Ny Blood bowl liga i Göteborg!

12467

Comments

• edited September 2016
    Rond 2
    Deadly Orx vs Blutengel
    Melisqus vs Asperon
    Td 2-1
    Cas 4-0
    Tv 1180 vs 1070
  • Melisqus wrote: »
    Rond 2
    Deadly Orx vs Blutengel
    Melisqus vs Asperon
    Td 2-1
    Cas 4-0
    Tv 1180 vs 1070

Att säga att det kunde gått bättre är något av en underdrift...
  • matchen mellan mig och Davorok spelas på tisdag. så den blir knappt sen :)
    för övrigt står det fel lag på mig i första posten. står att jag spelar high elf vilket jag inte gör, spelar ju haj elf :D
  • Rond 1
    Amazing Amazons vs Bodils Bystiga Bärsärkar
    MartinN vs Davorok
    Td 1-1
    Cas 0-3
    Tv omstart vs ??

Amazonerna lyckades i första halvlek tack vare mycket våghalsigt spel att göra ett första mål. Men när en Blitzer fått -AG, en Linewoman -ST och en Catcher dött så var det svårt att hålla emot i andra halvlek. När kvitteringen gjordes så stod det bara 4 amazoner kvar på planen.
  • edited October 2016
    Nu finns lottningen för rond 3 i första posten.

Se till att spela rond 2 innan ni spelar rond 3!

Rond 2 matcherna skall vara färdigspelade senast söndagen 9 oktober för att ge oss någon chans att spela rond 3 i tid. Rond 3 spelas mellan 3-16 oktober.
  • Hade varit smidigt med kontaktuppgifter till alla i första tråden
  • edited October 2016
    MartinN wrote: »
    Rond 1
    Amazing Amazons vs Bodils Bystiga Bärsärkar
    MartinN vs Davorok
    Td 1-1
    Cas 0-3
    Tv omstart vs ??

Amazonerna lyckades i första halvlek tack vare mycket våghalsigt spel att göra ett första mål. Men när en Blitzer fått -AG, en Linewoman -ST och en Catcher dött så var det svårt att hålla emot i andra halvlek. När kvitteringen gjordes så stod det bara 4 amazoner kvar på planen.

Blev TV 1060 på Norse

• Rond 2
    -a vs Bodils Bystiga Bärsärkar
    TD 1-0
    CAS 2-2
    TV 1040-1080

Matchen började i pouring rain och hajarna tog emot bollen. Publiken är vild och det blir riot innan matchen kommer igång. Hajarna anfaller och byter flank och gör en td.
    Publiken blir återigen vild och det blir riot, även denna gången flyttas turnmarkören fram så istället för 4 turns får norse bara 3 turns på sig att kvittera. Tyvärr hinns det inte med utan kan stoppas av alverna, även om det fanns en liten chans sista rundan.

Andra halvlek börjar och hajarna blir färre och färre på planen. Vädret klarnar upp ifrån regnet. Stora delar av andra halvlek spelar hajarna med endast 6 spelare på planen. Ett blitzförsök på bollhållaren lyckas men det blir bara en push den gången. En bärsärk i Bodils gäng traskar glatt neråt mot endzone och i turn 7 står den en ruta ifrån. Hajarna lyckas dodgea sig in och slår ner bärsärken, bollen ut i publiken och alverna får en chans på 2-0. Norse lyckas dock stoppa det hela och matchen slutar 1-0.
  • Det är fortfarande bara 2 matcher spelade för rond 2, kom igen nu!

Gällande kontaktuppgifter så startar jag ett mail med mina kontaktuppgifter, alla personer kan svara på detta med kontaktuppgifter så blir det lättare att boka matcherna framöver.
  • Jag har fått tag på koboldkungen och vi ska lirar på måndag 18:30 om de går bra med bossen?

Skoberget när kan du lira rond 3?
  • edited October 2016
    Jag har fått tag på koboldkungen och vi ska lirar på måndag 18:30 om de går bra med bossen?

Skoberget när kan du lira rond 3?

Går fint! Men låt inte rond 3 bli lidande.
  • Kan nog styra in skoberget vilken dag som efter måndan så fort han är är klar med rond två.
  • Rond 2
    MartinN vs Skoberget
    TD: 1 vs 2
    CAS: 1 vs 2
    1000(?) vs 1050

Amazonerna började med mycket skallar. Dvärgarna pysslade med dubbelettor.

1,1 för en bulle o blockera för trolig td. Sen leker amazonerna alver och förflyttar bollen till andra planhalvan. Fast en journey hobo lyckas smita åt sig bollen o göra en handover till en annan hobo som skriver för livet, och snubblar vid sidlinjen. Men lyckas faktiskt i nästa runda passa bollen till en bulle som gör mål
    Horribelt försvar sen från dvärgarna och amazonerna advancerar längs med kanten men en bulle försöker blitza, 1,1 på gfi. (sure feet har fortfarande inte fungerat)
    Kommer inte ihåg andra halvlek riktigt men dvärgarna (en dvärg t.o.m) lyckades få in en boll i slutet.
    1,1 på winnings för dvärgarna, samt att dvärgen som levlade slog 1,1 (den var väl rätt ok dock)
  • Eftersom jag har haft alldeles för mycket att göra med andra hobbies (har typ 3 stora projekt igång samtidigt) så har jag inte orkat eller hunnit att ta tag i att försöka få tag i Unknown Dwarf. Han har inte heller försökt nå mig, vad jag vet.

