Tippa säsong 18

edited August 2015 in StockBowl
Det blir tippning denna säsong också. Deadline för inlämnande är på tisdag. Nytt för denna säsong är att det är antalet flest och färst gjorda och insläppta mål och cas per match som man skall tippas (se fetstil)ad ändring. Det gör att w:o matcher inte kommer påverka lika mycket, men det är sannolikt inget ni behöver ta hänsyn till när ni tippar.

Regler:
Gissa vilket/vilka lag som
1a. Vinner slutspelet. Ange 1 lag. Halvkomplicerad poängbräkning*
b. Förlorar finalen. Ange 1 lag. Halvkomplicerad poängbräkning*
c. Åker ut i semi. Ange 2 lag. Halvkomplicerad poängbräkning*
d. Åker ut i kvarten. Ange 4lag. Halvkomplicerad poängbräkning*
2. Gör flest mål per spelad match under grundsäsongen. Ange 1 lag. Rätt lag ger 1p.
3. Gör flest CAS per match spelad match under grundsäsongen. Ange 1 lag. Rätt lag ger 1p.
4. Släpper in minst mål per spelad match under grundsäsongen. Ange 1 lag. Rätt lag ger 1p
5. Får minst antal CAS per spelad match emot sig under grundsäsongen. Ange 1 lag. Rätt lag ger 1p.
W:o matcher räknas inte som spelade matcher. Laget måste ha spelat minst 5 riktiga matcher under säsongen för att vara aktuella förpunkt 2-5

Den coach som gissar flest rätt vinner. Det kommer inte vara någon bonuspoäng för tidigt inskickande, men tidigt inskickande kommer gälla som tiebreaker. Man måste skriva sina gissningar i denna tråden senast tisdag 25/8 kl23:59 .

Om det mot all förmodan framkommer att man under säsongen medvetet spelar till ens motståndares fördel, exempelvis genom att medvetet släppa in mål så att denna kan göra flest mål så att man får rätt på tipset, så är man autEnligt tidigare omagiskt diskad från denna tävling. Det är också strikt förbjudet att editera sin tipsinlägg. Ångrar man sitt tips får göra ett nytt tips fram till deadline, men det skall då göras i ett nytt inlägg så att det inte är några oklarheter om när man tippat.

*Förklaring för poängberäkning:
Verkar poängräkningen onödigt komplicerad så kanske den är det. Strunta så fall i att begripa poängberäkningen och släng bara in ett tips :)

För varje korrekt lag som går till kvartsfinal får man 1p, För varje korrekt lag som går till semi får man ytterligare 1p. För varje korrekt lag går till final får man ytterligare 1p, Har man rätt vinnare av slutspelet får man ytterligare 1p. Det går alltså att samla ihop 15p på slutspelet (8+4+2+1 eller 1+1+1+1+2+2+3+4 beroende på hur man ser det) . Inga poäng kommer delas ut för lag som tar sig till slutspel pga att ett annat lag tackat nej till slutspel. Observera att detta gäller samtliga poäng, även t ex poäng för vunnen final.

Om ett lag man tippat som slutspelslag tackar nej till slutspel så får man kompensation för uteblivna slutspelspoäng. Om det lag man tippat som vinnare tackar nej får man 1.875p, Om det lag man tippat som förlorare i finalen tackar nej får man 1.75p, Om de lag man tippat som förlorare i semifinalen får man 1.5p per lag, Om de lag man tippat att åka ut i kvarten tackar nej får man totalt 1p per lag.
«13

Comments

  • Det gick ju inte så bra senast, så nu tänker jag förlita mig till 100% på slumpen (och ett tidigt inlämnat tips).

    Dessa åtta går till slutspel:
    Ozts lag (vad det nu blir)
    Hypnotic Gays
    Sigmund's Diciples
    New Albion Wanderers
    Tiranoq Silver Bolts
    Cryptic Sand People
    Khalidan Cobras
    Tentacle Terror 2

    Flest TD gör:
    Chaos Strikes Back. Yeah!

