Äntligen! De sista bitzen dök upp med posten idag och laget är därmed färdigbyggt. Dessa dragon warrior blitzers blev något mindre aggressiva än jag förväntat mig, men de duger. Kanske blir bättre med något fler ytor i blitzer-rött än övriga laget. Fast de har ju i vilket fall som helst uppenbart AV8.
Målar vidare på linemen och en första dragon warrior har fått grundfärger. Nu är hela nuvarande laguppställning åtminstone grundmålad och numrerad. Stort steg fram för spelupplevelsen.
Första linjealven klar! En timmes målande från bilden tidigare idag. Återstod framför allt all skuggning av de vita ytorna. Ser nu på bilden att jag glömt ädelstenen i bältet, men den får väl vänta till några fler sådana behöver målas.
För egen referens är håret vermin brown > sunburst yellow > screaming skull > seraphim sepia.
Eftersom mobilkameran inte gör de vita ytorna någon rättvisa tog jag nya bilder med systemkameran idag. Edit: Jag är rätt nöjd med det vita @Pellevin, för det ser inte lika platt och kritvitt ut som det gjort på tidigare bilder. Hoppas dessa nedan ger ett bättre intryck.
Vissa detaljer på dessa fyra är fortfarande omålade (som ädelstenar, eldsflammor och fjädrar), men jag går tillbaka till dessa när jag har bestämt mig för lämpliga färger. Förslag mottages. Svarta eldsflammor? Svart fjäder i hatten?
Tack för de glada tillropen och all beröm. Det gör det roligare att måla.
Mycket snyggt och jag tänkte direkt på grönt när du frågade efter förslag på kontrastfärg för detaljerna, eftersom grönt är en bra konstrast till alla färger du redan använt.
Efterfrågad (?) lagbild. Sedan sist har jag målat klart blitzer #7 och börjat detaljarbete på tre catchers och ytterligare en blitzer. Nu är jag ganska precis halvvägs till de planerade 15 spelarna.
Provar svarta flammor till det senaste nyförvärvet. Blev bättre såhär än med vita (som syns en aning i tidigare bilder). Lite kladdigt med vissa skuggor, men de tar vi tag i när det är dags för högdagrar. Nu har laget samtliga positionals påbörjade.
Senaste tiden har varit väldigt produktiv. Bara tre spelare (längst bak) som ännu bara fått grundfärger. Resten har fått highlights och shading och i princip alla sina detaljer.
Efter förslag från @Pedda målade jag alla ädelstenar gröna (warpstone glow > coelia greenshade > sybarite green)
Comments
Hoppas jag iaf kan få 1-1 för jag tror du vinner i vem som får matchstället klart först... Jag har bara 7 spelare klara av, hm, 20 tror jag.
Och jag har börjat med typ 7 till...
För egen referens är håret vermin brown > sunburst yellow > screaming skull > seraphim sepia.
Vissa detaljer på dessa fyra är fortfarande omålade (som ädelstenar, eldsflammor och fjädrar), men jag går tillbaka till dessa när jag har bestämt mig för lämpliga färger. Förslag mottages. Svarta eldsflammor? Svart fjäder i hatten?
Tack för de glada tillropen och all beröm. Det gör det roligare att måla.
Efter förslag från @Pedda målade jag alla ädelstenar gröna (warpstone glow > coelia greenshade > sybarite green)
Snyggt.
Snyggt lag!