Grandslam Blocktrotters - Chaos Pact (2ed modeller)

edited November 2016 in Målade lag

Ok vänner.
Strax, om ca 2 veckor, kan jag börja måla igen. Jag har sett fram emot det länge men husköp, extra föreläsningar jag skall hålla på fritid, andra extra knäck etc har saboterat min möjliga hobby tid till exakt noll minuter. Hursom har jag nu nästan plockat ihop det för mig ultimata 2ed Chaos laget. Jag tänkte höra vad ni tycker och se om någon kan vaska fram någon av de tre sista modellerna, annars får jag väl köpa dem dyrt på ebay...

Så här ser planen över modellerna ut i alla fall

chaos%252520pact.jpg

Bilderna är tagna från http://www.blood-bowl-miniatures.de/

Så vad tycks?

Färger är antingen blå/gul - svenska lagfärgerna, Rosa/turkos - klassiska chaos all stars färgerna, eller rosa/svart - gillar den färg kombon.
«1

Comments

• edited September 2015
    Jag vet inte om det anses som dyrt, men det finns två Duke Luthor von Hawkfire på tyska Ebay. De kostar 12,90€ plus 1,90€ i frakt.

Duke Luthor von Hawkfire 1
    Duke Luthor von Hawkfire 2

Om du vill kan jag köpa en av dem och ta med till StockBowl Cup VI för 14,80€
  • @Pedda: Tack för erbjudandet men det är lite dyrt för en enda modell. Jag letar vidare...
  • Kommer du att bygga en fet bil också?
  • Det är kanske inte passande rent blood Bowl mässigt men jag ska ta det i övervägande när jag finular på display basen.
  • Låter bra :)
    (Jag menar bazookas, motorsågar, bomber och deathrollers platsar ju så varför inte en dodge monaco sedan?)

Nä men rent fluffmässigt och med anledning av att du har en sån tjusig samling figurer med mutationer kanske Tzeentch-tema vore nåt? Lord of change med en fäbless för gult, purpur, blått och guld. Det blir många flugor i den smällen.
  • Tzeentch tema är inte en helt dum idé. Kanske är det svenskarnas chaos gudomlighet?
  • eller hur?
    håller på själv med ett chaoslag som är temat så.
    heligt nummer är nio, klurar på hur jag ska få in det på ett bra sätt
  • Gör som @hemlighållaren med sina slaanesh, där alla hade nummer nio på tröjorna men bokstäver på baskanten.
  • edited September 2015
    Det är bara början men här är de första försöken att hitta en laguniform för laget. Arbetsnamn: "natural born blockers". De första två spelarena är Galmen Blodblad och kaosspelare 2. Denna herr kaosspelare 2 kommer nog få vara journeyman för laget.

Hur som helst, vad tycker ni?
    CPGtDo9UAAAsUPi.jpg

Edit: stavade rätt till herr blodblads förnamn
  • edited September 2015
    @Lard vad sägs om Tiki Tacklers?

Gillar färgschemat det kommer bli skitsnyggt!

*Galmen Goreblade ;)
  • Supertjusigt!
  • Simple yet beatiful. Går bra hem med valet av figurer också tycker jag.
  • Tack för alla positiva kommentarer. Vi får se om jag orkar highlighta upp modellerna sen till lite högre standard. Målningsmässigt är det är lite av ett test av att washa de olika färgerna med olika wash och inte bara ha brunt över hela modellen.
  • @Coma: "Tybble Tiki Tacklers" är kanske namnet för laget... Har Tiki någon annan betydelse än Hawaii religon?
  • Inte i mitt brainstormande iaf. jag tänkte på Hawaii kitsch :)
  • edited September 2015
    Dåså. Jag gillar tungvrikande namn och att säga Tybble Tiki Tacklers snabbt 5 gånger får i alla fall mig att anstränga min oralmuskelatur. Gillar när de som läser upp priserna på turneringar stakar sig över lagnamnen... ;=)
  • Jag har andra övningar för just det som oftast är mycket trevligare. Att retas med arrangörer är dock ganska gemytligt :)
  • Dorjak Klosäker målad, här på bild med Kaosspelare 2 och Galmen Blodblad. Ansiktet på kaosspelare 2 skall fixas till så det blir klarare.

CPP2CyDXAAQrIe3.jpg
  • Jättekul att se dessa! Fortsätt publicera så mycket du orkar.
  • Maskskri Gråärr är grundmålad.

CPcB661UAAAZBED.jpg:large
  • Coolt! Blir skoj att se hela laget färdigmålat.
  • 7 modeller grundmålade

CP0KWW-WoAAiDQh.jpg:large
  • Snyggve och dessutom tillsynes effektivt. Big UP!!!
  • Diggar färgschemat.. dunder bra!
  • Tack så mycket. Kul med så många positiva kommentarer!

Är själv inte helt nöjd med Bilerot, han blev lite väl rosa, men tar nog en titt på honom när resten är målat.
  • Lard wrote: »
    Är själv inte helt nöjd med Bilerot, han blev lite väl rosa, men tar nog en titt på honom när resten är målat.

Jag håller med. Skulle nog se mer balanserat ut om han hade blå/turkos tröja.

I övrigt ser det väldigt bra ut och det går framåt i ett imponerande tempo!
Sign In or Register to comment.