Utse Lagkapten till EuroBowl 2016

edited September 2015 in Turneringar
Då jag är avgående lagkapten och inte kommer ställa upp som lagkapten till nästa EuroBowl tänkte jag ta tag i omröstningen inför valet av nästa. Efter att tittat lite på hur andra länder gör har jag bestämt följande process.

Steg 1) Nomineringar. Alla får nominera personer genom svar på denna tråd eller mail till mig, narkebowl@gmail.com, nomineringen stänger 16 september. Bifoga gärna kontaktuppgifter till den nominerade. Jag kollar vilka som godtar nomineringarna för att kunna bli lagkapten och att de ställer upp på denna process. Dessa personer som ställer upp blir då kandidater och presenteras 18 september . Kandidater kan hoppa av fram till steg 3 görs och tappar då sin ställning som kandidater, dvs får rösta under steg 4.

Steg 2) Frågefas under 3 veckor. Alla får skicka in de frågor som de vill ha svar på från kandidaterna, frågorna skickas till mig, senast söndag på veckan. Kandidaterna har tills varje fredag på sig att svara på frågorna till mig och jag publicerar svaren samtidigt här på Swebba under fredag/lördag. Kandidater får inte svara på frågorna förutom genom detta gemensamma svarssläpp. Nya frågor skickas till mig och proceduren upprepas 3 gånger. Färdigt 3:e Oktober.

Steg 3) Slutplädering. Kandidaterna får tre dagar att skriva en slutplädering, max 150 ord. De skickas till mig och jag publicerar dem samtidigt här på SweBBA. Publiceras 7 oktober.

Steg 4) Omröstningen börjar 8:e oktober, bara röster som inkommer till och med 22 oktober kl. 23.59 räknas. Kandidater får ej rösta. Flest röster blir erbjuden att bli lagkapten 2016.

Hoppas den här gången fungerar för alla.

ER Lardkapten
«1

Comments

  • Mycket bra initiativ @Lard!
  • @Lard Bra jobbat!

    Nominerar: JohnnyD - Henrik Englund -18171
  • Bra plan @Lard lycka till alla nominerade!
  • Jag nominerar: Pellevin - Erik Leander - ????
  • Jag vill inte ha jobbet. Rösta på Henrik.
  • Synd. Tror du skulle varit en bra kandidat Pellevin, då du brukar vara i centrum och tar hand om alla utsockens som inte är allergiska.


    Jag har funderat lite och tänkte nominera en coach som presterat bra tidigare år i landslaget.

    Jag nominerar: Melisqus - Mattias Fredriksson - 16238
  • Lite frågor från en som inte har stenkoll: Exakt vad gör kaptenen?
    Vad har vi då för kravspec på kaptenen? Vad är önskvärt utöver att denne skall hålla landslagsnivå som blood bowlspelare?
  • Mooselord wrote: »
    Vad är önskvärt utöver att denne skall hålla landslagsnivå som blood bowlspelare?

    Är väl inget krav om kapten inte spelar, för den varianten finns väl också?
  • Adhansa var kapten när sverige tävlade i danmark utan att spela själv
  • Jag tycker kaptenen skall vara spelande som regel. Nästa år går ju eventet av i Sverige och även när det var i Danmark är det en enkel resa. 2017 kommer det att vara i Portugal och mestadels går det av stapeln någonstans "långt bort". Vill man verkligen att en person skall lägga pengar på resa och boende utan att spela?
  • Kaptenen skall utse laget och representera det på kaptensmötet på Eurobowl. Gärna även coacha laget inför turneringen antar jag. Det är väl sedan helt upp till den valda kaptenen om hen vill ta med sig själv i laget.
  • Duckwing har förstått det där alldeles rätt. Utse laget och representera på kaptensmötet är det som det handlar om. Allt annat en kapten tar på sig är bonus.
  • Det jag menar är bara att vi inte skall skapa en förväntning på att kaptenen inte spelar för att fler skall kunna vara med och representera Sverige. Jag skulle aldrig gnälla på en kaptens beslut att inte spela utan bara coacha. Alltså så tycker jag att man skall utgå ifrån att kaptenen spelar men undantaget kan vara att han endast sköter kaptensuppgifterna och att alla röstar baserat på den premissen.
  • coma wrote: »
    Det jag menar är bara att vi inte skall skapa en förväntning på att kaptenen inte spelar för att fler skall kunna vara med och representera Sverige. Jag skulle aldrig gnälla på en kaptens beslut att inte spela utan bara coacha. Alltså så tycker jag att man skall utgå ifrån att kaptenen spelar men undantaget kan vara att hen endast sköter kaptensuppgifterna och att alla röstar baserat på den premissen.

