dubbel kock

2»

Comments

• Jag håller med dig Il_maestro.

Egentligen bara ett problem i mirrormatcher då kocken kostar 100k. Där blir det väldigt obalanserat ifall den som har rerolls från början ska bli extra straffad för det. I det fallet är det ju nästan värt att vaska sina rerolls innan matchen för att sänka TV:t.

Tråkigt ifall det blir konsekvensen av regeltolkningen.

Håller även med pellevin. Bara för att man klarar av att skriva på ett forum är man inte vis. Se bara på mig själv.
  • edited December 2015
    Jox wrote: »
    Jag håller med dig Il_maestro.

Egentligen bara ett problem i mirrormatcher då kocken kostar 100k. Där blir det väldigt obalanserat ifall den som har rerolls från början ska bli extra straffad för det. I det fallet är det ju nästan värt att vaska sina rerolls innan matchen för att sänka TV:t.

Tråkigt ifall det blir konsekvensen av regeltolkningen.
    Efter lite tankeverksamhet kom jag fram till att en dubbelkockmatch endast borde kunna orsakas om ett halflinglag med högre TV bränner 100k petty cash för att få kocken.

Stämmer det? eller var jag bara morgontrött?

I sån't fall är jag nöjd med diskussionen... för om ett högre värderat halfling-lag har råd att bränna 100k för att få en chef så förtjänar de att få nackdelar om motståndaren har färre än tre re-rolls från start. :-P

• Kan ju varit en turneringsmatch också.
  • JoxJox
    edited December 2015
    Du hann först...
  • Mago wrote: »
    Kan ju varit en turneringsmatch också.
    Ah ok.

• Mago wrote: »
    Kan ju varit en turneringsmatch också.

Eller snarare en engångsmatch med lite mer TV. Vi träffas en gång per år så det är svårt att göra något annat.

• edited December 2015
    Kocken köps ju för inducements som endast laget med lägre TV får så då borde inte båda kunna ha kockar. Det var i tidigare upplagor av BB som kocken köptes och räknades till TV.
  • edited December 2015
    Det dyrare laget i ligaspel kan använda petty cash för att köpa inducements.

Och i tournament play används inte inducements på det sättet. De köps in till rostern, eftersom alla lag brukar räknas som att de har samma TV.
  • Klart båda kan ha kockar i en ligamatch. Det är ju bara att hiva fram petty cash för en kock.
  • edited December 2015
    Ah ok tack för svar. Det där med petty cash var det jag kände till men jag brukar sällan se den regeln användas så det blev ett litet specialfall och jag undrade om det fanns någon vanligare situation. Tournaments är svaret. Tack
Sign In or Register to comment.