"Gängledare"(0-4)
6-2-3-7, guard, frenzy, stab
In och picka järnet och grupp gillar dessa
"Näst på tur" (0-4)
6-2-3-7, sneaky git, dirty player
De här är de som bara väntar på att någon ska hamna på marken, vän eller fiende så dyker de på.
"Hal som en gås" (0-16)
5-2-3-7, stunty, dodge, side step
Oöverträffade förmåga att slinka undan. Kanske inte den snabbaste men svår som attan att få fast.
Då har vi två versioner av ankorna, Pidpads och Jox. Är det någon som har någon kommentar om de olika versionerna? Vad är bra, vad är mindre bra med de två? Själv vill jag helst hålla mig så neutral som möjligt då jag skall hålla i ligan. Annars är bara risken att jag beskylls antingen för att ha gjort dem för bra eller för dåliga, beroende på slutresultatet.
Jox ankor behöver priser innan man kan utvärdera ordentligt hur bra de är.
Min främsta invändning mot pidpads roster är att de kan bli lite glaskanoner. Min invändning mot jox ankor är främst att jag har svårt att se guard på rookieankor. Jag föredrar pidpads.
Klart dom är glaskanoner. Full fart rätt fram, massa fjädrar i ansiktet och sen får vi se vem som står kvar. Troligen inte någon anka
Eventuellt får man öka linjeankorna med 10k i min roster, svårt att avgöra utan speltest.
Kan ju visa sig att allt är uppåt väggarna och dom är asbra/askassa.
Alltså "mina" ankor är ju bara ett påhitt med lite tema från mina minnen. Har ju egentligen inget med bb att göra. Men försökte återskapa andemeningen med ankorna i bb-världen.
Prissättning och spelbarhet vet jag inget om - kolla bara naf-rankingen... ;-)
Vi har testspelat ankorna lite nu i helgen. Precis som många påpekat tidigare i tråden så försvinner de från planen i snabb takt. Detta gör dem för dyra för att vara stuntyspelare. Så först tänkte vi sänka alla till 60K, men ändrade oss sedan och la istället till Fend för Gycklare och Pirater (uttrycket "hal som en gås" eller anka kanske passar till Fend). Vi har också lagt till en chainsaw för att de skall klara sig bättre. Det märks också att efter varje match så lär man sig mer om ankorna och hur man skall spela dem, vilket givetvis också påverkar. Eftersom ankorna står närmast människorna så har vi valt följande starplayers. Så här ser anklaget ut nu och tanken är att vi skall provspela det som det är nu.
DUCK TEAMS
Qty Title Cost MA ST AG AV Skills Normal Double
0-16 Lineankor 60,000 5 2 3 8 Stunty, Dauntless, Jump up, Frenzy G ASP
0-4 Pirater 70,000 6 2 3 8 Stunty, Side step, Sure feet, Stab, Fend GA SP
0-1 Galet Fjäderfä 60,000 5 2 3 8 Chainsaw, Secret Weapon, Stunty G ASP
0-8 Re-roll counters: 60,000 gold pieces each.
Star Players available for inducement: Deeproot Strongbranch, Morg´n´Thorg, Puggy Baconbreath, Mighty Zug, Griff Oberwald
Tyvärr blev min tabell inte bra när jag överförde den hit till forumet, men jag hoppas ni förstår hur jag menar ändå. Vi har också diskuterat fram och tillbaka om en big guy till ankorna, men eftersom ingen av de befintliga passar så kanske man kan använda en deathroller som döps om till duckroller? Det skulle nog passa ankornas mentalitet.
Vi tar tacksamt emot tankar och ideér om det nuvarande anklaget. vad är bra och vad är mindre bra?
Nu finns det iaf en anledning att spela laget (Stab).
Vi spelade lite med dessa stats på ankor i höstas. Vi är i alla fall inte tillräckligt bra coacher för att komma någonstans med detta lag. Hur går det att göra dem bättre på ett bra sätt?
En i vårt spelteam kollade igenom den gamla Gigant-boxen från 80-talet. På sidan 37 beskrivs ankornas kampsport Quack-fu som innehåller: kroppsslag, obeväpnad parering, lågt kast, fallteknik och uppresning. Han har lagt fram förslaget:
Ni som är bättre coacher än vi, har ni några synpunkter?