    Jag håller med. Jag ville bara påpeka att möjligheten fanns.
  • Ok, kandidaterna har kontaktats men jag har inte fått svar från alla om de ställer upp ännu. Alla ni andra, ge mig frågor som ni vill ha svar på av er framtida lagkapten!
  • Hur kommer kandidaterna välja lagmedlemarna?
    Kommer kandidaterna själva spela?
    Vad tycker de är kaptenens viktigaste roll?
  • antar vi kommer få reda på vilka kandidaterna är när alla sagt ja/nej?
  • @Broccoli: jo precis, jag skall bara jaga rätt på den sista av dem först. Vilka de är borde dock inte avgöra vilka frågor du har till dem.
  • nej det bör inte avgöra frågor. mest nyfiken på vilka det är :)
    har inga frågor just nu, men skriver dem här om jag kommer på några.
  • Hur ser tankarna på träningshelg(er) ut? Är ju lite längre tid fram till nästa EB nu.

    Om kaptenen väljer att spela, vilka raser känner hen sig stabil nog med för att leverera på toppnivå?
  • edited September 2015
    Då är steg 1 avslutat. De som nominerades och godtog nomineringen blir våra kandidater.

    Kandidaterna är
    @Melisqus - Mattias Fredriksson - 16238
    @JohnnyD - Henrik Englund -18171

    Grattis till båda två för nomineringen!

    De kommer få ett gäng frågor att besvara, imorgon skickar jag ut frågorna till dem och skriver dem här samtidigt. På fredag skickar de svaren till mig som sammanställer dem och publicerar dem här på SweBBA. Vill du ha svar på något från våra kandidaterså skicka frågan till mig asap!
  • Skickade just detta till våra kandidater @melisqus och @JohnnyD
    Lard wrote:
    Hej.
    Här kommer första veckans frågor. Svarar på dessa och skicka svaren till mig senast fredag så sammanställer jag era svar och publicerar dem på Swebba samtidigt. Försök hålla svaren korta (gräns max 150 ord) så det inte blir väggar av text utan så det går mer att jämföra era idéer.
    Fråga 1 får gräns max 250 ord, övriga max 150 ord. Efter så många ord kommer jag brutalt kapa era svar för att hindra er att skriva C-uppsatser, dvs jag publicerar bara de första 150 orden per varje fråga (första 250 orden för fråga 1). Detta är för tydlighetens skull och så att ni får någon ram till att uttrycka er inom.
    1. Om du blir kapten hur kommer du då att välja ut lagmedlemarna till landslaget?
    2. Om du blir kapten kommer Du då välja att själv spela?
    3. Om du blir kapten och tänker dig att du ska spela i landslaget, vilket lag/vilka olika lag tror du det blir? – vilka lag känner du dig nog stabil med för att leverera till en toppnivå?
    4. Vad tycker du är kaptenens viktigaste roll?
    5. Om du blir kapten vad har du för planer kring träningshelg(er) för landslaget?
    6. Om du blir kapten vilka lag av alla de 24 ser du som realistiska att ta en plats i landslaget med? Hur ställer du dig som kapten till tier 2 och tier 3 lag i landslaget?
    7. Om du blir kapten kommer du ta ut reserver till landslaget?
    8. Om du blir kapten och måste hoppa av innan Eurobowl 2016 – hur tänker du hantera ersättare?

    Jag kommer även publicera detta mail på SweBBA för transparansens skull.

    Mvh
    Martin

    Ni övriga kan väl fundera på vilka vidare frågor ni skulle vilja ha svar på nästa vecka av er framtida lagkapten.
  • Skickades till kandidaterna idag
    Hej
    Det har inte kommit in så många frågor denna gång. 150 ord per fråga, färdigt tills på fredag

    Fråga 9: Hur skulle du beskriva dina meriter som Bloodbowl coach hittills, antal turneringar spelade, bästa placeringar etc?

    Fråga 10: Om du blir lagkapten, hur många turneringar måste en coach åtminstone delta i för att ha en chans att bli uttagen och mellan vilka tidsperioder?

    Fråga 11: Om du blir lagkapten när planerar du att landslaget skall vara uttaget?

    Fråga 12: Om du blir lagkapten kommer du ta hänsyn till bostadsort när du väljer mellan två coacher som har en likvärdig prestation? Kommer du ta steg för att få representation i landslaget från så många olika orter i Sverige som möjligt?

    Mvh
    Martin
  • Ok folk, nu är svaren för vecka 2 uppe. Det finns en chans kvar att ställa de frågor som du känner att du behöver ha svar på till kandidaterna, sedan får de göra en slutplädering om varför just de skall bli valda och sedan röstar vi. Kom nu in med lite till frågor innan måndag!
  • Ok, det var frågorna det. Kandidaterna får nu klura på varsin slutplädering på max 150 ord om varför just dom skulle vara den absolut bästa lagkaptenen. Dessa är färdiga och publiceras den 7:e oktober och så börjar vi rösta den 8:e.
  • Hur går det med det här? Sker röstningen någon annanstans eller är det bara försenat?
  • Jag fixar strax, var bara lite seg igår efter arbetsveckan och dagispesten.
  • Hur röstar man? PM till dig eller? @Lard
Sign In or Register to comment.