Pouring Rain, Bergen Norge, 1-2 Oktober, 2016

2

Comments

• Lite upptagen med att arrangera en flytt just nu! Men om 2-3 veckor när det är klart så tänkte jag anmäla mig.

@Straume! Du får kolla på min NAF-profil vilka lag jag inte spelat med och välja vilket lag jag ska använda, något jag lovade dig i ett svagt och blött ögonblick hemma hos pellewhine! (Inte Vampyrer eller Undead, de är redan planerade för två kommande turneringar).
  • @mufflo: Jeg har tittet, og du skal spille.....wait for it....Dark Elves!

Det er en god tid å planlegge reise til Bergen, folkens. Hvem kommer?
  • @Straume hur många norska deltagare ser det ut att bli? Samt totalt antal?
  • Jeg vet ærlig talt ikke. I fjor var vi 16 norske og sju svenske. Jeg antar det blir noe av det samme antall Nordmenn, kanskje noen flere.

I år har vi en bekreftet tysker, og får trolig også en gruppe fra Danmark. Mitt tipp er at vi lander rundt 30 i år.
  • Hmm, har jag faktiskt anmält mig eller är det bara något jag tror att jag gjort?
  • Jeg skal sjekke opp i det, Pidpad.
  • Pidpad: Du har ikke meldt deg på.
  • Då får jag fixa det i veckan
  • En oppdatert oversikt over betalte finnes nå i FB-eventen, og på TFF. Så langt er det to(!), inkludert meg. Den andre er en tilreisende tysker så hurra for det! Jeg vil holde listen løpende oppdatert etterhvert som påmeldingene kommer.

FB: https://www.facebook.com/events/258699421132606/

Og hjemmeside: pouringrainopen.org
  • @straume check! Då ska jag bara titta på flygblijetter över och se om det fungerar för mig :D
  • With the current Norwegian autumn sale return tickets (Arlanda - Bergen, friday evening and sunday evening) are available for less than 1000 kroner.

Go Swedish invasion!
  • Prizes: Winner and runner up will get their hands on a prestigious Pouring Rain trophy.

In addition to the trophies, we have a wonderful set of prizes from our sponsors:
    - Willy Miniatures Chaos team (metal, 13 miniatures)
    - Willy Miniatures Chaos Dwarf Minotaur (metal)
    - Impact! Miniatures Sarcos team (trollcast, 17 miniatures)
    - Impact! Miniatures star players Duke Luthor, Sinsbad and Hacker Slasher (all metal)
    - Feldherr Mini Plus bag with foam insert
    - Paint set from Outland.

Also all players will, like last year, receive a treasured memento from Pouring Rain.
  • Ok, nu har jag bokat flyg och hotell, samt betalat deltagaravgift. Jag kanske åker trots allt...
  • Nice to see the Champ returning!

That takes the field to 24 paid at the moment, so we are growing from last year. 5 from Sweden.
  • Ska strax borda flyget till Bergen. Kämpa kämpa!
  • Dryg timme till boarding.
  • Jag och Thursablot sitter på garage och dricker öl. Är någon i närheten så droppa förbi!
  • Lycka till med matcherna i Bergen! Jag hoppas att ni hör av er med uppdateringar om hur det går.
  • Alla utom en svensk är placerad på övre halvan av resultatlistan efter match 3 dag 1. Jag dyker nog ner i träsket efter nästa match.
  • Vi vill ha lite resultat över hur det går!
  • Här får du ett Göteborgssvar: Dåligt
  • kaju wrote: »
    Här får du ett Göteborgssvar: Dåligt

Det verkar som att BrocCooLi svaren har smittat av sig... :(
  • edited October 2016
    cUWGNRQ.jpg
  • Grattis Inforthepain! Och Pidpad också för den delen. Snygg uppladdning inför eurobowl.
  • Vi kan väl säga att turneringen gjorde vad den skulle för min del i alla fall.
    Match 2 var synnerligen knepig. Vann den 4-0 och 2-6 i cas. Vetefan hur det gick till egentligen. Jag menar, hur fasen vinner man med 4-0 när man tar 6 cas? Mot lizards.
  • Knepet för att vinna med alver är att ta casualities.
  • Skuld wrote: »
    Knepet för att vinna med alver är att ta casualities.

varför gjorde du 10 i så fall? dålig plan.
  • Grattis Inforthepain!
    (Och Pidpad såklart)

• brocCooLi wrote: »
    Skuld wrote: »
    Knepet för att vinna med alver är att ta casualities.

varför gjorde du 10 i så fall? dålig plan.

Jag vet därför det inte gick bättre.
    Jag slant

Sign In or Register to comment.