Vilket lag är Svårast/Tråkigast/Sämst?
Hallu! Jag hoppas inte jag är jobbig nu med värsta pollen och allt men jag gör lite egen research och studerar lite (mycket) bloodbowl på rookie nivå, och jag skulle vela veta vilket lag ni definerar som Svårast? alltså ur ett sådant perspektiv så som detta lag är dåligt om man inte vet hur man spelar det och därför gör det svårt eller (tråkigt) och tråkigt på det sättet att det är eget och svårt. Sämst kan ju oxå vara ett alternativ pga det går bara att spela bra på ett sätt, men jag vill framför allt veta vilket som är svårast. Hoppas ni kan hjälpa mig! jag har rationaliserat bort stunty teamen då dem inte är aktuella för mitt ändamål och även de team jag definerar som "lätta" Disagreear ni så berätta gärna med en kommentar, skulle oxå vara avsome att motivera varför ni tycker ett team är Svårt/tråkigt. Tack
Comments
Underworld är rätt kass men jag maxar ju AV-slag på typ '6' så mot mig är de awesome.
Khemri känns som att de är långsamma och dåliga på att hantera bollen.
Underworld känns väldigt ömtåliga utan några ordentliga styrkor.
Regen på alla behövs verkligen i ett "basherlag" där större delen av laget har AV7, samt decay på de fyra viktigaste spelarna, så regen blir mest en utjämare av nackdelar tycker jag.
ST5, utan block eller mighty blow är inte egentligen så stor fördel som man kan tro, tar extremt lång tid att skilla upp dessa spelare (och kostar många re-rolls) och med decay kan de utan vidare stryka med så fort de får en cas på sig (4+ slaget efter det är viktigt).
Sen att man undviker att dodga och göra saker med bollen underlätter inte direkt.
Men trots detta är Khemri ett kul lag att spela som jag varmt kan rekomendera!
De är verkligen inte förlåtande, eftersom du inte har så stora chanser att rätta till din positionering, om det blivit något fel/luckor.
Jag tror dock att man lär sig väldigt mycket av att spela dem, precis som man gör med stunties.
Du är bara rädd att någon skall spela stunties och ta ifrån dig din första plats i Sverige. Jag jobbar på det
har lärt mig det nu...
Personligen har jag haft en del framgångar med under world som jag inte kan tänka mig att jag skulle haft med Khemri så i valet mellan dem säger jag Khemri.
Det är ett lag som i rätt händer är klart godkänt. (Om vi nu inte pratar om endast turneringsspel, där är de inte den vassaste kniven i lådan).
Tråkigast är väl orcs? :P
Svårast (med och mot) Slann?
Enligt den är Chaos sämst, men de blir ju bättre med högre TV. Orker är nog bättre än vad statistiken visar eftersom det är många rookies som spelar dem på turneringar. Khemri är nog sämre än vad statistiken visar eftersom deras Decay inte spelar in i de flesta turneringar.
Ja jo jag tänkte mig mest i liga men nystartade lag matcher och tunering ser väll ibland relativt lika ut.
Underskatta inte muterade goblins eller råttor med massa huvuden