NAFC Nottingham 140517-18

2

Comments

  • coma wrote: »
    Så Arlanda express, två för 280 enkel, på torsdagar känns inte aktuellt?
    De går ju bara ca var 20:nde minut och tar 20 minuter från centralen.

    Jag tror på ditt resonemang om du ger mig bildbevis på att du kommer att åka flygtaxi själv.

    Jag åker dock fredag, inte redan på torsdag.

  • Thursablot wrote: »
    Lite sent nu kanske men det fanns bara en billig flygbiljett kvar direkt fredag f.m. med norwegian när jag bokade så har ni inte bokat så gör det fort.

    Jag flyger med SAS till Birmingham.

  • Det låter bra. Tror att @duckwing skall åka, men han bor ju i Sthlm nuförtiden... Posten tar hyffsat mycket kosing för att skicka saker till Sverige från England så att du tar det blir bra. Jag återkommer med kontakt info till snubben som har figurerna.
  • Jag brukar vara i Örebro om helgerna så jag kan ta med dem åt dig om du vill.
  • Jag planerar att hyra en bil i Manchester från fredag den 16:e till måndagen 19:e. Kostar cirka 1000:- med bensin enligt vad jag sett på bokningssidor.

    Hittills lite oklart vem som hakar på eller hur det blir, men om det finns intresse av medåkning så säg till!
  • Jag och Betty är nästan garanterat med om inte vi hyr en en vecka men då är det fritt fram för Jonas att åka med oss. Så jag vill mena att det hur som kommer gå en bil fram och tillbaks. Eventuellt åker vi bara med till Nottingham och inte tillbaks. Ping @johnnyD på ledig plats tillbaks.
  • @mago kommer också följa med i bil.
  • Jag flyger in från Mallorca och landar säkerligen inte när ni landar, så till Nottingham får jag reda mig själv. Vägen tillbaks dock, som Linus säger, är intressant :-)
  • edited February 2014
    Hur har ni betalat deltagaravgiften?

    Inga svar behövs, hittade det.
  • Så, då var det färdigmeckat med paypal också. Klart och betalt!
  • Jag har bokat flyg till Heathrow. Kostade runt 1700 med British Airways utan checked baggage. Kommer boka buss därifrån. Lagom billig.
    Längta. En helg med öl och sällskap ska vara kul.
  • Tänkte bara säga att även jag åker till NAFC. Flyger dock från Berlin, men det vore kul att snacka lite Blood Bowl på svenska på plats.
  • Det går nog att ordna :)
  • Enligt TFF är det nu 10 Svenskar (eller 9 och mig) reggade.
    Är det för sent att hitta på något gemensam för Svenskar som delta (tröjor eller liknande)?
  • edited March 2014
    thadrin wrote: »
    Enligt TFF är det nu 10 Svenskar (eller 9 och mig) reggade.
    Är det för sent att hitta på något gemensam för Svenskar som delta (tröjor eller liknande)?

    Jag står som tysk eftersom jag flyger in från Berlin, så plus en till
  • thadrin wrote: »
    Enligt TFF är det nu 10 Svenskar (eller 9 och mig) reggade.
    Är det för sent att hitta på något gemensam för Svenskar som delta (tröjor eller liknande)?

    Jag slår ett slag för att alla män ska ha flätat skägg, det är en bra början.

  • Jag tycker vi skall bygga en Swedish Centipede. Det gör vi genom att varje spelare får fläta ihop sitt näshår med en annan spelares rövhår. När alla är färdigflätade har vi ett ostoppbart svenskt monster.
  • Pellevin, man ska inte röka frukosten. Det blir konstigt då.
  • Ozt wrote: »
    Pellevin, man ska inte röka frukosten. Det blir konstigt då.
    Men det blir väldigt mysigt
  • Jag tycker vi alla ska ha hatt. Bara för att göra det lite glatt.
  • Ska ni ha hatt, röstar jag på fez, med SweBBA loggan på
  • Suebisk knut på huvudet är ju annars bra för att sätta skräck i romarna på plats medans engelsmännen bara med nedböjt huvud muttrar om lindsfarne.
  • För de som inte har facebook: http://member.thenaf.net/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&p=93561#93561

    NAF-mugg med ditt namn & nummer på. 5 pund, hämtas på turneringen!
  • Ohh, den ska jag ha!

    Jag kan ta på mig att ta med om ni inte är där om de tillåter sådant.
  • Herre min Je. Jag måste ha en.
  • De postar alla resultaten och matcherna löpande på förstasidan av thenaf.net
    Så kolla där om ni är nyfikna!
  • @ozt på nionde plats blev tillsammans med @pellevin s ras från ledning dag ett Sveriges stolthet. Två mycket imponerande bedrifter. Tack till alla som gjorde sällskap och gjorde helgen mycket trevlig.
  • OztOzt
    edited May 2014
    Skavenkillen jag mötte sista matchen hade spelat två matcher mot norse innan i turneringen. Mot Podfrey som har spelat i alla Eurobowl för engelska landslaget, och Ambush3 som är den som har stulit hans plats i årets landslag! Detta roar mig väldigt mycket för vi fick höra en hel del om dramat som det har orsakat. Men mer om detta får vi ta utanför internet för de som är nyfikna... (PS, han spöade dessutom Thursablot i match 1. Så jag gav igen som hämnd kanske?)
  • Bonusskoj: Brocooli sa att han hade spelat mot Manu som kom på plats nummer 7, men som nästan förlorade i halflings vs dwarves och enligt utsago var rätt så kass. Inte för att jag tvivlar på Brocooli men jag blev nyfiken att se om det verkade stämma överrens med resultatet.
    Manu spelade alltså Dvärgar.
    Match 1 - Mot halfings. Vinst.
    Match 2 - Mot halflings. Vinst.
    Match 3 - Mot lizardmen. Förlust.
    Match 4 - Mot halflings. Vinst.
    Match 5 - Mot goblins. Vinst.
    Match 6 - Mot amazoner. Vinst.

    4 matcher stunty och 1 amazon när hon spelade ett dvärglag! En sån turnering skulle jag vilja åka på!
  • Det där är ju helt sjukt!
Sign In or Register to comment.