    Flest skador gör:
    Hypnotic Gays

    Minst TD emot:
    Lustria Star Kickers

    Minst skador emot:
    Red Eye Specials

    När jag nu ser resultatet av lottningen så tänker jag: "Jävla Nuffle! Jag slår vad om att det var han som styrde tärningarna den här gången också."
  • 1a Bogville Princesses
    1b Rare Exports
    1c Chaos Strikes Back
    Tiranoq Silver Bolts
    1d Cohones Resirados
    Blood River Bounces
    Dödgrävarnas Finest
    Little Lords of Doom
    2 Bogville Princesses
    3 Bogville Princesses
    4 Bogville Princesses
    5 Blood River Bouncers
  • 1a. Bogville Princesses
    b. Little Lords of Doom
    c. Lustria Star Kickers, Drakenhof Deadskins
    d. Dödgrävarens Finest, Tiranoc Silver Bolts, Blood River Bouncers, Rare Exports
    2. Hypnotic Gays
    3. Drakenhof Deadskins
    4. Bogville Princesses
    5. Blood River Bouncers
  • Hmm, jag missade att specifiera 1a-d. Jag tar dem i den den ordning de lottades, dvs:
    1a) Ozts Bogville Princesses
    1b) Hypnotic Gaze
    1c) Sigmund's Disciple's, New Albion Wanderers
    1d) De övriga fyra ovan.
  • Jocke! Får jag byta? Eftersom det blir ändringar av lagen i ligan?
  • Här kommer facit:

    1a. Bogville Princesses
    b. Tiranoc Silver Bolts
    c. Lustria Star Kickers
    Blood River Bouncers
    d. Tombsville Kickbikes
    Little Lords of Doom
    Dödgrävarens Finest
    Chaos strikes back
    2. Bogville Princesses
    3. Bogville Princesses
    4. Little Lords of Doom
    5. Blood River Bouncers
  • F ö är det tveksamt om min anmälningstid skall räknas då jag fick ett försprång av att först veta att det var färdigomlottat.
  • Det är lungt Erik. Du är efter mig oavsett, så jag bryr mig inte. ;)
  • Man får inte editera gamla inlägg men man får skriva nya fram till deadline. Då tappar man dock sin gamla tiebreakerplats.
  • 1a. Bogville Princesses
    b. Rare Exports INC
    c. Lustria Star Kickers,Imperials Dust Bins
    d. Pride Of Bögenhafen,Little Lords Of Doom,Luccas Ladies,Tiranoc Silver Bolts
    2. Lustria Star Kickers
    3. Chaos Strikes Back
    4. Rare Exports INC
    5. Little Lords Of Doom
  • @Mooselord, då är det detta tips som gäller för mig. :)

    1a Bogville Princesses
    1b Rare Exports
    1c Chaos Strikes Back
    Tiranoq Silver Bolts
    1d Cohones Resirados
    Tombsville Kickbikes
    Dödgrävarnas Finest
    Little Lords of Doom
    2 Bogville Princesses
    3 Bogville Princesses
    4 Bogville Princesses
    5 Blood River Bouncers
  • 1a. Bogville Princesses
    b. Little Lords of Doom
    c. Lustria Star Kickers, Tombsville Kickbikes
    d. Dödgrävarens Finest, Tiranoc Silver Bolts, Blood River Bouncers, Drakenhof Deadskins
    2. Hypnotic Gays
    3. Drakenhof Deadskins
    4. Bogville Princesses
    5. Blood River Bouncers
  • edited August 2015
    Bogville Princesses, 96,4% vunna matcher... dvs en förlust på 28 matcher. Yikes.
  • Dom mötte Slann... :)
  • Jepp, Bogvilles facit är läskigt. Jag inte så säker på att de vinner säsongen, det finns trots allt en slump i spelet. Jag skulle dock inte bli förvånad om de får alla segertips förutom slump-Lockmunds :)

    1a. Bogville
    b. Chaos Strikes Back
    c. Rare Exports
    Cohones
    d.
    Tiranoc
    Blood River
    Luccas Ladies.
    Tombsville Kickbikes

    Flest Mål: Lustria
    Flest CAS: Cryptic Sand
    Färst mål mot: Bogville
    Färst CAS emot: Tombsville
  • Slumpen styrde ju så att Bogville fick mitt tips också.

    Det är betydligt troligare att det ger mig några poäng än mina tips rörande casualties. Underworld är ju inte så tåliga och vampyrer inte så bashiga.
  • edited August 2015
    1a. Tiranoc Silver Bolts
    b. Drakenhof Deadskins
    c. Bogville Princesses, Rare Exports Inc
    d. Red Eye Specials, Little Lords of Doom, Imperial Dust Bins, Blood River Bouncers

    2. Tiranoc Silver Bolts
    3. Imperial Dust Bins
    4. Rare Exports Inc
    5. Little Lords of Doom

    ha! våga vägra tippa Bogville som vinnare! tror att @Ozt kommer att mjukna i semin och tappa pga all press. precis som en ost som står i solen för länge.
  • Ingen press på mig alltså? Jag brukar ju alltid spela på mig själv som vinnare, och jag tänker inte sluta nu!
    Men jag känner mig långt från säker angående det.

