Jag menade inte en gemensam för cas och utvisade för båda spelarna utan att man istället för att dela upp de individuella dead and injury båsen i just de två delarna tar och delar upp båset i CAS och Sent off istället...
ja @Lard du är något på spåren. visst borde jag kunna få in detta på nåt snyggt sätt.
skön idé @Hemlighallaren undrar hur högt upp den skall gå. beror ju såklart på lag men 1-16 om nån elak jävel spelar
idag va det så grymt kallt ute i ett snöigt dalarna så nu ikväll tog jag några timmar till att fixa grunden till en isplan. kan detta va nåt @Stareater
jag börjar få en otäckt stor Photoshopfil att jobba med här nu. 3.2 GB and counting...
En sak om snöplanen förresten! Den är sjukt cool, men går det att göra en lätt skuggning bakom rutmarkeringarna så att de ändå syns mot snön lite lättare?
Edit: Efter att ha tittat närmare är jag inte säker på att det ens behövs. De verkar synas ganska bra ändå! Grym design!
Ja jag kommer vara extra noga med att just rutmarkeringarna syns bra framöver då det var en av sakerna jag upptäckte att det inte funkade så bra på de första jag tog fram. vissa av markeringarna kanske jag kommer förstärka med en skuggning när jag tar fram första riktiga planen med den grunden.
Dagens skörd av planer kommer här. Några neutrala med NAF-logga, ett förslag där mitt förslag på logotyp till SweBBA är med och sen en laganpassad variant.
Hur många är det som är intresserade av Swebba planen? Jag skulle gärna vilja ha en i alla fall. Skulle vara intressant ifall fler är intresserade av att beställa den så man får ner priset på en plan.
kul att du är intresserad @Ynik.
Om vi får ihop 10 personer som är intresserade av SweBBA-plan så fixar jag det till 250kr+fraktkostnader. Specialpris till alla här inne och för att få ut lite SweBBA-merchandise. Jag kommer att göra lite justeringar på den SweBBA-plan jag lagt ut ovan innan en eventuell beställning.
Jag skall självfallet ha en SweBBA-plan jag med. En detalj dock är att jag gillar när rutan för kicken, dvs mitten av mitten, är utmärkt på något sätt. Kanske att planen är lite slitnare där, att någon tappat en hjälm i just den rutan eller liknande. Så superduktiga @Bernuz får något mer att pilla in i sin design.
Gött snart e vi uppe i 10
Ja det kommer absolut märkas ut @Lard det är enda planen jag gjort utan det faktiskt haha men som sagt, kommer ta fram en mer genomarbetad officiell SweBBA-plan
Lite nya underlag har tillkommit idag.
PS: kan se lite upprepande ut men det försvinner med lite mer arbete som jag lägger ner vid produktion av själva planen.
Ok grymt då börjar det bli ett fint gäng! tycker alla vi kör på en gräsplan eller borde den planen ha nåt eget? Tycker forumet får va med och bestämma.
Sådärja nu va första färdiga planerna packade och klar för leverans i morgon. I bästa fall kan 4 lyckliga tränare testa dessa redan på måndag.
Jag har nu även införskaffat papprullar med lock som kan väljas till vid köp. Rullarna finns i två mått 75x8cm för 35kr samt 75x5cm för 25 kr. Dessa funkar bra att både skicka i samt förvara i senare.
Det är jättekul att intresset är så stort och är det någon där ute som sitter å funderar på en plan så tveka inte att höra av er.
Next upp antar jag SweBBA-planerna blir. men fortsätter ta emot andra beställningar samtidigt.
Någon form av passing template är väldigt trevligt att ha med då man använder den relativt ofta. Exempel på hur det kan se ut (behöver ju inte ta så himla mycket plats - kanske t.o.m går att få in på planen på något snyggt sätt):
Comments
Det känns som någonting riktiga Blood Bowl fans skulle kräva från läktarna.
ja @Lard du är något på spåren. visst borde jag kunna få in detta på nåt snyggt sätt.
skön idé @Hemlighallaren undrar hur högt upp den skall gå. beror ju såklart på lag men 1-16 om nån elak jävel spelar
idag va det så grymt kallt ute i ett snöigt dalarna så nu ikväll tog jag några timmar till att fixa grunden till en isplan. kan detta va nåt @Stareater
jag börjar få en otäckt stor Photoshopfil att jobba med här nu. 3.2 GB and counting...
Edit: Efter att ha tittat närmare är jag inte säker på att det ens behövs. De verkar synas ganska bra ändå! Grym design!
Dagens skörd av planer kommer här. Några neutrala med NAF-logga, ett förslag där mitt förslag på logotyp till SweBBA är med och sen en laganpassad variant.
Om vi får ihop 10 personer som är intresserade av SweBBA-plan så fixar jag det till 250kr+fraktkostnader. Specialpris till alla här inne och för att få ut lite SweBBA-merchandise. Jag kommer att göra lite justeringar på den SweBBA-plan jag lagt ut ovan innan en eventuell beställning.
Ja det kommer absolut märkas ut @Lard det är enda planen jag gjort utan det faktiskt haha men som sagt, kommer ta fram en mer genomarbetad officiell SweBBA-plan
PS: kan se lite upprepande ut men det försvinner med lite mer arbete som jag lägger ner vid produktion av själva planen.
Edit: Startar en ny tråd om detta förresten.
Jag har nu även införskaffat papprullar med lock som kan väljas till vid köp. Rullarna finns i två mått 75x8cm för 35kr samt 75x5cm för 25 kr. Dessa funkar bra att både skicka i samt förvara i senare.
Det är jättekul att intresset är så stort och är det någon där ute som sitter å funderar på en plan så tveka inte att höra av er.
Next upp antar jag SweBBA-planerna blir. men fortsätter ta emot andra beställningar samtidigt.
@MartinS: nu har jag med "30-60-90"-siffror på en plan. fast jag valde att ha 02-04-06-08-10 istället för att vara ännu mer praktiska.