Är det någon som har lust att speltesta ankorna och lägga upp en matchrapport här i tråden med ris och ros om ankorna?
Den där quack-fun verkar grymt bra.
Det är kanske så den borde se ut när den levlat några steg. Alternativt att den kostar som en wardancer.
Tänker mig att ankornas fördel blir nån starplayer i inducement.
Kom att tänka på deras fjädertortyr, vet inte om Red tänkte att den skulle representeras av stab? Annars kanske nåt secret weapon skulle göra susen?
Det var i landet Kardien i ett träskområde som kallas Marsklandet, som ankorna för första gången spelade Blood Bowl. Det hela började med ett grupp ankor som tröttnat på att alltid hunsas omkring av storfolk och därför valde de att söka sig till det otillgängliga Marsklandet. Detta landskap passade dem perfekt då ankor älskar allt som har med vatten att göra.
De hittade en ö som var fulländad för ändamålet, helt omgiven av två meter hög vass som helt dolde ön. Här skulle de väl ändå få vara ifred från storfolk? De röjde en slingrande "stig" genom vassen där de kunde ta sig in till land med sina stockbåtar. Väl på ön byggde de små hus och konstruerade en träpalissad av stående stockar runt byn som skydd mot krokodilerna. Det kan tyckas lite motsägelsefullt att ankor bor där det finns fullt med krokodiler som älskar ankkött, men ankorna såg krokodilerna som ett bra skydd och matade dem för att de skulle bli fler. Och spred ut ett rykte i Marsklandet att det finns många, stora och människoätande krokodiler i just de området. Allt för att slippa ovälkommet storfolk. Ön fick det originella och innovativa namnet Ankön.
Byns rykte växte bland ankorna och byn blev större och större när fler ankor flyttade dit. Med storleken på byn växte också ankornas självkänsla. En dag när två ankor låg i var sin hängmatta och hade allmänt tråkigt föreslog den ene av dem:
-Vi kanske skulle skaffa en boll och spela lite Blood Bowl?
-Äsch! Ankor kan väl inte spela Blood Bowl heller, svarar den andra.
De två tittar länge på varandra och får något visst i blicken. Snabbt är de ur hängmattorna och iväg för att tillverka en boll. När den inte alltför vackra bollen är färdig går de till mitten av byn och börjar kasta lädertingesten till varandra. Snart är hela byn involverad och kriget om bollen har startat.
Det var så det gick till när ankorna för första gången spelade Fantasy Football.
Nej, vi har inte hittat figurer. Nu använder vi pappersfigurer med ankbilder vi hämtat från webben med ett mynt under. Inte tillfredställande.
Men jag har spanat in några plastdvärgar som jag tror skall passa om man kapar av ben och huvud. Och sedan göra ankben och ankhuvud i green stuff. Jag har dock aldrig jobbat med green stuff, så det blir nog en utmaning. Men det får bli ett senare projekt när jag har mer tid.
Flera har varit inne på att ankorna saknar en Big Guy. Kan detta vara något som kan funka?
Magikerankorna hade svårt att hålla sina fingrar borta från spelet. De lät infånga en av Marsklandets stora krokodiler och med hjälp av magiska ritualer göra den till ankornas slav. Runt dess hals fastsattes en gyllene halsring full med magiska symboler för att behålla kontrollen över varelsen. Magin gjorde att reptilen ställde sig upp på två ben med hjälp av sin kraftfulla svans och att den nu förstod vad ankorna sa. Krokodilträlarna blev mycket användbara och fruktade på spelplanen.
0-1 Krokodilträl 140,000 6-5-1-9 Loner, Bone-head, Mighty Blow, S GAP
Prehensile Tail, Thick Skull
Comments
"Gängledare"(0-4)
6-2-3-7, guard, frenzy, stab
In och picka järnet och grupp gillar dessa
"Näst på tur" (0-4)
6-2-3-7, sneaky git, dirty player
De här är de som bara väntar på att någon ska hamna på marken, vän eller fiende så dyker de på.
