StockBowl VI, Oktober 17-18

13567

Comments

  • Nu är vi uppe i 40 anmälningar.
  • Uh oh...
    Det var ju inte så bra kanske. Ska höra efter i veckan vilka som är sugna på att åka om vi skulle kunna komma med eller ej då.
  • Alltså, om vi kommer upp i 50 anmälda måste vi kanske börja räkna på om vi kan få in flera, men än så länge är det lugnt. :)
  • Hoho! Nu är också Skottland representerat i turneringen.
  • Fan vad skoj :)
  • Tyvärr så tillåter inte min ekonomi att jag dyker upp. Låter som redan bejublad turnering blir än bättre i år, men jag måste söder ut två gånger på tre veckor strax efter stockbowl. Håller tummarna för nästa år och om inte jobbsituationen ljusnar inom kort, kan det rent bli tal om ligaspel hos er framöver.
  • Synd. Hur är möjligheterna för ett nytt banquet bowl?
  • Har haft väldigt dåligt bb-sug ett tag nu. Men det är inte omöjligt, ska börja kolla lite löst på det. För det var ju fantastiskt trevligt i våras. :-)
  • Ja, det var det verkligen!
  • Vad skall man egentligen ta för skills på ett Nurglelag? Det lutar åt block eller leader på besten och 2 block och en guard warrior. Vad den sista krigaren skall få är oklart. Guard eller stand firm ligger bäst till.
  • dirty player på så många som möjligt!
  • Sure Hands på en Pestigor är inte helt fel.
    Leader på Besten om du bara kör 1 reroll men om du har råd med 2 rerolls så kan du ta Block istället.
    Sen behöver ju inte den 4e Warriorn ha skill. Den är stor och står i vägen ändå...

    Dirty Player på en Rotter är ett alternativ, men tyvärr så lär den lämna plan ganska snabbt, så jag vet inte hur värt det egentligen är.

    Själv kör jag 13 spelare i min Nurgle lista! (o har bara råd med 1 reroll då, förstås...)
    Men det är ju mest för att jag gillar mina modeller så mycket! :D

  • @equilibri det är ju därför du sätter dirty player på så många som möjligt :))
  • Foul appearance rakt över brädet såklart och tvinga vampire-coachen du spelar mot att köra klocka, det är ju trots allt StockBowl!
  • Hehe, jag har faktiskt tänkt den tanken Johnny, men avfärdat den. Jag skall kanske tänka på den lite till ;)
  • Tentakler + prehensile tails och dubbeln få bli DT gö de jobbigt för dodgemupparna
  • Någon som har förslag på vandrarhem/hotell som ligger på gångavstånd eller annat vis lätt att ta sig till platsen? Det kan ligga mitt i storstan bara det är lätt att ta sig till Huddinge med tåg eller nått :) Hittar inget i direkt i närheten av Huddinge med google konstigt nog.
    Verkligen ute i sista minuten känns det som ;/ Får aldrig tid att fixa detta. Busy days.
  • Älvsjö ligger en station bort, där finns det.

    Skrev om detta någonstans på forumet, ska försöka leta upp posten.
  • Mago wrote: »
    Jag har själv ingen erfarenhet av det, men Attendo Park Hotell ligger två pendeltågsstationer längre ut vilket kanske gör det lite billigare?

    Annars är ju Älvsjö en station bort, och där finns det lite olika hotell:
    Hotell Älvsjö
    Best Western Royal Star Hotel
    Connect Hotel Stockholm
    Scandic Talk

    Det kan säkert finnas flera hotell också, men det var dessa som dök upp vid en snabb sökning på booking.com...

  • Minnels wrote: »
    Någon som har förslag på vandrarhem/hotell som ligger på gångavstånd eller annat vis lätt att ta sig till platsen? Det kan ligga mitt i storstan bara det är lätt att ta sig till Huddinge med tåg eller nått :) Hittar inget i direkt i närheten av Huddinge med google konstigt nog.
    Verkligen ute i sista minuten känns det som ;/ Får aldrig tid att fixa detta. Busy days.
    Jag blir lite besviken att ni inte verkar komma tillbaka till Casa Pellevin, har alltid varit kul att ha er här.
  • Det finns något kring Årstaberg också, har jag för mig. Ännu en station mot stan.
  • edited October 2015
    Pellevin wrote: »
    Jag blir lite besviken att ni inte verkar komma tillbaka till Casa Pellevin, har alltid varit kul att ha er här.

