Comas lag heter numera LLoD i tippningsuppdateringarna. Skulle det smyga in ett Little eller Llod eller liknande så säg till, för då är det troligt att det är fel i poängräkningen. Såhär ser det ut nu i alla fall.
Tipsuppdateringen kommer lite sent denna gången. Imperial Dust Bins, Luccas Ladies, Tiranoc och Dödgrävarens Finest, tar över slutspelsplatserna från Cryptic Sand, LLoD, New Albion och Pride. Det gör att jag tar över ledningen i tipset, men med ett litet undantag så är det ändå hyggligt jämnt och bra tippat.
Hur skall domaren här bedömma situationen som nu uppstått? @Per_ hade tippat Tiranoc Silver Bolts som mesta TD-görare, och så släpper han själv in 5 TD mot just det laget. I smell a fish
Precis! Jag tycker att vi får spela om den matchen, och att den automatiskt invalideras om jag misslyckas med fem pick-up rolls på raken när du har en fu...ktig alv med sju triljoner movement, AG5 och Morg-n-Luck.
Vidare tycker jag att det är brukligt att Alv-lag missar iaf ETT dodge-slag under en match bara för att visa att det trots allt är ett tärningsspel.
#bitterhetenharingagränser
Drakenhof tar över slutspelsplatsen från Rare Exports och Tiranoc har numera gjort flest mål. Det gör att Per under lite suspekta omständigheter tar över ledningen i tipset. I skymundan avancerar Broccooli lite grand.
De suspekta omständigheterna inkluderade förutom ovan beskrivna omständigheter även en failad Lightning Bolt på bollförande AG5 blodgern. Jävla skitspel
LLoD och New Albion tar över slutspelsplatserna från Luccas Ladies och Dödgrävarens Finest samtidigt som Khalidan går upp i delad flest CAS ledning och Blood River och Tombsville går upp i delad minst TD emot ledning tillsammans med Bogville. Lite omkastningar gör att Broccooli, i skymundan, går upp på en delad förstaplats
Sista omgången var en riktig skitomgång för mig i tipset. Det gick bättre för Maestro som glider upp i topp. Eftersom han har alla sina tippade semifinallag i slutspel ser det dessutom väldigt just ut för honom. Framförallt Coma och Broccooli kan dock hota om det går bra för LLoD eller Tiranoc och sämre för Drakenhof.
Då är det snart slutspelsdag och tipset går in sin slutfas med Maestro i ledning. Om jag tänker rätt så kommer han också vinna till slut om inte:
a. Tiranoc möter Drakenhof i finalen. Då vinner Brooccooli tipset oavsett resultat i finalen.
b. Tiranoc slår Bogville i finalen. Då vinner Per.
Comments
1. Ozt 6p
1. Maestro 6p
1. Per 6p
4. MartinS 5p
4. Coma 5p
4. Pellevin 5p
4. Mooselord 5p
8. Viking 4p
8. Broccooli 4p
10, Lockmund 3p
På slutspelsplats:
Bogville
Rare
Cryptic
Blood
Tombsville
Dödgrävarens
New
Pride
Flest TD;
Bogville
Luccas
Flest CAS:
Blood
Färst TD emot:
Bogville
Tombsville
Färst CAS emot:
LLoD
Drakenhof
1. Mooselord 7
1. Per 7
3. Coma 6
3. Ozt 6
5. Viking 5
5. MartinS 5
5. Pellevin 5
5. Broccooli 5
5. Maestro 5
10. Lockmund 2
På slutspelsplats:
Bogville
Rare
Blood
Imperial
Tombsville
Luccas
Tiranoc
Dödgrävarens
Flest TD:
Luccas
Flest CAS:
Blood River
Färst TD emot:
Bogville
Färst CAS emot
Drakenhof
Vidare tycker jag att det är brukligt att Alv-lag missar iaf ETT dodge-slag under en match bara för att visa att det trots allt är ett tärningsspel.
#bitterhetenharingagränser
Tipsställning:
1. Per 8
2. Coma 7
3. Mooselord 6
3. Broccooli 6
3. Ozt 6
3. Maestro 6
7. Viking 5
7. Pellevin 5
9. MartinS 4
10. Lockmund 2
På slutspelsplats:
Bogville
Drakenhof
Imperial
Tiranoc
Luccas
Dödgrävarens
Blood River
Tombsville
Flest TD:
Tiranoc
Flest CAS:
Blood River
Färst TD mot:
Bogville
Färst CAS mot:
Drakenhof
LLoD
Ställning i tipset:
1. Coma 7
1. Broccooli 7
1. Maestro 7
1. Per 7
5. Ozt 6
6. Viking 5
6. Pellevin 5
6. Mooselord 5
9 .MartinS 4
10. Lockmund 2
På slutspelsplats:
Bogville
Drakenhof
Blood
Tiranoc
Tombsville
LLoD
Imperial
New
Flest TD:
Tiranoc
Flest CAS:
Blood River
Khalidan
Färst TD mot:
Bogville
Tombsville
Blood River
Färst CAS mot:
LLoD
Enough trådkapning lycka till med tippandet!
1. Maestro 8
2. Coma 7
2. Broccooli 7
2. Ozt 7
2. Per 7
6. Viking 5
6. Pellevin 5
6. Mooselord 5
9. MartinS 4
10. Lockmund 3
a. Tiranoc möter Drakenhof i finalen. Då vinner Brooccooli tipset oavsett resultat i finalen.
b. Tiranoc slår Bogville i finalen. Då vinner Per.
1. Maestro 11
2. Broccooli 10
2. Per 10
4. Ozt 9
5. Coma 8
5. Pellevin 8
7. Viking 6
7. MartinS 6
7. Mooselord 6
10. Lockmund 4