Säsong 19

edited December 2015 in StockBowl
Registration for Season 19 opens December 18 at 12:00 and closes January 8:th at 12:00.

This is the schedule:
Season 19 (7 rounds)
2016-01-11 - 2016-01-24: Round 1
2016-01-25 - 2016-02-07: Round 2
2016-02-08 - 2016-02-21: Round 3
2016-02-22 - 2016-03-06: Round 4
2016-03-07 - 2016-03-20: Round 5
2016-03-21 - 2016-04-03: Round 6
2016-04-04 - 2016-04-14: Round 7
2016-04-15 - 2016-04-23: 1/4-finals & Silly Season
2016-04-24: Play-off day
«13

Comments

• Registreringen är öppen.
  • Mycket halflings i nystartade divisionen :)
  • Halflings med frågetecken betyder att coachen tar lag så det blir lättare för ansvariga att dela upp lagen i jämna ligor. Jonas halflinglag blev förra säsongen Lizardmenlaget Bogville Princesses, som vann hela ligan!
  • Det är verkligen svårt att bestämma sig vad man skall köra. Men jag har å andra sidan ändå de senaste året alltid fått byta i sista stund för att underlätta lottningen, så jag kanske inte behöver grubbla mig flintskallig :)
  • Det fick bli Underworld. What could possibly go wrong :)
  • MartinS wrote: »
    Halflings med frågetecken betyder att coachen tar lag så det blir lättare för ansvariga att dela upp lagen i jämna ligor. Jonas halflinglag blev förra säsongen Lizardmenlaget Bogville Princesses, som vann hela ligan!

Aha, okej... Då hänger jag med! :)
    Jag kan ju också anmäla att det finns utrymme för byte för min del också, ifall "för många" vill spela Wood Elves.

• Pellevin wrote: »
    Det fick bli Underworld. What could possibly go wrong :)

Det märker vi i vår Silly Seasonmatch! ;)
  • Jo knepigt val.

Endera fortsätter en med nurglelaget en vända till i sannolikt grupp A. Kan ju funka då de börjar få lite skills.

Eller så tar man fram underworld laget igen. Risken finns att de pga av alla matcher, inte för att de riktigt hör hemma där hamnar i grupp A med alla grymma lag och coacher.

Eller så tar man och börjar på ny kula med the underhive critters som öppnade bra med 2-1 i squig ballen.

Eller så går man helt banana och kör något helt otestat. Chaos eller humans? Blir till att suga lite på karamellen över nyår tror jag. Känna efter liksom vad man vill ha för säsong.
  • Min prioordnig för det flexibla laget:
    1. Wood elf. Wormwood Harbingers. TV 1050, 1 match.
    2. Dwarf. Orelake Privateers. TV 1680. 14 matcher.
    3. Lizardman. Bogville Princesses. TV 1860. 38 matcher.
    4. Nurgle. Miskatonic Chanters. TV 1460. 17 matcher.
  • Bra att det är öppet Jonas! Kudos för det.
  • edited January 2016
    Såg att ett Youngblood-lag var anmält till ligan. Detta innebär att de inte ska ha kvar [YB]-status längre

[YB] Zaracias Zackers
  • Väntar med att fixa det tills det är klart att det laget lirar där. Mycket kan hända på åtta dagar :)
  • edited January 2016
    Jag kommer för övrigt inte hålla i något tips denna säsongen, eftersom jag inte spelar själv, men om någon vill hålla i tipset istället för mig så kan jag mejla min excelfil som sköter poängräkningen.
  • edited January 2016
    18 anmälda lag. Det kanske blir fler i slutspurten. Sker lottningen på söndag eller?
  • Söndag kväll är tanken.
  • Jag vet att tre till är på ingång. 24 lag vore ju perfekt, men är inte säkert att vi får ihop det. Vi får se!
  • Lottningen är klar nu, så det är bara att fylla helgen med matcher för alla er som inte är i Umeå och spelar BloodBowl.
  • Match mot Chaos i sista rundan :/
  • Jag undrade just när första klagomålet på lottningen skulle komma ;)
    Skämt åsido ser det riktigt bra ut den här säsongen. Inget lag ser ut att fått riktigt bra eller dålig lottning. Bra jobbat commish.
  • Tycker också det ser bra ut. Väldigt jämna TV i grupperna.
  • Ikk'burg Skitterers - Elfsjö Dodgers, 21 Jan, Alphaspel
  • Verkar som att det kommer bli trångt på torsdag.
  • Underhive critters vs freudian slipper @bishop imorgon onsdag!
  • Eftersom jag slutar jobba som dödgrävare har jag bett om att få byta namn på mitt lag.
    Dödgrävarens Finest förädlas och blir Scullhamlet Scythes. Så att man vet. :)
  • OT: Har du börjat med teater, Hellstrom?
  • Nja, det finns ju lite ordfnurlare här. Får se om ni kan komma på det...
  • Btw, jag kommer fortfarande vara trädgårdsmästare, så det har inget med yrke att göra. :)
  • Huvudsta?
  • Nära. Men inte riktigt.
  • En Scull är en sorts åra. Årsta!!!
Sign In or Register to comment.