    Jag förstår det men vi får eventuellt med oss en kille som är allergisk mot mysiga hår och lite sådär. Han skulle stendö direkt :/ Är på den vägen det är. Jag har inget emot att bo hos dig :)
    Gör en koll nu för folket och sen får vi se vilka som ska med och hur/när/var vi ska bo. Vi kanske blir sugna på att besöka dig Pellevin ändå beroende på vilka som ska med. Det halverar kostnaderna för resan :)

    Och tack för alla förslagen!
  • edited October 2015
    @Minnels: Ni kan bo hos mig annars om ni vill bo pälsdjursfritt. Jag bor vid Tullinge gymnasium där vi spelade team cup i våras. Det tar 15-20min att gå till Tullinge station, eller så tar man bussen som tar 7 minuter. Från Tullinge station tar det 9min till Stuvsta. Vill man göra ett tillfälligt besök hos Pellevin är det ca 15min promenad från mig. Det finns gott om utrymme och vi har extrasängar, madrasser och soffor för i alla fall 5 pers och fler får plats om ni tar med något att sova på. På minussidan bör det kanske nämnas att jag har en 1½-årig son, men han brukar inte vakna förrän 7-7:30 i alla fall så jag tror inte har stör er så mycket och risken att ni stör honom är liten. Vi bor i ett treplansradhus och vi har sovrum på övervåningen och ni kan med fördel sova i källaren.
  • Vi är ett par Göteborgare som bor på Connect Hotell Stockholm (se Mago's post för länk...) som ligger i Älvsjö en pendeltågsstation från siten. Hyfsat pris.
  • JohnnyD wrote: »
    Foul appearance rakt över brädet såklart och tvinga vampire-coachen du spelar mot att köra klocka, det är ju trots allt StockBowl!

    hahaha!!! bästa tipset. om jag någon gång kör nurgle på stockbowl så ska jag göra detta mot dig <3
  • Skickade just ut detta informationsmail:
    mail wrote:
    The tournament is approaching, so here is some information.

    You need to send us your roster! We will look through them and have them printed and ready for you at the tournament. Please do this asap if you have not already!

    Some practical details:
    We will make sure there is coffee, tea and some fruit available for free during the tournament. We will have nothing for sale, no candy, soda or alcohol.

    We cannot leave the doors to the venue open as it will set off the alarm. We will try to have someone in close proximity when you need to get in.

    There are some restaurants in close vicinity to the venue. The venue itself also have microwave ovens if you want to bring something and heat it. There is no cutlery though, so keep that in mind.

    We ask you to take off your outside shoes in the hallway, and try to keep the venue as tidy as possible. We are responsible for cleaning it all and making sure we leave it in good shape.

    The parking lot closest to the venue is restricted to 1h, but there are lots a bit further away (infartsparkering, 40sek/day I think) that should work. Let us know if you need more information about parking.

    You are free to bring your own alcohol if you want to. The closest place to get it is in Huddinge, Systembolaget there is open 10-19 on Friday and 10-15 on Saturday.

    NAF will be present to handle registrations and renewals.


    As always, don't hesitate to ask us if you have any questions.
  • Roster sent! Looking forward to next weekend everyone :o)
  • @Mooselord Oh! Schysst.

    Oklart vilka som ska med ännu.

    Är det nå göteborgare som kör bil upp förbi Skövde kanske? Om vi blir väldigt få som åker kanske det finns plats?
  • @Minnels om du menar göteborgare som i 'göteborgare som ska till stockbowl' så är jag nästan helt 100 på att svaret är nej. har för mig att vi alla åker gemensamt tåg upp och ner.
    om du dock bara menar göteborgare så är svaret ja. dock har jag ju ingen aning om vart deras slutdestination är :P
  • Självklart menar jag er som ska åka till stockbowl ;)
    Men då har jag svaret på det också. Tåg som gäller då. Båda personerna med bil här har sagt nej. Nu är vi endast 2 eller 3 kvar. Inväntar svar från en.
Sign In or Register to comment.