Utse Lagkapten till EuroBowl 2016
Då jag är avgående lagkapten och inte kommer ställa upp som lagkapten till nästa EuroBowl tänkte jag ta tag i omröstningen inför valet av nästa. Efter att tittat lite på hur andra länder gör har jag bestämt följande process.
Steg 1) Nomineringar. Alla får nominera personer genom svar på denna tråd eller mail till mig, narkebowl@gmail.com, nomineringen stänger 16 september. Bifoga gärna kontaktuppgifter till den nominerade. Jag kollar vilka som godtar nomineringarna för att kunna bli lagkapten och att de ställer upp på denna process. Dessa personer som ställer upp blir då kandidater och presenteras 18 september . Kandidater kan hoppa av fram till steg 3 görs och tappar då sin ställning som kandidater, dvs får rösta under steg 4.
Steg 2) Frågefas under 3 veckor. Alla får skicka in de frågor som de vill ha svar på från kandidaterna, frågorna skickas till mig, senast söndag på veckan. Kandidaterna har tills varje fredag på sig att svara på frågorna till mig och jag publicerar svaren samtidigt här på Swebba under fredag/lördag. Kandidater får inte svara på frågorna förutom genom detta gemensamma svarssläpp. Nya frågor skickas till mig och proceduren upprepas 3 gånger. Färdigt 3:e Oktober.
Steg 3) Slutplädering. Kandidaterna får tre dagar att skriva en slutplädering, max 150 ord. De skickas till mig och jag publicerar dem samtidigt här på SweBBA. Publiceras 7 oktober.
Steg 4) Omröstningen börjar 8:e oktober, bara röster som inkommer till och med 22 oktober kl. 23.59 räknas. Kandidater får ej rösta. Flest röster blir erbjuden att bli lagkapten 2016.
Hoppas den här gången fungerar för alla.
ER Lardkapten
Steg 1) Nomineringar. Alla får nominera personer genom svar på denna tråd eller mail till mig, narkebowl@gmail.com, nomineringen stänger 16 september. Bifoga gärna kontaktuppgifter till den nominerade. Jag kollar vilka som godtar nomineringarna för att kunna bli lagkapten och att de ställer upp på denna process. Dessa personer som ställer upp blir då kandidater och presenteras 18 september . Kandidater kan hoppa av fram till steg 3 görs och tappar då sin ställning som kandidater, dvs får rösta under steg 4.
Steg 2) Frågefas under 3 veckor. Alla får skicka in de frågor som de vill ha svar på från kandidaterna, frågorna skickas till mig, senast söndag på veckan. Kandidaterna har tills varje fredag på sig att svara på frågorna till mig och jag publicerar svaren samtidigt här på Swebba under fredag/lördag. Kandidater får inte svara på frågorna förutom genom detta gemensamma svarssläpp. Nya frågor skickas till mig och proceduren upprepas 3 gånger. Färdigt 3:e Oktober.
Steg 3) Slutplädering. Kandidaterna får tre dagar att skriva en slutplädering, max 150 ord. De skickas till mig och jag publicerar dem samtidigt här på SweBBA. Publiceras 7 oktober.
Steg 4) Omröstningen börjar 8:e oktober, bara röster som inkommer till och med 22 oktober kl. 23.59 räknas. Kandidater får ej rösta. Flest röster blir erbjuden att bli lagkapten 2016.
Hoppas den här gången fungerar för alla.
ER Lardkapten
Comments
Nominerar: JohnnyD - Henrik Englund -18171
Jag har funderat lite och tänkte nominera en coach som presterat bra tidigare år i landslaget.
Jag nominerar: Melisqus - Mattias Fredriksson - 16238
Vad har vi då för kravspec på kaptenen? Vad är önskvärt utöver att denne skall hålla landslagsnivå som blood bowlspelare?
Är väl inget krav om kapten inte spelar, för den varianten finns väl också?
Jag håller med. Jag ville bara påpeka att möjligheten fanns.
Kommer kandidaterna själva spela?
Vad tycker de är kaptenens viktigaste roll?
har inga frågor just nu, men skriver dem här om jag kommer på några.
Om kaptenen väljer att spela, vilka raser känner hen sig stabil nog med för att leverera på toppnivå?
Kandidaterna är
@Melisqus - Mattias Fredriksson - 16238
@JohnnyD - Henrik Englund -18171
Grattis till båda två för nomineringen!
De kommer få ett gäng frågor att besvara, imorgon skickar jag ut frågorna till dem och skriver dem här samtidigt. På fredag skickar de svaren till mig som sammanställer dem och publicerar dem här på SweBBA. Vill du ha svar på något från våra kandidaterså skicka frågan till mig asap!
Ni övriga kan väl fundera på vilka vidare frågor ni skulle vilja ha svar på nästa vecka av er framtida lagkapten.
http://swebba.se/index.php?p=/discussion/495/eurobowl-lagkapten-2016-omroestning#Item_1