"Hal som en gås" (0-16)
5-2-3-7, stunty, dodge, side step
Oöverträffade förmåga att slinka undan. Kanske inte den snabbaste men svår som attan att få fast.
Min främsta invändning mot pidpads roster är att de kan bli lite glaskanoner. Min invändning mot jox ankor är främst att jag har svårt att se guard på rookieankor. Jag föredrar pidpads.
Eventuellt får man öka linjeankorna med 10k i min roster, svårt att avgöra utan speltest.
Kan ju visa sig att allt är uppåt väggarna och dom är asbra/askassa.
Prissättning och spelbarhet vet jag inget om - kolla bara naf-rankingen... ;-)
DUCK TEAMS
Qty Title Cost MA ST AG AV Skills Normal Double
0-16 Lineankor 60,000 5 2 3 8 Stunty, Dauntless, Jump up, Frenzy G ASP
0-4 Gycklare 70,000 6 2 3 8 Stunty, Dodge, Sure hands, Catch, Fend AP SG
0-4 Pirater 70,000 6 2 3 8 Stunty, Side step, Sure feet, Stab, Fend GA SP
0-1 Galet Fjäderfä 60,000 5 2 3 8 Chainsaw, Secret Weapon, Stunty G ASP
0-8 Re-roll counters: 60,000 gold pieces each.
Star Players available for inducement: Deeproot Strongbranch, Morg´n´Thorg, Puggy Baconbreath, Mighty Zug, Griff Oberwald
Tyvärr blev min tabell inte bra när jag överförde den hit till forumet, men jag hoppas ni förstår hur jag menar ändå. Vi har också diskuterat fram och tillbaka om en big guy till ankorna, men eftersom ingen av de befintliga passar så kanske man kan använda en deathroller som döps om till duckroller? Det skulle nog passa ankornas mentalitet.
Vi tar tacksamt emot tankar och ideér om det nuvarande anklaget. vad är bra och vad är mindre bra?
Vi spelade lite med dessa stats på ankor i höstas. Vi är i alla fall inte tillräckligt bra coacher för att komma någonstans med detta lag. Hur går det att göra dem bättre på ett bra sätt?
En i vårt spelteam kollade igenom den gamla Gigant-boxen från 80-talet. På sidan 37 beskrivs ankornas kampsport Quack-fu som innehåller: kroppsslag, obeväpnad parering, lågt kast, fallteknik och uppresning. Han har lagt fram förslaget:
0-2 Quack-fu mästare 6-2-3-8 Stunty, Dodge, Block, Tackle, Side Step 70k (GA)
Ni som är bättre coacher än vi, har ni några synpunkter?
Är det någon som har lust att speltesta ankorna och lägga upp en matchrapport här i tråden med ris och ros om ankorna?
...känns som alla ankor skulle kunna vara lite dyrare? Jämför man dem med goblins/haflings så är de billiga.
Quack-Fu mästare för 70k tex:
Jämför dem med en Goblin för 40k så får du för ytterligare 30k: Block, tackle, side step, +AV samt möjligheten att ge dem General skills.
Samtidigt saknar de en big guy så det kanske gämnar ut sig eftersom de alla är så vek.
Ett alt kanske skulle vara att ta med två gåsar med samma pris och skills som Flesh Golems?
Det är kanske så den borde se ut när den levlat några steg. Alternativt att den kostar som en wardancer.
Tänker mig att ankornas fördel blir nån starplayer i inducement.
Kom att tänka på deras fjädertortyr, vet inte om Red tänkte att den skulle representeras av stab? Annars kanske nåt secret weapon skulle göra susen?
Har ni hittat passande figurer?
Vore kul att göra ett anklag nån gång...
Men jag har spanat in några plastdvärgar som jag tror skall passa om man kapar av ben och huvud. Och sedan göra ankben och ankhuvud i green stuff. Jag har dock aldrig jobbat med green stuff, så det blir nog en utmaning. Men det får bli ett senare projekt när jag har mer tid.
0-1 Krokodilträl 140,000 6-5-1-9 Loner, Bone-head, Mighty Blow, S GAP
Prehensile Tail, Thick Skull