Snow målar high elves

edited August 2019 in Målade lag
Under Bubble säsong 13 som börjat i dagarna coachar undertecknad high elves. Tills vidare lånar jag khanmankans, men givetvis ska det målas ett eget lag också. Jag gillar det gamla high elf rostret där positionsspelarna var phoenix guard, dragon warriors och white lions. Måhända är det enklare att använda vanliga benämningar för att alla ska förstå, men figurerna kan åtminstone vara homage till denna gamla goda LRB4--tid.

238.png

Således, projekt Lothern '11 inlett!

T4N0Qf9l.jpg

Först ut är fyra catchers / white lions. Med lite selektivt bitzanvändande och karvande hade boxen allt vad som behövdes och dessutom ben över till linemen och blitzers.
«1

Comments

• Jag gillart.

Är ett fan att det ska synas vilken position spelaren har oavsett basfärger.

Blir nog bra detta!
  • edited May 2016
    Givetvis heter det Lion Warrior och inte Catcher. Nymodigheter är av ondo!!

Att rida in i Ulthuan och fråga efter en Thrower ... Ingen fattar någonting men en Phoenix Warrior ... Aaaah det är grejjer det!
  • edited May 2016
    En stor del av det här projektet handlar om att öva mig på att måla vitt. När jag började måla figurer i mitten av 90-talet var det, liksom att måla gult, något som bara experter kunde. Coola vita rustningar typ biel-tan eldar var bland de sakerna som tog mig in i hobbyn. Nu ska jag äntligen lära mig hur man gör, med bättre pigment än de hade på den tiden. En första white lion med lite för många vita ytor, eftersom jag inte riktigt bestämt mig för vilka andra delar som ska få andra färger.

FBvrp6cl.jpg Vqw6ddnl.jpg RAJHdqwl.jpg

Följer förresten instruktionerna i något annat som inte fanns på 90-talet: Målningsguide som film
  • Ser väldigt bra ut. Förstår verkligen det där med att vara impade av de som kunde måla vitt. Träffade en kille för en del år sedan som pysslade med att måla figurer till modelljärnvägar på beställning som verkligen kunde den konsten. Han sa att just kvalitén på pigmenten var a och o när det gällde ljusa färger. Han gav mig tipset att börja använda den då splirrans nya vallejo pale grey wash och från att mitt vita såg f*rdj*vligt ut (ni kan kika på mina high elves) så blev jag plötsligt halvkompetent.

Ser fram mot att se det här projektet färdigställas och kanske passivt försöka lära mig ännu mer.
  • khanmank wrote: »

Att rida in i Ulthuan och fråga efter en Thrower ... Ingen fattar någonting men en Phoenix Warrior ... Aaaah det är grejjer det!

Håller med, det heter även Stormvermin :)

• edited June 2016
    Frantic wrote: »
    khanmank wrote: »

Håller med, de heter även Stormvermin :)

Har jag aldrig hört, trodde de spelade i Skaven
  • Har jag aldrig hört, trodde de spelade i Skaven

Vi är lite mer toleranta här uppe och diskriminerar inte baserat på art, antal morrhår, geografisk härkomst, dåligt ordvitsande eller dåligt ordvitsande på grund av geografisk härkomst och låter spelare spela fritt i lite olika lag.

Dessutom tänker du nog på gutter runners. Riktiga Stormvermins spelar såklart i Underworld-laget.
  • Frantic wrote: »
    khanmank wrote: »

Håller med, de heter även Stormvermin :)

Hm, jo så är det, men folk brukar säga Blitzer om de små rackarna...
  • Stareater wrote: »

Dessutom tänker du nog på gutter runners. Riktiga Stormvermins spelar såklart i Underworld-laget.

Så sant så sant.

