Snow målar high elves

2»

Comments

• edited August 2016
    Äntligen! De sista bitzen dök upp med posten idag och laget är därmed färdigbyggt. Dessa dragon warrior blitzers blev något mindre aggressiva än jag förväntat mig, men de duger. Kanske blir bättre med något fler ytor i blitzer-rött än övriga laget. Fast de har ju i vilket fall som helst uppenbart AV8.

xyNoLIGl.jpg
  • edited August 2016
    Som omväxling blev jag inspirerad att måla en av fyra re-roll counters.

HJlmyZ3l.jpg
  • Det blir ruskigt bra, ser fram emot att få se det färdiga laget. :)
  • edited August 2016
    Målar vidare på linemen och en första dragon warrior har fått grundfärger. Nu är hela nuvarande laguppställning åtminstone grundmålad och numrerad. Stort steg fram för spelupplevelsen.

fv33ZMKl.jpg
  • Argh.. Vi ser ut att tävla i både liga och att få matchstället färdig i tid/först.

Hoppas jag iaf kan få 1-1 för jag tror du vinner i vem som får matchstället klart först... Jag har bara 7 spelare klara av, hm, 20 tror jag.

Och jag har börjat med typ 7 till...
  • Första linjealven klar! En timmes målande från bilden tidigare idag. Återstod framför allt all skuggning av de vita ytorna. Ser nu på bilden att jag glömt ädelstenen i bältet, men den får väl vänta till några fler sådana behöver målas.

För egen referens är håret vermin brown > sunburst yellow > screaming skull > seraphim sepia.

1Llkl6kl.jpg mzAAzc8l.jpg
  • Som vanligt grymt snyggt. Men det är svårt att få en helhetskänsla från en bild. Hur tycker du det vita känns?
  • edited August 2016
    Eftersom mobilkameran inte gör de vita ytorna någon rättvisa tog jag nya bilder med systemkameran idag. Edit: Jag är rätt nöjd med det vita @Pellevin, för det ser inte lika platt och kritvitt ut som det gjort på tidigare bilder. Hoppas dessa nedan ger ett bättre intryck.

Vissa detaljer på dessa fyra är fortfarande omålade (som ädelstenar, eldsflammor och fjädrar), men jag går tillbaka till dessa när jag har bestämt mig för lämpliga färger. Förslag mottages. Svarta eldsflammor? Svart fjäder i hatten?

xfxCOcN.jpg EK9rz7J.jpg SXC4bk3.jpg B8x8L9T.jpg ViwLyZf.jpg

Tack för de glada tillropen och all beröm. Det gör det roligare att måla.
  • edited August 2016
    Mycket snyggt och jag tänkte direkt på grönt när du frågade efter förslag på kontrastfärg för detaljerna, eftersom grönt är en bra konstrast till alla färger du redan använt.
  • Fina baser och fina foton men var är lagbilden?.?.! ;-)
  • Det är lagbilden just nu. Resten är bara grundmålade.
  • Ja men tillsammans alltså syftade jag på.
  • Efterfrågad (?) lagbild. Sedan sist har jag målat klart blitzer #7 och börjat detaljarbete på tre catchers och ytterligare en blitzer. Nu är jag ganska precis halvvägs till de planerade 15 spelarna.

FArWgMQ.jpg
  • Gjort ny logotyp också, givetvis inspirerad av skölden jag målade nyligen. Se första posten för uppdaterad version.
  • Mycket bra! Och tack
  • Provar svarta flammor till det senaste nyförvärvet. Blev bättre såhär än med vita (som syns en aning i tidigare bilder). Lite kladdigt med vissa skuggor, men de tar vi tag i när det är dags för högdagrar. Nu har laget samtliga positionals påbörjade.

DFk9tIkl.jpg G7ZKUIxl.jpg
  • håller med om att detta var bättre
  • edited August 2016
    Senaste tiden har varit väldigt produktiv. Bara tre spelare (längst bak) som ännu bara fått grundfärger. Resten har fått highlights och shading och i princip alla sina detaljer.

Efter förslag från @Pedda målade jag alla ädelstenar gröna (warpstone glow > coelia greenshade > sybarite green)

4dFSolV.jpg
  • Looking awesome, you should feel awesome!
  • gröna ädelstenar var riktigt nice detalj!
  • Asså ursäka mig men VAD håller #16 på med??? Det finns ju ynglingar som spelar det här spelet också ...
  • Han böjer sig bakåt för att hålla long bomben i sikte medan den seglar vidare mot lämplig catcher.
  • Väldigt enhetligt och fint.

Snyggt.
  • Jag tycker att det gröna blev väldigt bra.
    Snyggt lag!
  • edited August 2019
    Även detta lag är till salu. Nu med nya bilder!

BBWkVaLl.jpg

yeAYXuYl.jpg

phQMW2f.jpg
  • Fint! Pris?
  • Jag tänkte mig 1500
  • Sålda!
  • Grattis till den lyckliga köparen!
Sign In or Register to comment.