reglerna (argue the call, free special cards etc.) och deathzone (skills med mera)?
Och då menar jag reglerna (argue the call, free special cards etc.) och deathzone (skills med mera)?
Comments
Argue the call
Mvp (slumpa mellan tre utvalda)
Timmber för halfling treeman (assista för att hjälpa trädet att resa sig)
Nurgle-catchern (ny starplayer)
Mindre bra:
Att piling-on kostar re-roll
Håller med
Mja, skulle ju kunna argumentera att det redan var skillnad (Loner).
+1
Japp, kan inte se att detta är svårare nu än innan. Samma med ex Chaos Pact råtta och alv.
Personligen gillar jag nog allt, med viss fan-boy varning. Ang att det inte finns någon Wizard med så nämns det i text så det är nog bara en tidsfråga. De lär väl spara lite till kommande släpp också.
Edit: Lite störigt dock att de lyckats få in så pass många fel i första tryckningen av boken, känns rätt oproffsigt. Men antar att det är lätt hänt.
Ok, den var dålig :P
Några exempel på detta? Jag har inte hängt med online särskilt mycket.
för att nämna ett fel.
Men det är bara ryktesvägen. Lådan är under transport :P
Korrekt
Slann finns inte med
Weeping blades
Bra:
allt annat
Beskrivningarna av Claws och Mighty blow var fel i Death-zone och uppdateras i en errata.
Under downloads finns massor med saker.
Alla gamla lag minus slann etc
Hm, det var ju typ lite dåligt...
Alltså finns det någon anledning att Slann har tagits bort?
Eller inte tagits med kanske man ska skriva...
Men är inte Duckwings slann figurer från GW?
Hm, de tänker göra om typ alla lag, men inte göra ett nytt Slann?
Men NAF har väl inte tagit bort deras "godkännande" att spela med?
Måste bläddra i olika böcker för att leta på en regel
Alltså jag bläddra lite bara, nån får gärna rätta mig om nån orkar lusläsa.
Jag vet inte om det här är bra eller dåligt: Kick-off table så påverkar inte Cheerleader och Assistant coach resultat 6 och 8 (s.27). Kul skrivet. I DZ (s.38) så kan man köpa Cheerleader och Assistant Coach, men mot tidigare så får man 1+ på tärningslaget, vilket om jag inte har Really Stupid så är Cheerleader och Assistant Coach hälften så bra som dom var förut ett tag fram.
Bra: Trevliga figurer.
Större skala på figurerna tror jag är bra. Jag har oftast spelat med lag som är lite större i skalan, dom kanske ser mer normala ut jämfört med GW figurerna.
Nu har jag varit tillräckligt grinig, nu får nån ta över. Jag har whine:at klart ett tag.
Jo, men gamla som inte längre säljs.
Sen har jag funderat lite om alla tryckfel och småmissar.
Tror mycket handlar om de korta ledtiderna GW har i detta fall.
De började detta projekt i år. Strax efter nyår om jag inte fattat fel.
Bara att starta ett projekt med budget, uppföljning, organisation och rekrytering av personal har ju ett par månader försvunnit. Lägg till trycktider och distribution av alla produkter, förhandling med små handlare etc så är en månad på slutet borta.
Sen kan en argumentera att de inte gjort så mycket ändringar, det mesta redan varit speltestat av andra osv att de borde kunna få kostnaden av en Wood elves lineelf rätt.
Jag ser nyutgåvan inte som ett nytt spel för de förändringar som är gjorda är rätt små sammantaget utan mer en ompaketering. För att sälja fler grejer och värva nya spelar - absolut.
Men att döma av hypen på internet har de uppenbarligen lyckats locka nya spelare.
Så alla som känner sig gamla i gemet kan väl glädjas åt det för ett community utan nytt blod dör förr eller senare ut.