    1a. Bogville Princesses
    b. Tiranoc Silver Bolts
    c. Rare Exports, Dödgrävarens Finest
    d. Little Lords of Doom, Tentacle Terror 2, Blood River Bouncers, New Albion Wanderers
    2. Tiranoc Silver Bolts
    3. Blood River Bouncers
    4. Little Lords of Doom
    5. Tentacle Terror 2

    Och @broCooLi har uppenbarligen mött mig förut, spöklikt pricksäkert!
  • Om någon undrar hur jag gjorde för att lotta, så tyckte jag att det här var den roligaste metoden.

    Jag buntade ihop alla coacherna och kastade upp en pil. Den som började blöda fick med sitt lag i tipset. En gång kastade jag lite för rakt och därför blev Chaos Strikes Back tippat att göra flest TD.

    Visserligen kommer det ta ett tag innan hålet i örat har läkt, men det heter ju trots allt Blood Bowl.
  • Glöm inte att skicka in era tips innan midnatt :)
  • Mooselord wrote: »
    Glöm inte att skicka in era tips innan midnatt :)
    Och alla som inte tippar tappar terräng i maratonligan!
  • mitt mål är att vinna maraton ligan =)
  • 1a. Bogville Princesses
    b. Drakenhof Deadskins
    c. Blood River Bouncers, Tombsville Kickbikes
    d. Little Lords of Doom, Red Eye Specials, Tiranoc Silver Bolts, New Albion Wanderers
    2. Bogville Princesses
    3. Cryptic Sand People
    4. Bogville Princesses
    5. Black Gulf Pirates
  • 1a. Tiranoc Silver Bolts
    b. Bogville Pricesses
    c. Cohones Resfriados, Blood River Bouncers
    d. Tombsville Kickbikes, Dödgrävarens Finest, Rare Exports, Drakenhof Deadskins
    2. Tiranoc Silver Bolts
    3. Cohones Resfriados
    4. Bogville Princesses
    5. Rare Exports
  • @Per_ tänkte du igenom det där ordentligt nu? ;)
  • Inte riktigt. Har jag gjort någon jätteblunder? Det viktigaste var att Bogville Pricks inte ska vinna :D
  • Det är fortfarande oklart hur mycket Per tänkte innan han tippade, men det räcker till en delad ledning så här långt i alla fall. En match är inte rapporterad än, men jag fick lite tid över så jag kör uppdateringen nu i alla fall. För övrigt har jag efter en stunds funderande flyttat ner Pellevin till efter Coma i tiebreaker-ordningen eftersom han kände till lottningen lite i förhand.

    1. Ozt 6
    1. Per 6
    3. MartinS 5
    4. Lockmund 4
    4. Viking 4
    4. Coma 4
    4. Pellevin 4
    4. Mooselord 4
    4. Maestro 4
    10. Broccooli 3

    På slutspelsplats:
    Chaos
    Bogville
    Tiranoc
    Cryptic
    Black
    Dödgrävarens
    New
    Pride

    Flest TD:
    Tiranoc

    Flest CAS:
    Khalidan
    Blood
    Dödgrävarens

    Färst TD emot:
    Bogville
    Chaos
    Cryptic
    Imperial
    Black

    Färst CAS emot:
    Rare
    Tiranoc
    Little
  • För övrigt kan det nämnas att om tipset bara handlat om slutspelet och inte även om flest/färst TD/CAS så hade Lockmunds slumpgenerator varit i ledning.
  • hurra jag är topp 10!!!! \o/
  • Även denna vecka gör jag en uppdatering även om en match inte är spelad.

    Chaos Strikes Back tappar sin slutspelsplats till Rare Exports, Tiranoc tappar sin till Imperial Dust Bins och Dödgrävarens Finest och Black Gulf lämnar över till Tombsville Kickbikes och Little Lords. '

    Viking och Maestro tjänar på det och glider upp i toppen av tipset.

    1. Viking 6
    1. Maestro 6
    3. MartinS 5
    3. Mooselord 5
    3. Broccooli 5
    3. Ozt 5
    3. Per 5
    8. Coma 4
    8. Pellevin 4
    10. Lockmund 3

    Till slutspel:
    Bogville
    New Albion
    Cryptic
    Pride
    Little Lords
    Tombsville
    Rare
    Imperial

    Flest TD:
    Pride
    Bogville
    New
    Tiranoc
    Tombsville

    Flest CAS:
    Khalidan
    Blood

    Färst TD emot:
    Bogville
    Tombsville

    Färst CAS emot:
    Tombsville
    Drakenhof
    Little

Sign In or Register to comment.