Kontentan är väl i alla fall att vår match (omgång 2) antagligen inte kommer att spelas inom en nära framtid, så ge oss det straff vi förtjänar så får jag försöka lösa så att jag kan spela omgång 3 inom en vecka...
  • Nu finns ställningen efter rond 2 uppe här:
    https://melisqusbloodbowl.wordpress.com/2016/10/01/stallning-i-goteborg-blood-bowl-league-efter-rond-1/

Ni kan även hitta lottningen för rond 4 i första posten.

Glöm inte att rond 3 skall spelas under denna veckan! Så har ni inte tagit kontakt med er motståndare är det hög tid att göra det nu!
  • Runda 2
    Hepatit Elite vs Lustrians Lakejer
    Td: 2-0
    Cas: 1-1

Allt gick lite för bra för nurgle som började med bollen och efter ha surfat 4 spelare lyckats avancer upp bollen så att geten röd bara behövde promenera in bollen kom den vilda saurusen #1. Han Dodgear 5+, han dodgear 6+, han tar en -2d uphill skull push, reroll, pow sneakypow... casar geten röd som får MNG men klarar sig på regen. Rotterna får fixa läget och det blir trots allt mål. Ödlornas runda av bankande i turn 8 resulterade i 3 foul apperance och en bonehead men miniödlorna lyckades med en pass 4+ till en skink som tack vare disturbing pressence bara behövde slå en 7+ för att fånga bollen, å klart han grejja det. ingeting är omöjligt för ödlor som Gunde brukar säga. Nurgle coachen inforthepain tycker att vid kickoff borde vi ha lite regn och sedär så börja det regna. Mycket till ödlornas nöjje som under andra halvlek aldrig fick tag på bollen igen. Geten röd fick ta en för laget och vart surfad av en skink på en -2d uphill men de gjorde inte mycke nytta då en rotter lyckas suga åt sig bollen och göra 2-0 i turn 16.
  • Runda 2
    Hepatit Elite vs Lustrians Lakejer
    Td: 2-0
    Cas: 1-1

Allt gick lite för bra för nurgle som började med bollen och efter ha surfat 4 spelare lyckats avancer upp bollen så att geten röd bara behövde promenera in bollen kom den vilda saurusen #1. Han Dodgear 5+, han dodgear 6+, han tar en -2d uphill skull push, reroll, pow sneakypow... casar geten röd som får MNG men klarar sig på regen. Rotterna får fixa läget och det blir trots allt mål. Ödlornas runda av bankande i turn 8 resulterade i 3 foul apperance och en bonehead men miniödlorna lyckades med en pass 4+ till en skink som tack vare disturbing pressence bara behövde slå en 7+ för att fånga bollen, å klart han grejja det. ingeting är omöjligt för ödlor som Gunde brukar säga. Nurgle coachen inforthepain tycker att vid kickoff borde vi ha lite regn och sedär så börja det regna. Mycket till ödlornas nöjje som under andra halvlek aldrig fick tag på bollen igen. Geten röd fick ta en för laget och vart surfad av en skink på en -2d uphill men de gjorde inte mycke nytta då en rotter lyckas suga åt sig bollen och göra 2-0 i turn 16.

Vad blev det för TV efter matchen?
  • edited October 2016
    Runda 3:
    Deadly Orx (Melisqus) vs Lust(ri)ans Lakejer (Koboldkungen)
    Td: 2-1
    Cas: 0-1
    Tv: 1220 - 1120
  • edited October 2016
    Runda 3:
    Hepatit Elite vs Korta Jävlar
    Td: 1-1
    Cas: 2-1
    Tv: 1150-1050

Skon börja på offence och efter en skull/bothdown av beasten petter som rerollades till en till skull/bothdown så vart de lätt som en dans för skon att tralla förbi Nurgle försvaret. Hepatit Elite gav upp iden på att försvara och bestämde sig för att kötta. 2cas på en turn följt av massor med fouls som resulterade i att Chaosdwarf endast kunde sätta upp 7 spelare i andra. I gratis bashrundan förlorade jag en Nurgle war till en sten (ko som inte ville spela mer). Andra halvlek vart lite ensidig men lite klanteri från min sida gjorde den intressantare än vad den behövde vara. Geten Blå klev in med bollen i t16 för 1-1 målet. En hobgobbo drog på sig en -AG och en dorf fick en MNG. Totalt 9 fouls gjordes under matchen, 1 stunn, 2 KO, 4cas(BH) och endast 1 utvisning. Go match!