• Stareater wrote: »

Vi är lite mer toleranta här uppe och diskriminerar inte baserat på art, antal morrhår, geografisk härkomst, dåligt ordvitsande eller dåligt ordvitsande på grund av geografisk härkomst och låter spelare spela fritt i lite olika lag.

alltså nu är du ute på hal is känner jag, @inforthepain är inte den som diskriminerar. han lät ju @Melisqus zombie vara del i sitt screenförsvar då han spelade skaven :)
  • edited June 2016
    Arbetet går framåt med gula och röda basfärger och dessas black lining. Nästa steg blir förmodligen pälsen, för att kunna avgöra om fler ytor skulle må bra av kontraster.

tsS7EdMl.jpg
    l6OamZOl.jpg
  • tycker det ser riktigt nice ut!
  • edited June 2016
    Om du ska köra med black lining, tycker jag nog att du bör göra det runt varje fjäll på kjolen också. Ser lite ofärdigt ut annars.

Personligen skulle jag inte black lina utan bara köra skuggning för resp färg.
    Jag gillar dock färgschemat och det ska bli kul att se laget växa fram.
  • Jag kommer skugga fjällen med sina respektive färger och göra black lining mellan färgerna. Alltså tydligare gräns mellan rött, vitt och gult, men svagare gränser mellan angränsande partier av samma färg.
  • Statusrapport: Päls, hud och svarta fotbollsskor. Gula och röda highlights.

7RjujVLl.jpg WwPQkmEl.jpg
  • Helt rätt. Fotbollsskor är svarta. Är dom inte svarta är det inte fotbollsskor.
  • Catcher #2 klar! Det blev betydligt fler svarta ytor än jag först tänkt, men jag tycker det blev bättre med kontraster såhär.

efGeagNl.jpg JG9QyBxl.jpg
  • jag tyckte det blev riktigt nice!
  • Mer bitz kom med posten häromdagen. Dags att konvertera ihop två phoenix guard ("throwers"). Lite coolt att de fluffmässigt inte pratar, så extra viktigt att kunna visa sin passningsavsikt med gester. Benen är från chariot-kittet och de knutna nävarna från phoenix guardens musikant.

CK7MV9zl.jpg
  • Man lär sig ju inte prata förrens i treårsåldern så jag har full förståelse för att töntarna "inte pratar". Herreguuuudrun vilka mesar ... *ehost*
    -Anonym
  • Jag gillar dina byggen stenhårt!!! :D
  • edited July 2016
    Under semestern har jag byggt vidare på laget. Sju linemen är färdigbyggda av besättningen från två Lothern Skycutters. Mitt första försök med chariotförarben och överkroppar från silver helms såg helknasigt ut, när skillnaden i ålder mellan plastkitten var alldeles för uppenbar. Så kan vi inte ha det, så det fick bli ny bitsbeställning och ett något försenat projekt.

Vidare är det rätt coolt att linemen är Lothern Seaguard, med tanke på lagnamnet. De lokala förmågorna som tränat med juniorlaget ställer vi givetvis på linjen. Dyra inköp från andra regioner behöver fredas!

I första bilden finns min favorit, lineman längst till vänster. Glidtacklande block!

KqybocIl.jpg

I mitten står en annan favorit. Kanske får bli leader med sånt karismatiskt svallande hår och båda fötterna på jorden.

KxyezMvl.jpg
  • Kitbashing FTW!
  • Riktigt fräsiga, får 80talsrockvibbar av figurerna!
  • edited July 2016
    Testmålar linjealvställ. Lite kladdigt än så länge men jag gillar balansen mellan gult, vitt och svart. Dessa kommer nog inte få svarta skor, eftersom stövlarna når ända upp till knäna. Borde tygstycket runt torson vara svart måhända?

Ld6zvYhl.jpg
  • Väldigt tyska...
  • Pellevin wrote: »
    Väldigt tyska...

Vilket också är meningen. Tyska fotbollslandslaget har snyggast ställ i historien. Sen har de bra självförtroende också, i likhet med högalverna.
  • Väl rutet!
  • Angående färgen på tyget tror jag svart kan ge intrycket att det är mer svarta än vita.

Lägg lite hudfärg och kanske måla stövlarna ( vilken färg du nu ska ha på dom) så ser man kanske bättre.

Min lilla input. Annars gillar jag dom...
Sign In or Register to comment.