• Bodils bystiga bärsärkar (Davorok) vs Blut Engel (Asperon)
    Cas: 1-0
    Tv: 1150 - 11??

En fumlig match med extra tjocka mjuka mysiga vantar på. Alver som inte kom igenom norse armor, Norse som inte kunde gör nått och massor med 1'or och dödskallar. Ett under att inte matchen brakade iväg åt nått håll.
  • Totalt 9 fouls gjordes under matchen, 1 stunn, 2 KO, 4cas(BH) och endast 1 utvisning. Go match!
    Samt att de första 3 tror jag cassade mina stackars spelare..
  • Omgång 3

-a vs Ulthan Vixens
    Td: 2-4
    Cas: 0-4
    Tv: 1070-1100

Efter tre rundor hade redan 4 spelare i -a försvunnit av planen. Det jag kunde slå ettor på slog jag oftast ettor på :)
    En lineman som skulle levlat efter matchen dog på en dodge t.ex.
    Förvånansvärt jämnt trots att -a bara hade 4 spelare kvar på planen i slutet av matchen.
  • edited October 2016
    Omgång 3

Amazing Amazons vs the Expendables
    Td: 3-1
    Cas: 2-0
    Tv: 1140-1070

En match som startade med att visa hur en dodge ska göras... Matchens första dodge var en dubbel-etta och resulterade i en cas'ad Amazon! Efter det så misslyckade inte Amazonerna med en enda dodge!
    Första halvlek gick vilt till. När en Amazon Blitzer dodgade rakt in i Ogres bur och slog ner snotlingen som höll i bollen så studsade den självklart till en Ogre som raskt plockade upp den. I desperation så försökte Amazonerna med en 2die uphill-blitz för att få loss bollen och blitzern som nu stod mellan två ogres fångade bollen. Ogres lyckades inte slå ner bollhållaren som lämnade över bollen till en catcher som sprang in i mål.

Andra halvlek så tog Amazonerna emot bollen och med ett snabbt anfall så utökade man ledningen till 2-0.

Ogres svarade då med en mycket imponerande 1-turn-TD! (och nu får andra lag se upp för den snotlingen som levlade +AG efter matchen)

Med 5 turer kvar så tog Amazonerna emot bollen igen. Då avsparken landade utanför planen så började en blitzer springa runt på kanten med bollen samtidigt som hennes lagkamrater låste upp så många Ogres som möjligt. Med bara snotlings så lyckades Blitzern hålla fast i bollen en tur till. Efter det så började matchens galnaste runda!
    Amazonerna duckade ut och förbi alla ogres... Gjorde 3-4 dodges mellan snotlings och placerade sig för att skydda bollhållaren från de stora stygga Ogres. Då sprang snotlings mellan Amazonerna och blitzar ner bollhållaren och snor åt sig bollen! Totalt kaos uppstår och det är först i tur 8 som Amazonerna kommer åt bollen tack vare att den trillade av planen och med ännu fler galna dodges och en välplacerad pass så gör man matchens fjärde och sista mål.

Amazonerna ställde upp med en Journeywoman som blev KO inte mindre än 3 gånger!

En Ogre och en snotling levlade i Expendables
    En Blitzer, en Catcher och en Linewoman levlade i Amazing Amazons.
  • Nu är lottningen för rond 5 uppe i första posten och ställningen efter rond 3 hittar ni här:
    https://melisqusbloodbowl.wordpress.com/2016/10/01/stallning-i-goteborg-blood-bowl-league-efter-rond-1/
  • Melisqus wrote: »
    Nu är lottningen för rond 5 uppe i första posten och ställningen efter rond 3 hittar ni här:

Reslutatet kan ju se ut som om dom vore Goblins, men Blutengel är DE :)

• davorok wrote: »
    Bodils bystiga bärsärkar (Davorok) vs Blut Engel (Asperon)
    Cas: 1-0
    Tv: 1150 - 11??

En fumlig match med extra tjocka mjuka mysiga vantar på. Alver som inte kom igenom norse armor, Norse som inte kunde gör nått och massor med 1'or och dödskallar. Ett under att inte matchen brakade iväg åt nått håll.

1120 har vi efter matchen

• asperon wrote: »
    Melisqus wrote: »
    Nu är lottningen för rond 5 uppe i första posten och ställningen efter rond 3 hittar ni här:

Reslutatet kan ju se ut som om dom vore Goblins, men Blutengel är DE :)

Om du tittar på rond 3 resultaten så är det redan uppdaterat där. Dvs framtida ronder kommer även att visa att Blutengel är DE
  • @asperon

Vi ska ju slåss i runda 5 så tänkte redan nu kolla när du kan de närmsta veckorna!
    Jobbar fram till 17:30 de flesta dagar fram till nästa torsdag (3/11) men har saker bokat på torsdag 27/10, lördag 29/10 och måndag 31/10. I övrigt ser det rätt så bra ut för mig! Bara att välja en dag och plats. (kanske vi kan vara på Ylva?)
Sign In or Register to comment.